خانهاخبار
سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک فلکس آلفا با نمایشگر QLED رونمایی کرد

سامسونگ از لپ تاپ گلکسی بوک فلکس آلفا با نمایشگر QLED رونمایی کرد

لپ تاپ گلکسی بوک فلکس آلفا از سوی سامسونگ معرفی شد. این لپ تاپ با قیمت پایه 830 دلار به فروش می‌رسد.
۱۳۹۸/۱۰/۱۳

سامسونگ سال 2020 را با اضافه کردن یک محصول جدید به خانواده گلکسی بوک شروع کرد. این لپ تاپ در مقایسه با برادران خود قیمت پایین‌تری دارد. گلکسی بوک فلکس آلفا یک لپ تاپ باریک و سبک وزن بوده که به نمایشگر 13 اینچی از نوع QLED مجهز شده‌ است. این لپ تاپ با قیمت پایه 830 دلار و در نیمه اول سال جاری میلادی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود برادران این لپ تاپ یعنی گلکسی بوک Ion و Flex به ترتیب با قیمت پایه 1100 و 1400 دلار وارد بازار شوند.

گلکسی بوک فلکس و Ion اولین لپ تاپ‌های این برند کره‌‍ای با نمایشگر QLED محسوب می‌شوند. این نمایشگرها مصرف انرژی کمی دارند؛ با این حال حداکثر روشنایی 600 نیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گلکسی بوک فلکس آلفا نیز به این صفحه نمایش مجهز شده و دارای روشنایی یکسان با برادران بزرگتر خود است. رزولوشن این نمایشگر برابر با فول اچ دی است. این لپ تاپ جدید وزنی برابر با 1.19 کیلوگرم دارد که البته نسبت به برادران خود سنگین‌تر است.

گلکسی بوک فلکس وزنی برابر با 1.1 کیلوگرم دارد که البته وزن آن در نسخه 15 اینچی به 1.5 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. وزن گلکسی بوک Ion در نسخه 13 و 15 اینچی به ترتیب برابر با 0.9 و 1.1 کیلوگرم است. جدیدترین لپ تاپ سامسونگ ضخامتی برابر با 13.9 میلی‌متر دارد که در مقایسه با ضخامت 12.9 میلی‌متری دو محصول دیگر بیشتر است. گلکسی بوک فلکس آلفا به سنسور اثر انگشت در کیبورد خود مجهز شده است. کاربران این لپ تاپ به دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C، پورت HDMI، درگاه کارت حافظه خارجی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون دسترسی دارند.

image

سامسونگ برای کاهش قیمت این محصول مجبور به حذف برخی ویژگی‌ها از آن شده است. ظرفیت باتری این دستگاه کاهش پیدا کرده و به 54 وات ساعت رسیده است. این لپ تاپ به گرافیک اینتل UHD مجهز شده و نمی‌توان آن را مانند برادرانش با گرافیک Iris Pro و یا انویدیا MX250 سفارش داد. در حالی که گلکسی بوک فلکس و Ion از حافظه SSD با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت بهره می‌برند، نسخه آلفا در بالاترین نسخه دارای 512 گیگابایت حافظه SSD است. کاربران می‌توانند لپ تاپ جدید سامسونگ را با حداکثر 12 گیگابایت رم سفارش دهند، در حالی که گلکسی بوک فلکس و Ion با 16 گیگابایت رم نیز به فروش می‌رسند.

از سایر مشخصات گلکسی بوک فلکس آلفا می‌توان به پشتیبانی از وای فای 6، نسل دهم پردازنده‌های اینتل و اسپیکر استریو اشاره کرد. در سال جاری میلادی علاوه بر این محصول، شاهد عرضه گلکسی بوک S نیز در ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. این لپ تاپ شارژدهی بالایی داشته و از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)