خانهاخبار
نگاهی به بهترین گوشی‌های اندرویدی در دهه گذشته

نگاهی به بهترین گوشی‌های اندرویدی در دهه گذشته

سال 2019 به پایان رسید و وارد سال 2020 شدیم. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های اندرویدی در دهه گذشته می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۱۰/۱۳

با پایان سال 2019، یک دهه به پایان رسید. با ورود به دهه جدید، تصمیم گرفتیم نگاهی به بهترین گوشی‌های اندرویدی در دهه گذشته داشته باشیم. اولین گوشی‌های اندرویدی سال 2008 وارد بازار شدند. در ادامه به معرفی 9 گوشی هوشمند می‌پردازیم که هر یک از آن‌ها برای یکسال مخصوص هستند. علاوه بر بهترین گوشی، برای هر سال دو گوشی جایگزین نیز معرفی شده است. در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های اندرویدی در دهه گذشته همراه ما باشید.

سال 2010: اچ‌تی‌سی نکسوس وان

image

اچ‌تی‌سی نکسوس وان اولین گوشی اندرویدی نیست؛ با این حال اولین گوشی نکسوس محسوب می‌شود. نکسوس وان اولین گوشی بود که گوگل تصمیم گرفت آن را به صورت آنلاک و آنلاین به فروش برساند و برای عرضه آن به اپراتورها وابسته نباشد. بوت لودر این دستگاه به راحتی قابل آنلاک کردن بود که چنین موضوعی با استقبال بالای کاربران روبه‌رو شد. اچ‌تی‌سی نکسوس وان تنها گوشی هوشمند موجود در این لیست با ترک بال محسوب می‌شود. این قابلیت در گوشی‌های امروزی وجود ندارد. در حالی که شاید کاربران چندان از ترک بال این دستگاه استفاده نمی‌کردند، اما باعث می‌شد صاحبان گوشی‌های بلک بری جذب سیستم عامل اندروید شوند.

بد نیست بدانید اچ‌تی‌سی نکسوس وان زمانی وارد بازار شد که کمتر از دو سال از انتشار سیستم عامل اندروید می‌گذشت. این گوشی هوشمند در زمان عرضه دارای سیستم عامل پیش فرض اندروید 2.1 بود؛ با این حال گوگل برای آن بروزرسانی عرضه کرد. آخرین نسخه‌ای که برای این دستگاه عرضه شد، اندروید 2.3.6 بود. در حالی که گوگل از انتشار بروزرسانی‌های جدید خودداری کرد، به علت آنلاک راحت بوت لودر آن، کاربران می‌توانستند آن را به نسخه‌های جدیدتر نیز ارتقا دهند.

مشخصات فنی اچ‌تی‌سی نکسوس وان به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 3.7 اینچی AMOLED
  • چیپست: اسنپدراگون S1
  • رم: 512 مگابایت
  • حافظه داخلی: 4 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: ندارد
  • باتری: 1400 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 2.3.6 نان زنجبیلی

گوشی‌های جایگزین: برای سال 2010 می‌توان به دو گوشی هوشمند دیگر نیز اشاره کرد. یکی از آن‌ها، اچ‌تی‌سی Evo 4G است. این گوشی هوشمند در سال 2010 محبوبیت بالایی داشت؛ با این حال به علت شارژدهی بسیار ضعیف باتری به عنوان بهترین گوشی سال 2010 در این لیست حضور ندارد. شارژدهی باتری این دستگاه برای سال 2010 نیز نامناسب بود. اچ‌تی‌سی Evo 4G اولین گوشی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G بود که در ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه شد. گوشی دوم، موتورو Droid X است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اولین رقیب جدی آیفون محسوب می‌شود.

سال 2011: گلکسی نکسوس

image

2011 اولین سالی بود که سامسونگ به صورت گسترده و قدرتمند در دنیای اندروید حضور پیدا کرد. در این سال شاهد عرضه گلکسی S2 از سوی این شرکت کره‌ای بودیم. این گوشی هوشمند توسط 4 اپراتور اصلی در ایالات متحده آمریکا عرضه شد؛ با این حال هرکدام از آن‌ها نسخه مخصوصی از گلکسی S2 را با نام متفاوتی عرضه کردند. این موضوع سردرگمی خریداران را در پی داشت. اواخر سال 2011 سامسونگ تصمیم گرفت یک حرکت بزرگ انجام دهد و آن، همکاری با گوگل بود. نتیجه این همکاری، تولید گوشی گلکسی نکسوس بود. از آن‌جایی که این دستگاه برند نکسوس را یدک می‌کشید، عرضه بروزرسانی برای آن اهمیت بالایی برای گوگل داشت. گلکسی نکسوس اولین گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0 یا بستنی حصیری بود.

