خانهاخبار
سامسونگ از اولین گوشی مقاوم خود با حفره درون نمایشگر رونمایی کرد

سامسونگ از اولین گوشی مقاوم خود با حفره درون نمایشگر رونمایی کرد

گوشی گلکسی XCover پرو از سوی سامسونگ معرفی شد. این گوشی هوشمند به مشخصات فنی نه چندان قدرتمندی مجهز شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۱۹

نزدیک به یک ماه تا رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی S20 (گلکسی اس 11) فاصله داریم. این شرکت کره‌ای به تازگی گوشی‌های گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی S10 لایت را در معرض دید عموم قرار داده است. با توجه به این موضوع، افراد کمی منتظر رونمایی از گوشی هوشمند جدید سامسونگ در زمان برگزاری نمایشگاه CES 2020 بودند. این شرکت تصمیم گرفت گوشی گلکسی XCover پرو را در کشور فنلاند معرفی کند. چند ماه پیش این شرکت از گوشی گلکسی XCover FieldPro رونمایی کرد. گوشی XCover Pro در مقایسه با مدل FiledPro از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد، البته مشخصات فنی ضعیف‌تری دارد.

از زمان معرفی گلکسی S8 Active تا به امروز، سامسونگ از نسخه اکتیو پرچمداران خود رونمایی نکرده است. این شرکت کره‌ای به جای معرفی گلکسی S9 اکتیو، تصمیم به رونمایی از گوشی گلکسی XCover FieldPro گرفت، هر چند فاصله طولانی میان معرفی این گوشی هوشمند و گلکسی S9 وجود دارد. علاوه بر این موضوع، گلکسی XCover FiledPro به صورت عمده وارد بازار نشده و در اختیار مشتریان سازمانی سامسونگ قرار گرفته است. گوشی گلکسی XCover Pro از تاریخ 31 ژانویه با قیمت 499 یورو در کشور فنلاند برای فروش عرضه می‌شود.

image

در حالی که طراحی این دستگاه شباهتی با گوشی‌های سری گلکسی S20 و یا گلکسی S10 ندارد، اما استفاده از حفره درون نمایشگر باعث شده با یک گوشی مدرن روبه‌رو باشیم. این گوشی هوشمند دارای بدنه مقاومی بوده که در برابر ضربه از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای یک گوشی جان سخت بسیار مناسب است. پنل پشتی این اسمارت فون پلاستیکی بوده تا مقاومت بالایی داشته باشند. برخلاف XCover FieldPro که از دوربین اصلی تکی بهره می‌برد، XCover Pro دارای دوربین اصلی دوگانه است. سنسور اثر انگشت نیز از پنل پشتی به روی فریم منتقل شده و نقش دکمه پاور را نیز برعهده دارد.

همانطور که می‌توان از قیمت این گوشی هوشمند حدس زد، مشخصات فنی قدرتمندی برای آن در نظر گرفته نشده است. قدرت این محصول توسط چیپست اگزینوس 9611 تامین می‌شود، پردازنده‌ای که شاهد حضور آن در گوشی گلکسی A51 نیز بودیم. این محصول به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز شده که از قابلیت‌هایی مانند Wet Touch و Glove Mode نیز پشتیبانی می‌کند. با توجه به این موضوع، با دستان خیس و یا دستکش می‌توانید با گلکسی XCover پرو کار کنید. این دستگاه به علت مقاوم بودن در برابر ضربه، ابعاد بزرگی دارد و وزن آن نیز به 217 گرم می‌رسد. با وجود این موارد، این گوشی هوشمند از گلکسی XCover FieldPro با وزن 256 گرم، سبک‌تر است.

image

این اسمارت فون برای تامین انرژی خود از یک باتری 4050 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که باتری گوشی جدید سامسونگ توسط کاربر قابل تعویض است، بنابراین نگرانی در رابطه با اتمام شارژ باتری نخواهید داشت. روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 25 و 8 مگاپیکسلی قرار گرفته و کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده کنید. از سایر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)