خانهاخبار
آیا قابلیت ایردراپ اپل به پلتفرم گوگل اضافه می‌شود؟

آیا قابلیت ایردراپ اپل به پلتفرم گوگل اضافه می‌شود؟

بر اساس شواهد، ظاهرا گوگل در نظر دارد تا روند ارسال فایل میان محصولات اندرویدی را با قابلیتی جدید تسهیل بخشد.
۱۳۹۸/۱۱/۵

اگر تا به حال از آیفون استفاده کرده باشید یا با دوستان خود که آیفون دارند در ارتباط بوده باشید، مطمئنا با ویژگی ایردراپ (AirDrop) آشنایی دارید. این قابلیت یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی‌های سیستم عامل iOS به حساب می‌آید. به کمک این قابلیت، کاربرانی که از آیفون استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به اینترنت، فایل‌های مورد نیاز خود را با یکدیگر تبادل کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، چند روز گذشته نیز سامسونگ از چنین قابلیتی با نام Quick Share پرده برداری کرد و حالا به نظر می‌رسد که گوگل نیز قصد دارد تا به این عرصه وارد شود.

به گزارش وب سایت XDA، در آخرین APK ارائه شده توسط گوگل، اثراتی از نسخه جدید Nearby Sharing دیده می‌شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر یا فایل‌های دیگر خود را با گوشی‌های هوشمند نزدیک، حتی در صورت عدم وجود شخص مقابل در میان کانتکت‌ها، به اشتراک بگذارند.

ویدئویی که توسط XDA منتشر شده، این ویژگی را به صورت تصویری به نمایش گذاشته است. آن طور که پیداست، قابلیت یاد شده بدون هیچ مکثی و به راحتی، دستگاه‌های نزدیک را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

image

همانند ایردراپ اپل، این ویژگی نیز به تنظیماتی مبتنی بر حریم شخصی کاربر مجهز خواهد بود. به این ترتیب شخص کاربر می‌تواند انتخاب کند که در لیست افراد دیگر نمایش داده شود یا خیر.

به نظر می‌رسد که ویژگی Nearby Sharing روی تمام محصولاتی که از پلی استور استفاده می‌کنند، حتی محصولات مبتنی بر Chrome OS نیز قابل نصب و استفاده است. اگر این ویژگی روی نسخه یازدهم پلتفرم اندروید در دسترس کاربران قرار گیرد، iOS یکی از مهم ترین برتری‌های خود را از دست خواهد داد.

اگرچه این قابلیت هنوز در اختیار کاربران اندرویدی قرار نگرفته است، اما مطمئنا همزمان با رونمایی رسمی از آن، طرفداران زیادی را جذب خواهد کرد. از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئویی از نحوه کارکرد این ویژگی را مشاهده نمایید:

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)