خانهاخبار
وام از ازدواج گرفته تا خرید خودرو باید با بررسی انتخاب شود

وام از ازدواج گرفته تا خرید خودرو باید با بررسی انتخاب شود

می خواهید خانه بسازید؟ ماشین بخرید؟ وام تحصیلی بگیرید؟ بالاخره برای کارهای اساسی مثل خانه ساختن و ماشین خریدن اگر پولتان کم باشد مجبورید از یک چیز بزنید یا یک مدل پایین تر بخرید که به مرور زمان این تصمیم خودش خیلی خرج پشت دستتان می گذارد. وام چی به شما پیشنهاد می کند از کیفیت نزنید و به سایت ما بیاید و ببینید با بودجه شما چه وام بیشتر هماهنگ است و یکی از آن ها را انتخاب کنید.
۱۳۹۸/۸/۱۳

مبلغ

بعضی نمایندگان مجلس معتقدند با افزایش مبلغ وام ازدواج، دولت نمی تواند به تمام زوج ها  تسهیلات بدهد. بانک ملی هم در آغاز امسال(98) نظرش بر دادن حداکثر 20 میلیون تومان  تسهیلات به هر زوج بوده است. با تمام مخالفانی که این مبلغ تسهیلات داشته است چون قوه مقننه آن را تصویب کرده؛ دولت نمی تواند از زیر آن شانه خالی و آن را کم کند. طبق همین روال مبلغ وام ازدواج برای هر زوج سی میلیون تومان می باشد.

مدارک

برای دریافت وام ازدواج باید در بانک مورد نظرتان حساب قرض الحسنه ایی داشته باشید. اگر دختر خانم تازه عروس شده سن قانونی نداشته باشد باید با ولی اش در بانک حاضر شود! کپی یک تا پنج صفحات عقدنامه واجب است. اصل و کپی کارت ملی، شناسنامه زوجین و مخصوص صفحه دوم که اسم همسر در آن قید شده را فراموش نکنید.

روایت

روایتی دیگر از بهره وام ازدواج، کارمزد این وام 4 درصد است که هر سال دریافت می‌شود، به این ترتیب که در زمان پرداخت وام به میزان 1 میلیون و 200 هزار تومان از 30 میلیون تومان کسر و 28 میلیون و 800 هزار تومان به حساب شخص واریز می‌شود، سال بعد وام گیرنده 6 میلیون تومان قسط پرداخت کرده پس 4 درصد 24 میلیون را که 960 هزار تومان می‌شود پرداخت می‌کند و این روند تا سال آخر ادامه پیدا می‌کند، در مجموع 3 میلیون و 600 هزار تومان باید پرداخت شود.

خودرو

 بانک گردشگری وام خودرو ارائه می دهد. طبق بیان این بانک، تسهیلات تا 60 درصد قیمت تمام شده خودرو و حداکثر تا 150 میلیون ریال است. برای تعویض خودروهای فرسوده تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا سقف 200 میلیون ریال پرداخت می گردد. فکر می کنیم که 60 درصد قیمت تمام شده یک خودرو حداقلی و ارزان ایرانی که اسمش را نمی بریم! چیزی فراتر از 15 میلیون تومان می شود. باید فکری برای عوض کردن نرخ تسهیلات خودرو بشود. یا نه باید قیمت خودرو را پایین بیاورند که شصت در صد خودرو که حداکثر 15 میلیون شود!!

چنگ

 وام های خودرو در هر بانکی که اقدام کنید حداقل و حداکثریش همان 15 میلیون تومان است و فقط به ماشین های تولید داخل تعلق می گیرد که  به حساب کارخانه تولیدی انتخاب فرد خواهان وام واریز می شود. برای خرید خودرو با این وام ها و البته با سود بالایش نمی شود خیلی حساب کرد. تازه مدت زمان و افتتاح حساب را هم مد نظر بگیرد. به وام چی سری بزنید مبلغ و بهره ایی که دلتان را می خواهد را انتخاب کنید و وام را با قیمت مناسب از فروشنده اش؛ خودتان بخرید.

مثل

 برای مثل دو بانک آینده و ایران زمین را در نظر بگیرید. هر دو مبلغ 15 میلیون، 36 ماه به فرد خواهان وام خودرو پرداخت خواهند کرد. اما بانک ایران زمین 22 درصد سود می گیرد و بانک آینده روی همین مبلغ با شرایط اقساط مساوی 18درصد بهره مد نظر قرار داده است.

تفاوت

وقتی شما از شرکت‌های خودروساز یا لیزینگ به شکل اقساطی خودرو می‌خرید، سند خودروی شما در رهن این شرکت‌ها قرار می‌گیرد تا اقساط خود را به ‌طور کامل پرداخت کنید. این مهم‌ ترین فرق گرفتن وام خودرو از بانک با چنین شرکت‌هایی است. در وام گرفتن از بانک‌ها، سند خودرو در رهن بانک قرار نمی‌گیرد و فقط شما برای گرفتن این وام باید به دنبال چند ضامن معتبر با گواهی کسر از حقوق، چک و سفته باشید.

پیش فاکتور

بعد از انتخاب خودروی مورد نظر از شرکت خودروساز یا نمایندگی‌های معتبرِ آن پیش ‌فاکتور می‌گیرید. این پیش‌ فاکتور یکی از مدارکی اختصاصی است که برای دریافت وام خودرو به آن نیاز دارید.

متخصص

بانـک ملـت با توجه به تخصص، رشته تخصصی و سطح درآمد و توان بازپرداخت اقساط جهت متخصصیـن و صاحبـان مشـاغل دارای مجوز به شرح گروه هـای مندرج در جدولی که اعلام کرده است. تسـهیلاتی جهت رفع نیاز آنان در تامین مواد اولیه، ابزار کار مصرفی، تجهیزات مورد نیاز و ... در نظـر گرفتـه کـه بر اساس مبالغ ابلاغی به شبکه به متقاضیـان محتـرم واجد شرایط اعطا می شود.

سریع

اگر نیاز به وامی تا سقف ۱۰ میلیون تومان دارید و از سوی دیگر نمی‌خواهید یا وقتش ندارید سپرده‌گذاری داشته باشید. نیاز ضروری به یک وام فوری و ضروری دارید؛ می‌توانید سراغ بانک ملت، طرح وام فوری و نقدی این بانک بروید. البته واضح است که سود این وام بیشتر از وام‌ های با سپرده‌گذاری و حدود ۱۸ درصد است. نیاز به یک ضامن رسمی شخصی دارد و نباید هیچ‌گونه بدهی بانکی یا چک برگشتی داشته باشید.

کار

یکی از الزامات اصلی دریافت این وام از بانک ملت، اشتغال به کار است. وام‌گیرنده باید مدارک شغلی خود را ارائه دهد و از سوی دیگر، هیچ‌گونه بدهی بانکی یا چک برگشتی نداشته باشد. همان‌طور که اشاره شد نیازی به سپرده‌گذاری در این وام نیست بلکه در هنگام درخواست تسهیلات با افتتاح حساب در بانک  ملت بخشی از مبلغ وام در سپرده شما تا زمان پرداخت کامل اقساط مسدود می‌شود. این مبلغ بین ۱۵ تا ۱۷ درصد مبلغ تسهیلات است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)