خانهاخبار
رندرهای گوگل پیکسل 4a منتشر شد؛ حفره درون نمایشگر

رندرهای گوگل پیکسل 4a منتشر شد؛ حفره درون نمایشگر

رندرهای گوگل پیکسل 4a در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. این گوشی هوشمند از حفره درون نمایشگر بهره می‌برد.
۱۳۹۸/۱۰/۸

گوشی‌های گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال به موفقیت مناسبی در بازار دست پیدا کردند، در حقیقت این محصولات بسیار موفق‌تر از پیکسل 3 و پیکسل 3 XL بودند. با توجه به این موضوع، توسعه نسل جدید آن‌ها از سوی گوگل یک اقدام منطقی محسوب می‌شود. به تازگی رندرهای پیکسل 4a از سوی افشاگر معروف، Steve Hemmerstoffer در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که طراحی گوشی میان رده آینده گوگل را مشخص می‌کند. در ادامه به بررسی این رندرها می‌پردازیم.

گوشی گوگل پیکسل 4 دارای بدنه دو رنگ نیست و از دوربین اصلی تکی بهره نمی‌برد. گوگل پس از سه سال تصمیم گرفت طراحی ساده‌ای برای پنل پشتی محصولات خود در نظر بگیرد و همچنین یک ماژول مربعی شکل روی آن قرار دهد. این سبک طراحی محافظه کارانه محسوب می‌شود؛ با این حال به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری محصولات خود با این طراحی وارد بازار کنند. بر اساس رندرهای منتشر شده از گوگل پیکسل 4a، این گوشی هوشمند نیز دارای یک ماژول مربعی شکل روی پنل پشتی خود است. بدنه پشتی این دستگاه به صورت خمیده طراحی شده و دارای جنس پلاستیکی است.

image

از آنجایی که با یک گوشی میان رده روبه‌رو هستیم، حضور دوربین اصلی تکی روی پنل پشتی آن منطقی به نظر می‌رسد. گوگل تصمیم گرفته سنسور اولترا واید را از این دستگاه حذف کند؛ با این حال انتظار می‌رود دوربین آن کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و از ویژگی‌هایی مانند Night Sight پشتیبانی کند. روی پنل پشتی گوگل پیکسل 4a سنسور اثر انگشت و لوگوی G به چشم می‌خورد. دکمه‌های تنظیم صدا به همراه دکمه پاور رنگی در یک بخش قرار گرفته‌اند. در بالای این اسمارت فون جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته و بخش زیرین آن، پورت USB-C را میزبانی می‌کند.

گوگل پیکسل 4a یک تفاوت بزرگ با محصولات قبلی این غول جستجوی اینترنتی دارد. گوگل تصمیم به حذف سیستم شناسایی چهره سه بعدی و موشن سنس از این گوشی هوشمند گرفته و آن را به حفره درون نمایشگر مجهز کرده است. این سبک طراحی باعث افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه می‌شود. این حفره در سمت چپ بخش بالایی صفحه نمایش خودنمایی می‌کند. در اطراف نمایشگر حاشیه‌های تقریبا ضخیمی به چشم می‌خورد که البته صخامت آن در هر 4 طرف یکسان است. گوگل گوشی‌های سری پیکسل 3a را به نمایشگر OLED مجهز کرد؛ بنابراین انتظار می‌شود شاهد چنین رویه‌ای برای پیکسل 4a نیز باشیم. این احتمال وجود دارد که ابعاد نمایشگر آن‌ها نسبت به گوشی‌های سری پیکسل 3a افزایش پیدا کند.

image

استفاده از حفره درون نمایشگر و کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش به معنای روبه‌رو شدن با یک دستگاه کامپکت‌تر در مقایسه با نسل قبلی است. گوشی پیکسل 3a دارای ابعاد 8.2 × 70.1 × 151.3 میلی‌متری است، در حالی که ابعاد گوگل پیکسل 4a‌ به 8.2 × 69.5 × 144.2 میلی‌متر می‌رسد. انتظار می‌رود گوشی‌های سری پیکسل 4a برای تامین قدرت خود از چیپست اسنپدراگون 675 استفاده کنند. با توجه به این موضوع که آیفون 9 با پردازنده اپل A13 Bionic در آینده نزدیک از راه می‌رسد، احتمال استفاده از چیپست اسنپدراگون 730 در محصولات آینده گوگل وجود دارد.

این گوشی‌های میان رده حداقل به 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم مجهز می‌شوند. این محصولات به صورت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برند. در حال حاضر گوگل تاریخ رسمی رونمایی از این دو گوشی هوشمند را اعلام نکرده است؛ با این حال انتظار می‌رود در کنفرانس Google I/O 2020 در اوایل می شاهد معرفی آن‌ها باشیم. این دستگاه‌ها در کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

pouya

۱۳۹۸/۱۰/۸
سلام دوستان خاکستری تیتانیومی 64 گیگ اس 9 تیر ماه 97 (همون سالی که اومد) خریدم بخوام تیر ماه سال جدید(99) تابستون همین سال که میاد بفروشمش چند میخرن ازم؟تر تمیزه