خانهاخبار
مینگ-چی کو: فروش آیفون در سه‌ماهه اول امسال 10 درصد کاهش می‌یابد

مینگ-چی کو: فروش آیفون در سه‌ماهه اول امسال 10 درصد کاهش می‌یابد

تحلیل‌گر معروف مسائل اپل در یادداشت تازه‌ای اعلام کرده که به خاطر شیوع ویروس کرونا، فروش آیفون نسبت به قبل 10 درصد کاهش خواهد یافت.
۱۳۹۸/۱۱/۱۴

همان طور که در گزارش کامل بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ اشاره کردیم، اپل در سه‌ماهه چهارم پارسال به لطف آیفون ۱۱ عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشت، اما حالا تحلیل‌گر سرشناس مسائل این شرکت، مینگ-چی کو، می‌گوید با توجه به گسترش ویروس کرونا وضعیت سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ اپل با افت فروش مواجه خواهد شد.

علی‌رغم آن که تولیدکننده آیفون‌های اپل، یعنی شرکت فاکس‌کان، چند روز پیش اعلام کرده بود که خط تولید آن‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نخواهد گرفت، اما مینگ-چی کو افتی ۱۰ درصدی را در پیش‌بینی فروش محصولات این شرکت انتظار دارد؛ با این حساب رقم فروش آیفون به ۳۶ تا ۴۰ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت.

این افت فروش نه تنها بر محصولات فعلی اپل بلکه بر عملکرد آیفون ۹ نیز اثر می‌گذارد. این دستگاه قرار بود در ماه فوریه وارد فاز تولید انبوه شود تا در ماه مارس به بازار بیاید. با این حال اکنون به نظر می‌رسد که زنجیره تامین اپل دچار مشکل شده باشد. حالا حتی عرضه محصولی مثل ایرپاد نیز ممکن است با مشکل مواجه شود.

اپل چند روز پیش فروشگاه‌های خود را به صورت موقت در چین تعطیل کرد. طبق آمارهای اعلامی از سوی مینگ-چی کو، بازار چین از زمان شروع سال جدیدی چینی به خاطر ویروس کرونا افت سالانه ۵۰-۶۰ درصدی را تجربه کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)