کاربران به راحتی می‌توانستند بوت لودر این گوشی هوشمند را نیز مانند اچ‌تی‌سی نکسوس وان آنلاک کنند. پنل پشتی آن به صورت خمیده طراحی شده بود که حس یک کالای لوکس را به کاربران القا می‌کرد. گلکسی نکسوس اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی در این لیست محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند در زمان عرضه نگاه‌های زیادی را متوجه خود کرد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، گلکسی نکسوس یک گوشی اندرویدی بی‌نظیر بود. گلکسی نکسوس بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی دهه اخیر محسوب می‌شود.

مشخصات فنی گلکسی نکسوس به شرکت زیر است:

  • صفحه نمایش: 4.7 اینچی سوپر امولد
  • چیپست: TI OMAP 4460
  • رم: 1 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 1.3 مگاپیکسلی
  • باتری: 1750 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 4.3 جلی بین

گوشی‌های جایگزین: در سال 2011 گوشی‌های اندرویدی باکیفیت دیگری نیز در بازار حضور داشتند. یکی از آن‌ها، اچ‌تی‌سی تاندربولت بود. این محصول اچ‌تی‌سی اولین گوشی هوشمندی بود که امکان برقراری تماس و استفاده همزمان از دیتا را برای کاربران فراهم می‌کرد. شاید این ویژگی در حال حاضر خیلی ساده به نظر برسد، اما در سال 2011 یک قابلیت قابل توجه بود. گلکسی S2 دومین گوشی محسوب می‌شود که می‌توان آن را بهترین گوشی سال 2011 درنظر گرفت. این گوشی هوشمند قدرتمند بود و قابلیت‌های مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌داد؛ با این حال نحوه عرضه آن باعث شد آنطور که باید و شاید، به موفقیت دست پیدا نکند.

سال 2012: سامسونگ گلکسی S3

image

سال 2013 سکوی پرتاب سامسونگ بود. این شرکت موفق شد با عرضه یک پرچمدار بی‌نظیر، به موفقیت قابل توجهی در بازار دست پیدا کند. گلکسی S3 باعث شد این برند کره‌ای به قله موفقیت برسد. گلکسی S3‌ تبدیل به دومین گوشی پرفروش در سال 2012 شد، در مقام اول گوشی آیفون 5 قرار داشت. گلکسی اس 3 در زمان عرضه با فروش 70 میلیون دستگاه تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در جهان شد و هم اکنون نیز یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان است.

گلکسی اس 3 دارای ابعاد یکسان با گلکسی نکسوس بود، اما از دکمه هوم بهره می‌برد و باتری آن توسط کاربران قابل تعویض بود. گلکسی S3 در زمان عرضه دارای بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های اندرویدی بود، به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده بود و بدنه مقاومی داشت. به عقیده بسیاری از کاربران در سراسر جهان، گلکسی S3 بهترین گوشی اندرویدی در جهان بود.

مشخصات فنی گلکسی S3 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 4.8 اینچی سوپر امولد
  • چیپست: اسنپدراگون S4
  • رم: 1 یا 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 13/32/64 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 1.9 مگاپیکسلی
  • باتری: 2100 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 4.4 کیت کت

گوشی‌های جایگزین: در سال 2012 دو گوشی هوشمند عالی دیگر نیز در بازار حضور داشتند. یکی از آن‌ها، گلکسی نوت 2 بود. سامسونگ با عرضه این گوشی هوشمند، مفهوم فبلت را وارد بازار کرد. این دستگاه از نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد که در زمان عرضه، بسیار بزرگ محسوب می‌شد. هم اکنون گوشی‌های کامپکت دارای نمایشگر 5.5 اینچی هستند. گلکسی نوت 2 به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده بود و ویژگی‌های نرم افزاری زیادی در اختیار کاربران قرار می‌داد. در همان سال، اچ‌تی‌سی One X نیز در بازار حضور داشت. اچ‌تی‌سی وان ایکس به یکی از بهترین نمایشگر‌ها بازار مجهز شده بود و دارای طراحی جذاب و کیفیت ساخت بسیار بالایی بود. سال 2013، این شرکت تایوانی شاهکار خود را وارد بازار کرد که مورد بعدی در این لیست است.

