خانهاخبار
آپدیت‌های اخیر ایرپاد پرو، دشمن مهم‌ترین ویژگی این گجت!

آپدیت‌های اخیر ایرپاد پرو، دشمن مهم‌ترین ویژگی این گجت!

ظاهرا آخرین بروزرسانی‌هایی که برای ایرپاد پرو عرضه شده، بیشتر از آنکه مفید باشد، کاربران را کلافه کرده است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۹

ایرپاد پرو، آخرین نسل از هندزفری بی سیم مبتنی بر بلوتوث اپل چندی است که عرضه شده و در اختیار استفاده کنندگان قرار گرفته است. از آن زمان تا به حال، چندین آپدیت نرم‌افزاری برای کاربران این محصول عرضه شده که ظاهرا به مرور، قابلیت حذف نویز فعال (Actiove Noise Cancellation) را با اختلال روبرو کرده است.

ویژگی حذف نویز فعال به کاربران کمک می‌کند تا هنگام قرار دادن ایرپاد پرو در گوشی، صدای محیط را به صورت کامل از بین برده و به این ترتیب، ارتباط خود با فضای اطراف را به صورت کامل قطع کنند. اما با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای ایرپاد پرو، این ویژگی به مرور با اختلال مواجه شده و دیگر مانند زمان عرضه، صداهای محیط را غیر فعال نمی‌کند.

چنین مشکلی در آپدیت اخیر با شماره ساخت 2C54 رخ داد، اما برخی کاربران مدعی هستند که آپدیت پیشین با شماره ساخت 2B588 نیز با چنین معضلی روبرو بود. اپل به سرعت آپدیت اخیر را از روی سرور حذف کرد، اما متأسفانه این بروزرسانی بدون اجازه و بدون اطلاع کاربر، در پس زمینه انجام می‌شود و راهی برای جلوگیری کردن از آن برای شخص دارنده این گجت وجود ندارد. اگر کابل شارژ را به کیس ایرپاد پرو متصل کرده و این محصول نیز در حوزه تحت پوشش آیفون قرار داشته باشد، عملیات آپدیت به صورت خودکار آغاز شده و ایرپاد پرو به آخرین نسخه بروزرسانی خواهد شد.

دو تن از کاربران وب سایت Reddit به آسانی متوجه این تغییرات شدند. آنها زمانی که به مترو وارد شدند، متوجه صداهایی که در این مکان پخش می‌شود، شدند و به این موضوع پی بردند که یک چیزی نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است.

image

بد نیست بدانید که چنین معضلی برای برندهای Bose و Sony نیز پیش آمده و کاربران آنها نیز در وب سایت Reddit، شکایت‌های خود را عنوان کرده‌اند. همین موضوع، تیم پشتیبانی کمپانی Bose را بر آن داشته تا با کاربران خود تماس برقرار کرده و پیگیر مشکل به وجود آمده باشند.

قابلیت Active Noise Cancellation امکان فعال یا غیر فعال سازی را داراست. به این ترتیب می‌توانید با غیر فعال کردن آن و فعال کردن حالت Transparency Mode، صداهای اطراف را به صورت کامل بشنوید.

تصور کنید که شخصی در فرودگاه، قبل از گیت ورودی نشسته و منتظر است تا اطلاعات پرواز وی اعلام شود. در حالت Transparency Mode، صداهای اطراف نیز وارد گوش شما خواهد شد و به این ترتیب، از پرواز جا نخواهید ماند.

همان طور که می‌دانید، اپل واچ و ایرپادزها، پر فروش ترین گجت‌های پوشیدنی در سراسر دنیا به حساب می‌آیند. لذا اپل باید به سرعت برای جلوگیری از این همهمه‌ای که پیرامون قابلیت Active Noise Cancellation پیش آمده، کاری را انجام دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)