خانهاخبار
ایکس باکس سری ایکس: از نام و ظاهر کنسول بعدی مایکروسافت رونمایی شد

ایکس باکس سری ایکس: از نام و ظاهر کنسول بعدی مایکروسافت رونمایی شد

مایکروسافت امروز در مراسم Game Awards از نام و طراحی کنسول نسل بعدی خود رونمایی کرد. این دستگاه Xbox Series X نام دارد و در انتهای سال 2020 وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۸/۹/۲۲

نسل بعدی کنسول مایکروسافت با نام Xbox Series X رسما معرفی شد. مایکروسافت امروز در مراسم Game Awards از نام و طراحی کنسول آتی خود رونمایی کرد. این کنسول نسبت به کنسول‌های قبلی ایکس باکس شباهت بیشتری به PC دارد. بدنه این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که بتوانید آن را افقی و عمودی روی سطوح قرار دهید. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، می‌گوید توان این کنسول چهار برابر ایکس باکس وان ایکس است اما به آرام‌ترین و بهینه‌ترین شکل ممکن کار می‌کند.

مایکروسافت از معرفی ایکس باکس سری ایکس برای رونمایی از بازی Hellblade 2، عنوان جدید استودیو نینجا تئوری، استفاده کرد که برای نسل بعدی این کنسول ساخته می‌شود.

image

ایکس باکس سری ایکس پردازنده‌ای اختصاصی مبتنی بر Zen 2 و معماری Radeon RDNA شرکت AMD دارد. مایکروسافت برای حافظه داخلی این دستگاه از NVMe SSD استفاده می‌کند تا سرعت اجرای بازی‌ها بالاتر برود. ایکس باکس سری ایکس از بازی‌های 8K، حداکثر نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه، ردیابی پرتو و فراهم‌سازی امکان استفاده از نرخ‌های نوسازی متغیر پشتیبانی می‌کند.

این شرکت هنوز درباره توان GPU کنسول خود حرفی نزده اما تریلری که از بازی Hellblade 2 منتشر شد احتمالا بر روی موتور جدید ایکس باکس تهیه شده است. اسپنسر می‌گوید هدف آن‌ها ایجاد تفاوتی قابل توجه نسبت به کنسول اولیه ایکس باکس وان بوده است. پردازنده گرافیکی این دستگاه حالا هشت بار قوی‌تر از ایکس باکس وان و دو بار قوی‌تر از ایکس باکس وان ایکس است. توان GPU ایکس باکس وان ایکس ۶ ترافلاپس و توان ایکس باکس سری ایکس ۱۲ ترافلاپس است.

مایکروسافت امروز از کنترلر بیسیم جدید ایکس باکس نیز رونمایی کرد. اسپنسر در مورد این کنترلر گفت: «اندازه و شکل این کنترلر اصلاح شده تا دامنه گسترده‌تری از افراد را تحت پوشش قرار دهد. این کنترلر قابلیت جدیدی به نام دکمه Share دارد که اجازه می‌دهد به راحتی اسکرین‌شات‌ها و کلیپ‌های خود را ضبط کنید.» این کنترلر با کنسول‌های فعلی ایکس باکس وان و کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ کار خواهد کرد و همراه با ایکس باکس سری ایکس عرضه می‌شود.

image

اسپنسر می‌گوید کنسول ایکس باکس سری ایکس قابلیتی به نام «حالت تاخیر پایین خودکار» (ALLM) و «ورودی تاخیر پویا» (DLI) خواهد داشت که این دستگاه را به واکنش‌گراترین کنسول تاریخ تبدیل می‌کند. او مدعی است ایکس باکس سری ایکس برای آینده ابری ساخته شده و با ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار امکان تجربه بازی‌ها در کنسول و سایر پلتفرم‌ها را فراهم می‌کند.

مایکروسافت پیش‌تر از این کنسول با نام پروژه اسکارلت رونمایی کرده بود، اما حالا بالاخره با نام رسمی کنسول بعدی این شرکت آشنا شدیم. این کمپانی مدعی است که کنسول آن‌ها سریع‌ترین و قدرتمندترین کنسول خواهد بود. با این حال باید صبر کنیم تا ببینیم سونی چه زمانی اطلاعات بیشتری درباره پلی استیشن ۵ اعلام خواهد کرد. این شرکت ژاپنی هم مدتی پیش نام پلی استیشن ۵ را رسما به عنوان نام بعدی کنسول خود معرفی کرده بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۹/۲۲
قیمتش یعنی بیشتر از 5 میلیون در ایران است؟