سال 2013: اچ‌تی‌سی One M7

image

اچ‌تی‌سی One حتما باید در این لیست حضور داشته باشد. مدل M7 و حتی M8 اچ‌تی‌سی وان که سال 2014 وارد بازار شد، بی‌شک یکی از زیباترین گوشی‌های اندرویدی تا به امروز محسوب می‌شوند. اچ‌تی‌سی وان M7 دارای بدنه فلزی بسیار باکیفیت بود، از اسپیکر استریو با امکان تولید صدای باکیفیت بهره می‌برد و دوربین مورد استفاده در آن دارای فناوری اولتراپیکسل بود. این موارد و چندین ویژگی دیگر باعث می‌شود این محصول اچ‌تی‌سی در این لیست حضور داشته باشد.

متاسفانه اچ‌تی‌سی دو سال پس از عرضه این گوشی هوشمند دچار سردرگمی شد و رقابت را به سامسونگ واگذار کرد. این شرکت تقریبا از سال 2015 تا به امروز وضعیت مناسبی ندارد و همچنان گزارش‌های مالی آن خبر از عدم سوددهی می‌دهند. با وجود عملکرد نامناسب آن در سال‌های اخیر، اچ‌تی‌سی را باید یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید گوشی‌های اندرویدی دانست که تغییرات شگرفی در آن ایجاد کرده است.

مشخصات فنی اچ‌تی‌سی وان M7 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 4.7 اینچی سوپر LCD3
  • چیپست: اسنپدراگون 600
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32/64 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 4 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 2.1 مگاپیکسلی
  • باتری: 2300 میلی آمپر ساعتی
  • سیستم عامل: اندروید 5 لالی پاپ

گوشی‌های جایگزین: متاسفانه هیچ یک از محصولات موتورولا به عنوان گوشی اصلی در این لیست حضور ندارند؛ با این حال موتورولا موتو ایکس یک گوشی قابل توجه در سال 2013 محسوب می‌شد. این گوشی هوشمند در ایالات متحده آمریکا به تولید می‌رسید و قابلیت شخصی‌سازی بالایی در اختیار کاربران قرار می‌داد. با وجود این قابلیت‌ها، مشخصات فنی آن در مقایسه با رقبا ضعیف‌تر بود. ال جی نکسوس 5 نیز در سال 2013 وارد بازار شد. این گوشی هوشمند بروزرسانی‌های نرم‌ افزاری را با سرعت بالایی دریافت می‌کرد؛ با این حال کیفیت ساخت پایین و مشخصات فنی ضعیفی داشت. با وجود تمام این مشکلات، ال جی نکسوس 5 با قیمت 350 دلار به فروش می‌رسید که بسیار ارزان قیمت بود.

سال 2014: وان پلاس One

image

در سال 2014 گوشی‌های بی‌نظیر زیادی در بازار حضور داشتند که از میان آن‌ها می‌توان به سامسونگ گلکسی S5، اچ‌تی‌سی One M8، گوگل نکسوس 6 و ال جی G3 اشاره کرد. انتخاب بهترین گوشی برای سال 2014 سخت است؛ با این حال تصمیم گرفتیم قاتل پرچمداران را به عنوان بهترین گوشی در آن سال انتخاب کنیم. محصولات وان پلاس همچنان به عنوان قتل پرچمداران شناخته می‌شوند. وان پلاس موفق شد با مشخصات فنی قدرتمند، طراحی مناسب، کیفیت ساخت بالا و قیمت فوق العاده پایین، به موقعیت مناسبی در بازار دست پیدا کند.

گوشی وان پلاس وان به صورت محدود وارد بازار شد و تضمینی برای خرید آن وجود نداشت. بسیاری از کاربران برای خرید آن مجبور شدند به بازار سیاه مراجعه کرده و آن را با قیمت بالاتری تهیه کنند. وان پلاس One یکی از دوست داشتنی‌ترین گوشی‌های اندرویدی تا به امروز محسوب می‌شود. شاید جالب باشد بدانید این گوشی هوشمند به صورت غیررسمی سیستم عامل اندروید 9 پای را نیز دریافت کرده است.

