خانهاخبار
آمازون بابت پروژه 10 میلیارد دلاری JEDI از پنتاگون شکایت کرد

آمازون بابت پروژه 10 میلیارد دلاری JEDI از پنتاگون شکایت کرد

چند وقت پیش اعلام شد که مایکروسافت توانسته با عقد قراردادی با وزارت دفاع آمریکا اجرای پروژه 10 میلیارد دلاری JEDI را به دست بگیرد. اکنون آمازون با ارسال دادخواستی به دادگاه فدرال می‌گوید این تصمیم‌گیری غیرمنصفانه بوده است.
۱۳۹۸/۹/۴

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، شرکت آمازون روز جمعه به دلیل عقد قرارداد جهت‌دار میان وزارت دفاع آمریکا و مایکروسافت بر سر پروژه JEDI به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از پنتاگون شکایت کرد. این شرکت در دادخواست محرمانه خود که آن را برای دادگاه فدرال فرستاده مدعی است که عقد این قرارداد مستقیما تحت تاثیر «نفوذ سیاسی» و «جهت‌گیری‌های غیرقابل انکار» دولت بوده است. ترامپ از منتقدان بزرگ مدیرعامل آمازون و مالک خبرگزاری واشنگتن پست، جف بزوس، به حساب می‌آید.

به گزارش واشنگتن پست، این دادخواست به صورت محرمانه و در موضوع قرارداد پروژه «زیرساخت مشترک دفاع سازمانی» یا JEDI ارسال شده تا از اسرار تجاری آمازون محافظت کند. آمازون در دادخواست خود از مدارکی مثل چندین ویدیو از جمله بخشی از خبر شبکه فاکس نیوز استفاده کرده که در آن مجری برنامه ترامپ را به عدم عقد قرارداد با آمازون ترغیب می‌کند. واشنگتن پست می‌گوید ترامپ بعدا لینکی از این کلیپ را ری‌توئیت کرده است. در ویدیوی دیگری ترامپ به خبرنگاران می‌گوید که انتقادات مربوط به فرآیند این قرارداد را شنیده و از مقامات می‌خواهد آن را به دقت بررسی کنند تا ببینند اوضاع چگونه است.

ترامپ مدت‌هاست که آمازون و بزوس را مورد حمله قرار می‌دهد چون معتقد است که واشنگتن پست به‌زعم او پوشش صحیحی از فعالیت‌هایش ندارد. ماه گذشته، وبسایت نظامی Task & Purpose در گزارشی پیرامون زندگی‌نامه جدید وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، جیمز متیس، نوشته بود که ترامپ به متیس دستور داده تا آمازون را از پروژه JEDI حذف کند. این قرارداد در ماه گذشته میلادی در کمال تعجب بسیاری از فعالان بازار به مایکروسافت محول شد.

یکی از سخنگویان بخش خدمات وب آمازون می‌گوید:

معتقدیم برای کشور ما ضروری است که دولت و رهبران منتخب آن بدون غرض و به‌شکلی عاری از تاثیرات سیاسی تصمیم‌گیری‌های خود را انجام دهند. جنبه‌های متعددی از فرآیند ارزیابی JEDI حاوی ناکارآمدی‌ها و خطاهای مشخص و جهت‌گیری‌های غیرقابل انکار است. چنین مسائلی باید مورد بررسی قرار گرفته و تصحیح شود.

از آن سو، یکی از سخنگویان مایکروسافت می‌گوید این شرکت به کارکنان شایسته وزارت دفاع اطمینان دارد و معتقد است حقایق نشان خواهد داد که آن‌ها این پروژه‌ها را با طی گام‌های صحیح و منصفانه دریافت کرده‌اند. خبرگزاری واشنگتن پست می‌گوید مایکروسافت هم دادخواستی تنظیم کرده تا در دادگاه آمازون دخالت کند و شانسی برای حضور در این پرونده داشته باشد.

کاخ سفید هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده اما سخنگوی وزارت دفاع در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرده که این وزارت‌خانه از دادخواست آمازون اطلاع دارد و فرآیند اعطای قرارداد JEDI مبتنی بر معیارهای ذکرشده در قانون تقاضا و تدارکات صورت گرفته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)