خانهاخبار
مدیران اپل درباره قابلیت‌های سلامتی اپل واچ و آینده آن می‌گویند

مدیران اپل درباره قابلیت‌های سلامتی اپل واچ و آینده آن می‌گویند

چند تن از مدیران ارشد اپل اخیرا در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت درباره مسیری صحبت کرده‌اند که قابلیت‌های سلامتی را به یکی از قابلیت‌های مهم این ساعت هوشمند تبدیل کرده. علاوه بر این، به آینده این قابلیت‌ها بر روی اپل واچ نیز اشاراتی شده است.
۱۳۹۸/۷/۱۱

از زمان معرفی نسل اول اپل واچ در سال ۲۰۱۵، اپل هر سال قابلیت‌های سلامتی ساعت هوشمند خود را افزایش و ارتقا داده است. حالا جمعی از مدیران اپل به نام‌های جف ویلیامز، سُمبل دِسای و کِوین لینچ در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت درباره تبدیل شدن قابلیت‌های سلامتی به یکی از بخش‌های اصلی اپل واچ جزئیات بیشتری ارائه کرده‌اند.

ویلیامز که از مدیران ارشد اجرایی اپل است می‌گوید توسعه قابلیت‌های سلامتی اپل واچ به شکل طبیعی پیش رفته است. آن‌ها لزوما برنامه‌ای تحت عنوان «برنامه بزرگ سلامت» نداشته‌اند، اما کوپرتینویی‌ها خیلی زود فهمیدند که این حوزه پتانسیل‌های بسیار زیادی برای رشد و توسعه دارد:

این [فرآیند] بسیار طبیعی طی شد. اکثر مردم فکر می‌کنند ما برنامه بزرگی به نام سلامتی داشتیم، خب البته در ابتدا ایده‌هایی بود ولی نمی‌دانستیم که قرار است به کجا برسیم. صادقانه بگویم، موقعیت طوری بود که شروع به طرح ایده کردیم و هرچه بیشتر ایده می‌دادیم، بیشتر متوجه می‌شدیم که چه فرصت بزرگی برای استفاده از اطلاعات بر روی مچ کاربران وجود دارد.

ویلیامز همچنین توضیح داد که وقتی برای اولین بار نامه‌ای درباره قابلیت‌های سلامتی اپل واچ از سوی کاربران به دست اپل رسید، کارمندان شرکت غافل‌گیر شدند:

اولین نامه‌ای که درباره نجات جان افراد توسط سیستم نظارت بر ضربان قلب اپل واچ به دستمان رسید ما را شگفت‌زده کرد، چون همه می‌توانستند به ساعت خود نگاه کنند و ضربان قلب‌شان را ببینند. اما بعد تعداد این بازخوردها بیشتر و بیشتر شد و فهمیدیم که فرصت بزرگی پیش روی ماست و شاید حتی در این زمینه مسئولیت داریم. این اتفاق ما را به مسیر توسعه اپلیکیشن‌های معتبر پزشکی فرستاد.

image

ویلیامز و دسای، معاون بخش سلامت اپل، تاکید دارند که سلامت تنها یکی از قابلیت‌های اپل واچ است. این قابلیت به جذابیت بیشتر دستگاه در دید کاربران کمک می‌کند. آن‌ها می‌گویند:

ویلیامز: سلامت یکی از قابلیت‌های مهم اپل واچ است، اما تنها قابلیت این دستگاه نیست. اپل واچ از اعلام زمان گرفته تا ارسال پیام و برقراری تماس کارهای بسیار زیادی انجام می‌دهد. اگر بخواهید دستگاهی برای نظارت بر ضربان قلب بفروشید، شاید ۱۲ نفر آن را بخرند. بنابراین ما این امکان را داریم که خریداران اپل واچ را با سیل عظیمی از اطلاعات سلامتی مواجه کنیم، این کار به ما اجازه می‌دهد اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

دسای: این [مسئله] اهمیت خیلی زیادی دارد. چون فکر می‌کنم بخشی از چالشی که در موضوع سلامتی وجود دارد این است که مردم نمی‌خواهند دائما ذهن خود را درگیرش کنند، ولی [در اپل واچ] این موضوع در کلِ تجربه کاربری افراد تنیده شده است.

کوین لینچ، معاون فناوری اپل، درباره آینده اپل واچ از نظر سخت‌افزارهای ردیابی سلامت می‌گوید علی‌رغم آن که این دستگاه همین حالا هم قابلیت‌های زیادی دارد، اما آن‌ها در ابتدای راه هستند:

چیزهای زیادی می‌توان از سخت‌افزار فعلی [اپل واچ] یاد گرفت. آزمایشات قلبی مثال خوبی برای این موضوع است. با توجه به حضور سیستم‌های نظارتی اپل واچ، می‌توانیم اطلاعات فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را از قلب دریافت کنیم. موارد زیادی هست که می‌توانیم روی آن‌ها کار کنیم. مسئله این است که روی کدام حوزه تمرکز کنیم و سوالاتی بپرسیم که ما را به پاسخ‌های مناسب برساند. این همان ماجراجویی‌ای است که در مسیر آن قرار گرفته‌ایم.

لینچ با اشاره به این که هنوز چیزهایی زیادی برای یادگیری و آموختن وجود دارد، می‌گوید حوزه‌های متعددی هست که اپل می‌تواند روی آن‌ها تمرکز کند. اما سوال اصلی همین است که با طی کدام مسیر می‌توان به بهترین خروجی ممکن دست یافت. اپل هیچ مانعی را بر سر راه اپل واچ نمی‌بیند اما به دنبال تصمیم‌گیری صحیح در این حوزه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)