مشخصات فنی وان پلاس One به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 5.5 اینچی IPS LCD
  • چیپست: اسنپدراگون 801
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16/64 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • باتری: 3100 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 5 لالی پاپ

گوشی‌های جایگزین: اگر بخواهیم به معرفی بهترین گوشی‌های اندرویدی در سال 2014 بپردازیم، باید یک مطلب جداگانه بنویسیم! در این سال گوشی‌های بی‌نظیر زیادی وارد بازار شدند، با این وجود ما تصمیم به معرفی دو مدل آن در این مطلب گرفتیم. اولین آن‌ها، سونی اکسپریا Z3 کامپکت است. اکسپریا زد 3 کامپکت یکی از معدود گوشی‌های هوشمند کوچکی بود که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد. گوشی دوم، موتورولا موتو G است که تبدیل به معیار سنجش عملکرد گوشی‌های اقتصادی بازار شد. گوشی‌های موتو G موفق‌ترین سری محصولات موتورولا محسوب می‌شوند که همچنان در بازار حضور دارند.

سال 2015: گوگل نکسوس 6P

image

این گوشی هوشمند که توسط هوآوی به تولید رسیده، دارای مشکلاتی است؛ با این حال باید آن را بهترین گوشی 2015 دانست. این گوشی هوشمند دارای اسپیکر دوگانه در پنل جلویی، پردازنده قدرتمند، دوربین بی‌نظیر و طراحی زیبا بود. در حقیقت این گوشی هوشمند به تمام ویژگی‌های یک پرچمدار مجهز شده و قیمت آن نیز کمتر از 500 دلار است. نکسوس 6P آخرین گوشی از سری نکسوس محسوب می‌شود.

گوگل از سال 2016 گوشی‌های سری پیکسل را وارد بازار کرد که یکی از آن‌ها نیز در این لیست حضور دارد. در سال 2016 شاهد ورود گوشی گوگل پیکسل به بازار بودیم. نکسوس 6P پایان دوران گوشی‌های نکسوس بود، دستگاه‌هایی که با وجود مشخصات فنی قدرتمند و امکانات مناسب، با قیمت مقرون به صرفه‌ای فروخته می‌شدند.

مشخصات فنی گوگل نکسوس 6P به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 5.7 اینچی OLED
  • چیپست: اسنپدراگون 810
  • رم: 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 12.3 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • باتری: 3450 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو

گوشی‌های جایگزین: در سال 2015 نسل سوم موتورولا موتو X گوشی بسیار خوبی بود. در حالی که نکسوس 6P با قیمت پایینی به فروش می‌‌رسید، موتو X از آن نیز ارزان‌تر بود. موتو X در مقایسه با رقیب خود دارای مشخصات فنی ضعیف‌تری بود. دومین گوشی قابل توجه در سال 2015، ال جی V10 بود. این دستگاه اولین گوشی هوشمند از سری V این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که در مقایسه با گوشی‌های سری G از طراحی و ویژگی‌های متفاوتی بهره می‌برد. دکمه‌های این دستگاه روی پنل پشتی آن قرار داشت، البته ال جی در آینده از ادامه دادن این سبک طراحی دست کشید.

سال 2016: سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge

image

سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge در زمان مناسبی وارد بازار شدند. از زمان عرضه گلکسی اس 3 تا گلکسی اس 7، بازار گوشی‌های اندرویدی با تغییرات زیادی مواجه شد؛ با این حال سامسونگ همچنان فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه می‌کرد. در همان سال شرکت‌های هوآوی و شیائومی در حال تقویت محصولات خود برای حضور قدرتمندتر در بازار بودند. سامسونگ با عرضه گوشی‌های سری گلکسی S7 دوباره به همه یادآوری کرد که بهترین سازنده گوشی‌های اندرویدی در جهان است.

گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge آخرین گوشی‌های سامسونگ با طراحی قدیمی محسوب می‌شوند. این شرکت کره‌ای پس از این محصولات تصمیم به حذف دکمه هوم از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S گرفت. از زمان عرضه گلکسی S7 به بازار تا به امروز، فروش گوشی‌های سری گلکسی S با کاهش روبه‌رو بوده است. گوشی‌های سری گلکسی S7 را باید جزو بهترین گوشی‌های اندرویدی در بازار دانست. در حقیقت این محصولات همانند گوشی گلکسی S3 توانستند توجهات زیادی را جذب خود کنند. فکر نمی‌کنیم سامسونگ در آینده گوشی مانند گلکسی S7 وارد بازار کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S7 Edge به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 5.5 اینچی Super AMOLED
  • چیپست: اسنپدراگون 820
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • باتری: 3600 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 8.0 اوریو

گوشی‌های جایگزین: سال 2016 شاهد ورود یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی یعنی گوگل پیکسل به بازار بودیم. برخلاف گوشی‌های نکسوس، محصولات سری پیکسل توسط گوگل طراحی و خلق شدند، البته اچ‌تی‌سی به این غول جستجوی اینترنتی کمک کرد. گوگل خواهان عرضه گوشی هوشمند با برند خود بود و در این زمینه نیز موفق شد. گوشی دوم، وان پلاس 3T است. این گوشی هوشمند باعث شد وان پلاس تبدیل به یکی از بازیگران اصلی در دنیای گوشی‌های هوشمند شود. شاید جالب باشد بدانید وان پلاس به پشتیبانی از گوشی‌های وان پلاس 3 و وان پلاس 3T ادامه داد و برای آن‌ها اندروید 9 پای را نیز عرضه کرد.

