خانهاخبار
سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو ایکس رسما معرفی شدند

سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو ایکس رسما معرفی شدند

مایکروسافت ساعتی پیش در مراسم خود از دو تبلت قدرتمند جدید با نام‌های سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد. سرفیس پرو ایکس برای اولین بار وارد ویترین محصولات مایکروسافت می‌شود.
۱۳۹۸/۷/۱۰

مایکروسافت ساعتی پیش از دو تبلت قدرتمند جدید به نام سرفیس پرو ۷ و سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد. سرفیس پرو ۷ از نظر طراحی شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد، اما مشخصات سخت‌افزاری آن ارتقا یافته است. سرفیس پرو ایکس برای اولین بار معرفی می‌شود و از قدرت زیادی برخوردار است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Surface Pro 7

سرفیس پرو ۷ از پردازنده نسل دهم اینتل بهره می‌برد و می‌توانید آن را در مدل‌های مختلف با تراشه‌های Core-i3 یا Core-i5 یا Core-i7 تهیه کنید. مدل پایه این تبلت ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، اما در صورت نیاز می‌توانید نسخه‌هایی با حداکثر ۱۵ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی را تهیه کنید.

image

هنوز اطلاعات بیشتری درباره جزئیات سخت‌افزاری این دستگاه منتشر نشده، اما می‌دانیم که اندازه نمایشگر آن ۱۲.۳ اینچ است. به‌علاوه، سرفیس پرو ۷ همچنان از کیبورد و قلم مخصوص سرفیس پشتیبانی می‌کند. شاید مهم‌ترین نکته در این نسخه از سرفیس پرو اضافه شدن پورت USB-C به این دستگاه باشد.

مایکروسافت تبلت سرفیس پرو ۷ را در تاریخ ۳۰ مهر با قیمت پایه ۷۴۹ دلار روانه بازار می‌کند.

Surface Pro X

 سرفیس پرو ایکس یکی از نازک‌ترین دستگاه‌های ویترین محصولات مایکروسافت است که ضخامت آن ۵.۳ میلی متر بوده و از این حیث یکی از حمل‌پذیرترین دستگاه‌های موجود در بازار خواهد بود.

image

این تبلت از پردازنده اختصاصی مایکروسافت موسوم به MSFT SQ1 استفاده می‌کند که با همکاری کوآلکام و با الگوبرداری از پردازنده‌های اسنپدراگون بر روی پلتفرم ARM ساخته شده است؛ بنابراین از ارتباطات LTE پشتیبانی می‌کند و توان ۷ واتی دارد.

سرفیس پرو ایکس از نمایشگر ۱۳ اینچی PixelSense استفاده می‌کند که نسبت به سرفیس پرو ۷ حاشیه‌های کمتری دارد. رزولوشن صفحه در این دستگاه ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، نسبت کنتراست آن ۱۴۰۰:۱ و تراکم پیکسل ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ است.

image

خوشبختانه این تبلت از نسخه کامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند و دیگر لازم نیست مثل دستگاه‌های قبلی مبتنی بر ARM از ویندوز ۱۰ اس استفاده کنید. سرفیس پرو ایکس همچنین از قلم جدید Surface Slim Pen بهره می‌برد که می‌توانید آن را در جایگاه مخصوصی که زیر کیبورد در نظر گرفته شده قرار دهید. به این ترتیب قلم دستگاه همیشه در حال شارژ شدن است و آن را همه جا همراه خود خواهید داشت.

image

قلم جدید سرفیس ۴۰۹۶ سطح حساس به فشار دارد که خبر بسیار خوبی برای طراحان خواهد بود. شرکت Adobe نرم‌افزار ویژه‌ای برای این محصول ساخته که Adobe Fresco نام دارد و ابزاری برای نقاشی و طراحی است.

سرفیس پرو ۸ یا ۱۶ گیگ رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی، تا ۱۳ ساعت باتری و دو پورت USB-C دارد. دوربین جلوی این دستگاه ۵ مگاپیکسلی است که از فیلمبرداری 1080p پشتیبانی می‌کند، و دوربین عقب ۱۰ مگاپیکسلی است که می‌توانید با آن فیلمبرداری 4K انجام دهید.

سرفیس پرو ایکس از ۵ نوامبر (۱۴ آبان) با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)