خانهاخبار
نبرد بازی های کامپیوتری و کنسول‌ها در نهایت به کجا خواهد رسید؟‍

نبرد بازی های کامپیوتری و کنسول‌ها در نهایت به کجا خواهد رسید؟‍

ماه ژانویه و نمایشگاه CES هر ساله میزبان قطعات سخت‌افزاری جدید در عرصه گیمینگ بود، اما امسال قضیه کمی متفاوت بود.
۱۳۹۸/۱۰/۲۴

نمایشگاه CES هر ساله میزبان قطعات سخت‌افزاری جدید در عرصه گیمینگ بود و کمپانی‌های فعال، پردازنده‌های جدید، کارت گرافیک‌های متنوع و مانیتورهای هیجان انگیزی را در این کنفرانس به دنیای گیمینگ معرفی می‌کردند و شرکت‌های بازی‌سازی نیز با تکیه بر این محصولات جدید، بازی‌های جذابی را به کاربران هدیه می‌کردند. اما امسال قضیه کمی فرق می‌کرد. از آنجا که کنسول‌های جدید ایکس باکس و پلی استیشن اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسند، لذا همین موضوع باعث شد تا نمایشگاه CES امسال با سال‌های پیش تا حدودی متفاوت باشد.

کنسول جدید به معنای سخت‌افزار جدید است و اضافه شدن قطعات یا بروز شدن سخت‌افزار کنسول‌ها، حکم بازی‌های جذاب و هیجان انگیزی را با خود به همراه خواهد داشت.

از آنجا که در دنیای امروزی، اکثر بازی‌های برای کنسول و کامپیوتر به صورت مشترک ارائه می‌شود، لذا فصل پاییز شگفت انگیزی در انتظار دنیای گیمینگ است. مثلا بازی‌های جدید از قبل بهتر و طبیعی‌تر خواهند شد و دیگر اهمیتی ندارد که آنها را روی کامپیوتر بازی کنید، یا روی کنسول. دارندگان کامپیوتر هم کم کم باید به فکر ارتقای سخت‌افزاری باشند تا بازی‌های جذاب و جدیدی که در آینده ارائه خواهد شد را بتوانند تجربه کنند.

از آنجا که در نمایشگاه CES 2020 اثری از کنسول‌ها و بازی‌های مربوط به آنها دیده نمی‌شد، لذا بازی‌های کامپیوتری نیز چنگی به دل نمی‌زد. لذا باید منتظر ارائه کنسول‌های جدید باشیم تا پس از آن، سخت‌افزار مورد نیاز آنها برای کامپیوترها نیز ارائه شده و کاربران بتوانند بازی‌های جدید را روی سخت‌افزارهای بروز شده اجرا نمایند.

کمپانی سونی در نمایشگاه CES 2020 تنها به رونمایی از لوگوی PS5 اکتفا کرد و شرکت AMD نیز از مدل رندر شده فیک XboX سری X استفاده کرد که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد و همین موضوع نیز باعث شد تا پورت‌های ایکس باکس X لو برود!

البته این بدان معنا نیست که شرکت‌های بازی‌سازی کامپیوتری در نمایشگاه CES امسال وقت خود را تلف کردند. کمپانی‌های Alienware، Razer و دیگر شرکت‌ها سعی داشتند تا علاقمندان به دنیای گیمینگ را به سمت بازی‌های کامپیوتری کشانده و آنها را از کنسول‌ها دور کنند. این رقابت تنگاتنگ میان بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ها، مسلما به نفع کاربران خواهد بود.

در سال‌‌های اخیر، صنعت بازی‌های کامپیوتری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده و قطعات و سخت‌افزار جدید، بازی‌های کامپیوتری را با چنان پیشرفتی روبرو کرده است که بعضا، تشخیص واقعی یا کامپیوتری بودن برخی از این عناوین بسیار سخت است. کنسول‌ها در سال 2013 تقریبا با روند رو به افول روبرو شدند، چرا که بازی‌های کامپیوتری با پیشرفت چشمگیری روبرو شده بودند و کاربران کمتر میلی به خرید کنسول‌ها داشتند. اما رفته رفته با رونمایی از Xbox One X و PS4 Pro، همه چیز تغییر پیدا کرد و دنیای بازی‌های کنسولی نیز به مرور پیشرفت چشمگیری را به خود دید و کاربران نیز تمایل بیشتری به خرید کنسول‌ها پیدا کردند.

اکوسیستم بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ها، هیچ وقت تا به این اندازه به یکدیگر نزدیک نبوده‌اند و هیچ زمانی به اندازه الان، سوییچ کردن بین بازی های کنسول‌ها و کامپیوتری به این اندازه آسان نبوده است. اگر از طرفداران مایکروسافت باشید، می‌توانید با پرداخت هزینه ماهانه 15 دلاری، به بیش از 100 بازی با کیفیت روی هر دو کنسول Xbox One و کامپیوتر دسترسی داشته باشید. چنین موضوعی هنگام رونمایی از ایکس باکس وان بیشتر به یک معجزه شباهت داشت.

image

شرکت Alienware در نمایشگاه CES امسال از پروتوتایپ Concept UFO رونمایی کرد، ابزاری شبیه به نینتندو سوییچ که به شما اجازه می‌دهد تا در حال حرکت هم بتوانید بازی‌های کامپیوتری را انجام دهید. شرکت‌های اینتل و Razer نیز با کامپیوترهای NUC پا به نمایشگاه CES گذاشته بودند، محصولی که سعی دارد تا امکانات کامپیوتر را با ابعاد و اندازه‌های کنسول‌ها در اختیار کاربران قرار دهد و از طرف دیگر، آپگرید کردن آن نیز راحت باشد.

image

شرکت بازی سازی Origin نیز از طرف دیگر، با محصولی پا به این نمایشگاه گذاشت که سعی کرده تا دنیای ایکس باکس وان اس و پلی استیشن 4 پرو را با یکدیگر ترکیب کرده و آنها را در قالب یک دستگاه در اختیار کاربران دنیای گیمینگ بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)