سال 2017: هوآوی میت 10 پرو

image

در حالی که هوآوی به صورت غیررسمی با گوشی نکسوس 6P در این لیست حضور دارد، گوشی میت 10 پرو، محصول اصلی آن در این لیست است. اگرچه هوآوی پیش از این گوشی هوشمند چندین محصول قابل قبول دیگر نیز در بازار به فروش رسانده بود، میت 10 پرو اولین گوشی کامل آن محسوب می‌شد. این موضوع باعث می‌شود هوآوی میت 10 پرو در لیست بهترین گوشی‌های اندرویدی دهه گذشته قرار بگیرد.

هوآوی در سال 2017 موفق شد حضور پر رنگی در بازار داشته باشد. سامسونگ در بازار گوشی‌های اندرویدی حکمرانی می‌کرد و هوآوی با عرضه محصولی متفاوت، بخش بزرگی از خریداران را جذب خود کرد. هوآوی سال 2018 با معرفی گوشی‌های P20 پرو و میت 20 پرو به حضور موفق خود در بازار ادامه داد و در سال 2019 نیز گوشی هوآوی P30 پرو را در معرض دید عموم قرار داد که تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های 2019 شد. هوآوی در سال 2019 توسط دولت ایالات متحده آمریکا تحریم شد و این موضوع آینده آن را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

مشخصات فنی هوآوی میت 10 پرو به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 6 اینچی OLED
  • چیپست: کایرین 970
  • رم: 4/6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 12 + 20 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 9 پای

گوشی‌های جایگزین: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در سال 2017، بازگشت شرکت نوکیا به بازار بود. محصولات این شرکت توسط HMD Global به تولید رسیدند و در اختیار خریداران قرار گرفتند. با توجه به این موضوع، می‌توان نوکیا 8 را یکی از بهترین گوشی‌های سال 2017 دانست. یکی دیگر از محصولات قابل توجه در آن سال، اسنشال فون بود. این گوشی هوشمند که از طراحی متفاوتی بهره می‌برد، مشکلات زیادی داشت که برای مثال می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. شرکت تحت مدیریت اندی رابین با عرضه چندین بروزرسانی موفق شد عملکرد آن را بهبود بخشد. در حال حاضر این گوشی هوشمند هنوز بروزرسانی دریافت می‌کند و می‌توان در این زمینه آن را رقیب گوشی‌های سری پیکسل گوگل دانست.

سال 2018: سامسونگ گلکسی نوت 9

image

برای اکثر کاربران سیستم عامل اندروید، گلکسی نوت 9 یک گوشی کامل محسوب می‌شود. این اسمارت فون از استاندارد IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، درگاه کارت حافظه خارجی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد. گلکسی نوت 9 به باتری حجیمی مجهز شده و همچنین فاقد بریدگی نمایشگر است. این گوشی هوشمند به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده و امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در حالی که مشخصات فنی گلکسی نوت 10 در مقایسه با گلکسی نوت 9 بهبود پیدا کرده، برخی کاربران آن را یک عقب‌گرد می‌دانند. گلکسی نوت 10 فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه خارجی است. گلکسی نوت 9 همچنان از سوی سامسونگ بروزرسانی دریافت می‌کند و اوایل سال جاری میلادی باید منتظر عرضه اندروید 10 برای آن باشیم. امیدواریم این دستگاه در سال آینده نیز بروزرسانی دریافت کند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 9 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: 6.4 اینچی سوپر امولد
  • چیپست: اسنپدراگون 845
  • رم: 6/8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128/512 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 12 + 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 9 پای

گوشی‌های جایگزین: در حالی که گلکسی نوت 9 بهترین گوشی 2018 محسوب می‌شود، در این سال شاهد عرضه محصولات قابل توجه دیگری نیز بودیم. یکی از آن‌ها، شیائومی پوکوفون F1 است. این گوشی هوشمند به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده بود؛ با این حال با قیمتی کمتر از 300 دلار به فروش می‌رسید. شرکت وان پلاس نیز در سال 2018 گوشی وان پلاس 6T را در اختیار خریداران قرار داد. این گوشی هوشمند از طراحی جذابی بهره می‌برد و مشخصات فنی قدرتمندی داشت.

