خانهاخبار
آپدیت‌های ویندوز 10 ایکس در کمتر از 90 ثانیه دانلود و نصب می‌شود

آپدیت‌های ویندوز 10 ایکس در کمتر از 90 ثانیه دانلود و نصب می‌شود

مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود مدعی شده که سیستم عامل دستگاه‌های دارای دو نمایشگر این شرکت می‌تواند از کمتر از 90 ثانیه آپدیت‌های جدید را دانلود و نصب کند.
۱۳۹۸/۱۱/۲۴

بر اساس ادعای جدید شرکت مایکروسافت، سیستم عامل اختصاصی این شرکت که برای دستگاه‌های دارای دو نمایشگر طراحی و با نام ویندوز ۱۰ ایکس معرفی شده قادر است آپدیت‌ها را در کمتر از ۹۰ ثانیه دانلود و نصب کند.

دانلود و نصب آپدیت‌های نسخه عادی ویندوز ۱۰ معمولا مدت زمان نسبتا زیادی طول می‌کشد، بنابراین اگر ویندوز ۱۰ ایکس واقعا بتواند این عملیات را ظرف کمتر از یک دقیقه و نیم انجام دهد، مایکروسافت به دستاورد مهمی رسیده است. مهندسان این شرکت ظاهرا با جدا کردن قطعات نرم‌افزاری سیستم مثل اپلیکیشن‌ها – که در کانتِینرها اجرا می‌شوند – به این مکانیزم دست پیدا کرده‌اند. کانتینرها اساسا شبیه‌سازهای کوچکی هستند که جدا از سیستم عامل محلی را برای اجرای اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کنند.

ویندوز ۱۰ ایکس از این طریق می‌تواند در پس‌زمینه سیستم آپدیت‌ها را دانلود و نصب کرده و بعد زمانی که دستگاه ریبوت شد نسخه جدید سیستم عامل را بالا بیاورد. اگر ویندوز ۱۰ ایکس در عمل بتواند چنین کاری انجام دهد، این سیستم عامل بهینگی بسیار بیشتری نسبت به نسخه عادی ویندوز ۱۰ پیدا خواهد کرد. با توجه به سابقه ناگوار آپدیت‌های ویندوز ۱۰ در چند وقت اخیر، هرچه مایکروسافت بیشتر بتواند فرآیند دانلود و نصب آپدیت‌ها را بهتر کند، با استقبال مناسب‌تری از سوی کاربران مواجه خواهد شد.

image

اجرای اپلیکیشن‌ها در کانتینرها مزایای دیگری هم دارد که مایکروسافت بخشی از آن‌ها را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود توضیح داده است. این شرکت می‌گوید چون اپلیکیشن‌ها در فضایی جداگانه اجرا می‌شوند، به فایل‌های مهم سیستمی و داده‌های سیستم عامل دسترسی ندارند. در نتیجه سیستم عامل ایمن‌تر خواهد بود و نرم‌افزارهای مخرب یا بدافزارها نمی‌توانند بخش‌های مهم دستگاه را آلوده کنند.

علاوه بر این، سازگاری اپلیکیشن‌ها بسیار بیشتر می‌شود و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اپلیکیشن‌های حاضر در نسخه عادی ویندوز ۱۰ بتوانند با کمترین تغییر در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ ایکس نیز اجرا شوند. مایکروسافت در بخشی از ارائه خود نشان داد که کانتینرهای ویندوز ۱۰ ایکس سه نوع هستند: Win32 و MSIX و (Native (UWP. کانتینر Win32 اجازه اجرای اپلیکیشن‌های استاندارد ویندوز ۱۰ را می‌دهد و بستری فراهم می‌سازد تا این اپلیکیشن‌ها مثل اپلیکیشن‌های بومی ویندوز ۱۰ ایکس عمل کنند.

ویندوز ۱۰ ایکس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های پیش روی مایکروسافت در بخش سیستم عامل‌هاست و سرفیس نئو هم اولین دستگاهی خواهد بود که این سیستم عامل را اجرا خواهد کرد. اگر نمی‌توانید تا زمان عرضه سرفیس نئو صبر کنید و می‌خواهید همین حالا ویندوز ۱۰ ایکس را اجرا نمایید، می‌توانید از شبیه‌سازی که مایکروسافت آماده کرده کمک بگیرید و به نسخه پیش‌نمایشی از این سیستم عامل دسترسی داشته باشید. البته این نسخه برای توسعه‌دهندگان آماده شده و ممکن است با نسخه نهایی ویندوز ۱۰ ایکس متفاوت باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)