خانهاخبار
اسنشال در پی ناتوانی در عرضه گوشی GEM به کار خود پایان داد

اسنشال در پی ناتوانی در عرضه گوشی GEM به کار خود پایان داد

شرکت اسنشال به راهبری اندی رابین، طراح اندروید، اعلام کرد که با توجه به عدم توانایی این شرکت در عرضه عمومی گوشی GEM، به فعالیت‌های خود پایان می‌دهد.
۱۳۹۸/۱۱/۲۶

شرکت اسنشال دیروز اعلام کرد که فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و به کار خود پایان خواهد داد. این شرکت که توسط طراح اندروید، اندی رابین، تاسیس شد، مهر امسال از موبایل عجیبی به نام GEM رونمایی کرد که طراحی باریک و کشیده‌ای داشت. این شرکت در بیانیه‌ای پیرامون تعطیلی اسنشال نوشت:

علی‌رغم تمام تلاش‌ها، هر آن‌چه توانستیم برای [موبایل] Gem انجام دادیم ولی متاسفانه هیچ مسیر مشخصی برای عرضه این محصول به مشتریان پیش روی خود نمی‌بینیم. بر همین اساس، این تصمیم سخت را گرفیتم تا به فعالیت‌های خود پایان داده و اسنشال را تعطیل کنیم.

شرکت اسنشال به دنبال جدایی اندی رابین از گوگل در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. این شرکت در اواسط سال ۲۰۱۷ موبایلی به نام اسنشال فون PH-1 را روانه بازار کرد که با استقبال چندانی از سوی کاربران مواجه نشد. همراه با این تلفن هوشمند هاب هوشمندی به نام اسنشال هوم هم معرفی شد که هرگز به بازار مصرفی راه پیدا نکرد.

image

با وجود عدم موفقیت مالی اسنشال فون، این دستگاه اولین تلفن هوشمندی بود که از حداقل ناچ برای دوربین سلفی استفاده می‌کرد. این گوشی به سرعت آپدیت‌های اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌داد اما با پایان کار شرکت اسنشال حالا پشتیبانی از گوشی اسنشال نیز متوقف می‌شود. وصله امنیتی فوریه که هفته پیش برای این موبایل منتشر شد آخرین آپدیت نرم‌افزاری این گوشی بود. علاوه بر این، برنامه ایمیلی Newton Mail هم که از دیگر محصولات این شرکت بود قرار است تا چند ماه دیگر از دسترس خارج شود.

به عنوان بخشی از پایان کار شرکت، آپدیت امنیتی گوشی PH-1 که در تاریخ ۳ فوریه منتشر شد آخرین آپدیت تیم نرم‌افزار اسنشال خواهد بود. گوشی PH-1 همچنان کار خواهد کرد اما تیم ما دیگر هیچ آپدیت اضافه‌ای برای آن منتشر نمی‌کند و این محصول تحت پشتیبانی ما قرار نمی‌گیرد. کاربران فعلی سرویس Newton Mail نیز تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ به این سرویس دسترسی خواهند داشت.

تیم اسنشال امروز از این فرصت پایانی برای نمایش آخرین دستاوردهای خود در زمینه پروژه GEM استفاده کرد. این شرکت می‌خواست پارادایم رایانش موبایلی را به شکلی بهتر با نیازهای سبک زندگی امروز ما تطابق دهد. این دستگاه بدنه‌ای یک تکه از شیشه داشت که رنگ قاب آن در زاویه‌های مختلف تغییر می‌کرد. نمایشگر این دستگاه از نوع OLED و بدون حاشیه بود.

این شرکت در چند ویدیوی کوتاه نشان داد که اپلیکیشن‌های ایمیل، تقویم، نقشه، اینستاگرام و اسپاتیفای چگونه برای صفحه نمایش این تلفن هوشمند دراز و باریک بهینه‌سازی شده بودند. اسنشال می‌خواست این گوشی در بخش جلویی خود یک دوربین داشته باشد که به اندازه سه دوربین خوب عمل کند. گوشی GEM قرار بود دستیاری داشته باشد که با فشار دادن حسگر اثر انگشت می‌توانستید آن را فعال کنید. با این همه، این پروژه هم مثل بسیاری از پروژه‌های شکست‌خورده دیگر به تاریخ پیوست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)