سال 2019: گوگل پیکسل 3a XL

image

سال 2019 گوشی‌های پرچمدار زیادی وارد بازار شدند که البته اکثر آن‌ها از ویژگی‌های یکسان و طراحی مشابه بهره می‌برند. قیمت این محصولات نیز افزایش چشمگیری در مقایسه با سال گذشته داشت. این موضوع باعث شد برخی از کاربران تصمیم به خرید گوشی‌های میان رده بگیرند. در این میان، گوگل با عرضه گوشی پیکسل 3a XL توانست حضور موفقی در بازار داشته باشد. این گوشی هوشمند که قیمتی کمتر از 500 دلار دارد، به اکثر ویژگی‌های پرچمداران مطرح بازار مانند نمایشگر OLED، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید و دوربین بی‌نظیر مجهز شده است. این محصول همچنین دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

گوگل برای کاهش قیمت این محصول در مقایسه با برادران آن مجبور به استفاده از پردازنده ضعیف‌تر و حافظه داخلی کمتر در آن شد. این گوشی هوشمند برخلاف برادر گران قیمت خود، از پنل پشتی پلاستیکی بهره می‌برد. پیکسل 3a ایکس ال یکی از بهترین گوشی‌های سال 2019 محسوب می‌شود که خریداران می‌توانند از کار با آن لذت ببرند.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 3a XL به شرح زیر است:      

  • صفحه نمایش: 6 اینچی OLED
  • چیپست: اسنپدراگون 670
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 12.2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • باتری: 3700 میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید 10

گوشی‌های جایگزین: وان پلاس 7T یک گوشی هوشمند بی‌نظیر است، البته قیمت آن در مقایسه با پیکسل 3a ایکس ال نزدیک به 100 دلار بالاتر است. با توجه به تفاوت مشخصات فنی و همچنین بدنه باکیفیت‌تر، این اختلاف قیمت منطقی به نظر می‌رسد. دومین گوشی قابل توجه در سال گذشته میلادی، سامسونگ گلکسی S10 پلاس است. این گوشی هوشمند در مقایسه با گلکسی نوت 9 عملکرد بهتری دارد و همچنان دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. با تمام این موارد، پرچمدار سامسونگ با قیمت بالاتری در مقایسه با گوگل پیکسل 3a XL و وان پلاس 7T به فروش می‌رسد.

نظر شما در رابطه با گوشی‌های موجود در این لیست چیست؟ آیا گوشی دیگری باید در لیست بهترین گوشی‌های اندرویدی دهه گذشته حضور داشته باشد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محسن جعفری

۱۳۹۸/۱۰/۱۶
htc M7،هنوز دارمش 2 تا هم دارم بی نظیره

Sam

۱۳۹۸/۱۰/۱۴
Galaxy s8.رو هم فراموش نکنید . انقلاب بعدی سامسونگ بود . من اس تری هم داشتم که واقعا وقتی شکست اشک ریختم براش با این که تازه ایفون گرفته بودم ...!

erfane

۱۳۹۸/۱۰/۱۳
خیلی مسسسسسسسخره ست بخدا وقتی اسمی از سونی نیست. زمانی که سونی گوشی شیشه و فلزی و ضد اب و گرد و غبار می زد پرچمدارای اپل و سامسونگ پلاستیکی بودن و حتی از اس 5 هم که ضد اب تولید کرد بازم بدرد نمیخورد و با پاشش اب هم میسوختن. منتها یه عده زیادی از مردم بدون اینکه با سونی کار کنن ازش بدشون میاد هعی میگن نرم افزارش فلانه در صورتی که تا سه سال پشتیبانی میکرد و میکنه از گوشی هاش و طراحی و خاص بودنش و قابلیت هاش هم بماند. سامسونگ فقط اسم دراورد و تبلیغات داره ولی سرم بره جز سونی گوشی دست نمیگیرم. متاسفم که دوران طلایی سونی از 2012 به بعد رو یادتون رفته هرچند قبلشم با سونی xperia arc گل کاشت و الان هم بعد از سالها یه گوشی منحنی دیگه میخواد تولید کنه. SONY make.believe