خانهاخبار
تفاوت هتل، ریزورت و بوتیک هتل در چیست؟

تفاوت هتل، ریزورت و بوتیک هتل در چیست؟

اگر تا به حال برای رزرو هتل خارجی اقدام کرده باشید، احتمالا با عبارت‌هایی مثل ریزورت و بوتیک هتل مواجه شده‌اید. ممکن است برخی از افراد فکر کنند که فرقی بین هتل، ریزورت و بوتیک هتل وجود ندارد. جالب است بدانید که این طرز فکر اشتباه است.
۱۳۹۸/۸/۲۴

اگر تا به حال برای رزرو هتل خارجی اقدام کرده باشید، احتمالا با عبارت‌هایی مثل ریزورت و بوتیک هتل مواجه شده‌اید. ممکن است برخی از افراد فکر کنند که فرقی بین هتل، ریزورت و بوتیک هتل وجود ندارد. جالب است بدانید که این طرز فکر اشتباه است.

هر کدام از این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هدف خاصی دارند و تفاوت‌هایشان زیاد است. برای اینکه بیشتر با این سه نوع آشنا شوید، نوشته زیر را به توضیح تفاوت‌های هتل، بوتیک هتل و ریزورت اختصاص داده‌ایم.

هتل چیست؟

پاسخ به این سوال پیچیدگی خاصی ندارد، زیرا همگی ما هتل‌های مختلف را در سطح شهر دیده‌ایم و می‌دانیم چه شکلی هستند. ساختمان بزرگی که معمولا تعداد زیادی اتاق دارد و این اتاق‌ها را به مسافران اجاره می‌دهد. بسته به تعداد ستاره و کیفیت هتل، امکاناتی که دریافت می‌کنید متفاوت است. در بعضی هتل‌ها به ازای هر شب اقامت، یک وعده غذای رایگان دریافت می‌کنید. بعضی از هتل‌ها استخر و سالن ورزشی دارند و می‌توانید با پرداخت هزینه از آن‌ها استفاده کنید. هتل‌های مجهزتر هم اتاق‌های مخصوص جلسات و کنفرانس دارند و می‌توانید از قبل این اتاق‌ها را رزرو کنید.

موقع رزرو هتل از علی بابا، می‌توانید امکاناتی را که از هتل می‌خواهید وارد کنید تا بر اساس علایق شما نتایج فیلتر شوند. همچنین در صفحه مربوط به هر هتل، هزینه سرویس‌های اضافی و سایر اطلاعات نوشته شده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رزرو هتل حتما این موارد را مطالعه کنید.

ریزورت چیست؟

اگر بخواهیم ریزورت را در چند کلمه توصیف کنیم، باید بگوییم ریزورت اقامتگاهی است که تمام امکانات رفاهی را در خود دارد. فرض کنید یک هفته شلوغ کاری داشته‌اید و می‌خواهید برای مدتی از هیاهوی شهر دور شوید. بهترین گزینه‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید ریزورت است. زیرا معمولا این اقامتگاه‌ها در جایی قرار دارند که دور از شهر است و آب و هوای خوبی دارد.

ریزورت‌ها معمولا در جاهایی مثل سواحل، تپه‌ها و کوه‌ها قرار دارند. مثلا اگر می‌خواهید برای یک هفته در جایی ساکن شوید که پیست اسکی در دسترستان باشد، می‌توانید به سراغ ریزورت‌های اروپایی و آمریکایی که در مناطق کوهستانی قرار دارند بروید.

اکثرا ریزورت‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که برای مسافرت‌های خانوادگی مناسب باشند. وقتی در یک ریزورت اتاق می‌گیرید، تقریبا طی هیچ شرایطی مجبور نمی‌شوید از محوطه ریزورت خارج شوید. زیرا تمامی امکانات رفاهی و تفریحی برایتان فراهم است. برای اینکه از امکانات کامل ریزورت‌ها مطلع شوید، می‌توانید موقع رزرو هتل خارجی از علی بابا این اطلاعات را مطالعه کنید، عکس‌های ریزورت را ببینید و گزینه مناسبتان را انتخاب کنید.

امکانات هتل‌های 5، 4 و 3 ستاره

بوتیک هتل چیست؟

ممکن است زیاد با اصطلاح بوتیک هتل مواجه شده باشید. چون شرایط به شکلی شده که هر هتلی که ظاهر نسبتا زیبا و لوکسی دارد، ادعای بوتیک بودن می‌کند. اما تعریف بوتیک محدودتر از چیزی است که افراد فکر می‌کنند. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم بوتیک یک هتل کوچک است که اتاق‌های کمی دارد؛ بوتیک‌ها معمولا در مناطق شهری ساخته می‌شوند.

به دلیل کم بودن تعداد اتاق‌ها، طراحی هر اتاق و قسمت‌های مختلف ساختمان با هم متفاوت است. در این نوع از اقامتگاه‌ها تمرکز اصلی روی لوکس و با اصالت بودن ساختمان است. معمولا برای زیباسازی اتاق‌ها علاوه بر طراحی خاص اتاق، از تابلوها و آثار هنری استفاده می‌کنند. حتی بعضی از بوتیک‌ها برای اینکه تمایزشان نسبت به هتل را بیش از پیش کنند، کلاس‌های آرامش‌بخشی مثل کلاس یوگا و کلاس نقاشی برگزار می‌کنند. هدف اصلی بوتیک هتل این است که به شما تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد بدهد؛ به همین دلیل است که این هتل‌ها تعداد اتاق‌هایشان را زیاد نمی‌کنند.

برای اینکه بدانید بوتیک مورد نظرتان چه شکل و ظاهری دارد و چه امکاناتی در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید موقع رزرو اینترنتی هتل عکس‌ها و توضیحات مربوط را بخوانید.

اشتباه‌هایی در رزرو هتل و راه‌های پیشگیری از آنها

تفاوت هتل، ریزورت و بوتیک هتل

همانطور که مشاهده کردید، انواع مختلف اقامتگاه‌ها امکانات متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. هتل‌ها نوع کلاسیک اقامتگاه‌ها هستند و وقتی در آن‌ها ساکن شدید می‌توانید سرویس‌های مختلف رایگان و پولی را دریافت کنید. ریزورت‌ها بیشتر روی این موضوع تمرکز دارند که بتوانید بدون دردسر و دغدغه برای چند روز در جایی آرامش‌بخش زندگی کنید. بوتیک هتل‌ها هم تلاششان این است که با طراحی خاص و سرویس‌های متنوع و ویژه، تجربه‌ای را برایتان فراهم کنند که در سایر اقامتگاه‌ها به آن‌ها دسترسی ندارید.

اینکه از قبل بدانید هدفتان از سفر چیست و بتوانید به درستی مقدمات سفر را فراهم کنید باعث می‌شود در طول مسافرت دردسری نداشته باشید و بتوانید در وقت و زمان صرفه جویی کنید. موقع رزرو اینترنتی هتل این امکان برایتان فراهم است که مشخص کنید هتل می‌خواهید یا ریزورت یا بوتیک هتل. با این کار گزینه‌هایی که مناسب سفرتان نیستند به راحتی حذف می‌شوند و انتخاب راحت‌تری خواهید داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

vahid

۱۳۹۸/۸/۲۵
چه تبلیغ بچه گونه ای!