خانهاخبار
استفاده از باتری گرافینی در هواوی P40 پرو تکذیب شد

استفاده از باتری گرافینی در هواوی P40 پرو تکذیب شد

قبلا در شایعات اعلام شده بود که هواوی P40 پرو احتمالا از باتری گرافینی استفاده خواهد کرد تا طول عمر بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. اما حالا این موضوع تکذیب شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۴

چند وقت پیش در گزارشی اعلام شد که هواوی می‌خواهد در P40 پرو از باتری گرافینی استفاده کند. این تغییر نسبت به باتری لیتیوم-یونی که در حال حاضر تمام شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، باعث می‌شد اندازه باتری کوچک‌تر و تراکم آن بیشتر شود تا امکان کاهش ابعاد بدنه فراهم گردد. با این حال به نظر می‌رسد که امیدواری برای این تغییر هنوز خیلی زود است.

اکانت توئیتر هواوی فرانسه اخیرا مطلبی پیرامون باتری‌های گرافینی منتشر کرد که در آن مدعی شد پرچمدار بعدی هواوی از نسل بعدی باتری‌های گرافینی استفاده خواهد کرد. ولی بسیاری از کاربران به سرعت متذکر شدند که استفاده از این فناوری در حال حاضر اساسا غیرممکن است. به دنبال این واکنش‌ها، خود هواوی در بیانیه دیگری اعلام کرد که P40 پرو از باتری گرافینی استفاده نخواهد کرد. این غول چینی در بیانیه خود اظهار داشت که به این زودی‌ها نباید منتظر حضور باتری‌های گرافینی در تلفن‌های هوشمند باشیم.

اگر با این باتری‌ها آشنا نیستید، باید بدانید گرافین ماده‌ای انقلابی است که سرعت شارژ و دوام باتری را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد، در نتیجه با کمک این باتری‌ها می‌توانید با سرعت بسیار بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی باتری خود را شارژ کنید و طول عمر باتری هم بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، باتری‌هایی که از گرافین ساخته می‌شوند فضای کمتری اشغال می‌کنند.

با این حال، احتمال استفاده از باتری گرافینی در P40 پرو یا هر تلفن هوشمند دیگری بسیار کم است. افشاگر معروف توئیتری با آیدی Ice Universe که در زمینه افشای اخبار مربوط به سامسونگ شهرت دارد نیز این احتمال را رد کرده و می‌گوید استفاده از این فناوری در حال حاضر ناممکن است.

دلیل اصلی این موضوع این است که باتری‌های گرافینی را در حال حاضر به راحتی نمی‌توان تولید کرد. صحبت پیرامون این نوع از باتری‌ها صرفا مدتی است که آغاز شده و حتی سامسونگ که از پیشگامان فعالیت روی این باتری‌هاست انتظار ندارد که حداقل تا سال ۲۰۲۱ از این محصولات در گوشی‌های خود استفاده کند. با این حساب، به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها بتوانیم باتری‌های گرافینی را در تلفن‌های همراه خود ببینیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۱۰/۴
لابد قیمت گوشی رو هم بسی می بره بالا این گونه ی باتری