خانهاخبار
دوربین پنهان، ایده جدید وان پلاس برای همایش جهانی CES 2020

دوربین پنهان، ایده جدید وان پلاس برای همایش جهانی CES 2020

طرح مفهومی یکی از محصولات کمپانی وان پلاس که به دوربین پنهان مجهز است، تنها چند روز پیش از برگزاری CES 2020 در رسانه‌ها منتشر شد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۴

شهر لاس وگاس در ماه ژانویه، همواره پذیرای اهالی دنیای تکنولوژی است. این رویداد در سال 2020 بین روزهای هفتم تا دهم ژانویه برگزار می‌شود، اما برخی از شرکت‌ها برای رونمایی از محصولات خود در این رویداد صبر زیادی ندارند. از جمله آن‌ها، می‌توان به کمپانی وان پلاس اشاره کرد.

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده، شاهد طرح مفهومی یکی از محصولات وان پلاس هستیم. دکمه mute کمی جذاب‌تر از همیشه شده است و نمایشگر خمیده دستگاه، چیزی است که در اکثر محصولات وان پلاس شاهد آن بوده‌ایم.

اما نکته جذاب این طرح مفهومی، مربوط به دوربین اصلی دستگاه است که در پشت بدنه جای گرفته است. روی این دوربین‌ها، یک شیشه مات قرار گرفته است که در هنگام عدم استفاده از دوربین دستگاه، کاملا روی آن را پوشانده و اثری از دوربین دیده نمی‌شود.

در این توییت، از واژه invisible camera یا دوربین پنهان یاد شده که احتمالا به همین موضوع مرتبط است. تکنولوژی مربوط به این اتفاق، موضوع تازه‌ای نیست. اما این اولین بار است که از چنین تکنیکی در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این فناوری که با نام شیشه الکتروکرومیک شناخته می‌شود، اغلب در معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که از نام این تکنولوژی مشخص است، میزان شفافیت شیشه از طریق امواج الکتریکی کنترل می‌شود.

متأسفانه در این توییت، اثری از قیمت این محصول کمپانی وان پلاس دیده نمی‌شود و تا به این لحظه، هیچ شخصی هم در مورد آن صحبتی به میان نیاورده است. مطمئنا با برگزاری رویداد CES 2019 و رونمایی از این محصول، همه چیز تغییر پیدا خواهد کرد و تاریخ عرضه آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

این محصول با مشارکت کمپانی McLaren که شریک تجاری وان پلاس برای تولید محصولات پریمیوم این شرکت به حساب می‌آید، تولید شده و مطمئنا ارزش و جایگاه بالایی را خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانیم انتظار عرضه اولین محصول وان پلاس با قیمتی بالاتر از 1000 دلار را داشته باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)