خانهاخبار
لپتاپ بعدی گوگل پیکسل‌بوک گو با نمایشگر 13.3 اینچی و کیفیت 4K خواهد بود

لپتاپ بعدی گوگل پیکسل‌بوک گو با نمایشگر 13.3 اینچی و کیفیت 4K خواهد بود

بر اساس اعلام منابع آگاه، گوگل ماه آینده می‌خواهد در رویداد معرفی پیکسل 4 از لپتاپ جدیدی به نام پیکسل‌بوک گو رونمایی کند که نمایشگری 13.3 اینچی با کیفیت 4K دارد.
۱۳۹۸/۷/۳

طبق اعلام منابع متعدد و آگاه به ماجرا، گوگل می‌خواهد ماه آینده در رویداد Made by Google از پیکسل‌بوک جدیدی رونمایی کند. نام این لپتاپ پیکسل‌بوک ۲ نخواهد بود و منابع می‌گویند که باید آن را پیکسل‌بوک گو بنامیم. این دستگاه پا جای پای پیکسل‌بوک اول می‌گذارد اما در عین حال شباهت‌هایی به لپتاپ‌های سنتی پیدا کرده است.

منابع مدعی‌اند که پیکسل‌بوک گو برخی از ویژگی‌های پیکسل‌بوک نخست مثل فرم فاکتور ۲ در ۱، قلم و کیبورد عجیب پیکسل اسلیت را کنار گذاشته و در عوض با طراحی قابل حمل و ارگونومیک سعی دارد هدف ساده‌تری را دنبال کند.

گوگل چند ماه پیش در رویداد Google Cloud Next 2019 پس از بازبینی وضعیت پیکسل‌بوک و پیکسل اسلیت اشاره‌ای مختصر داشت به آن‌چه که قرار است در آینده عرضه شود. در یکی از اسلایدهای این رویداد نوشته شده بود: «اکنون هدف ما این است که نیروی کار چابک و مدرن شما را در لحظه و در حرکت به کارآمدی برسانیم.»

image

حالا پیکسل‌بوک قرار است لپتاپی باشد که نه تنها می‌تواند نیاز نیروی کار شرکت‌ها برطرف کند، بلکه می‌تواند به درد هر کسی بخورد که قادر است از پلتفرم Chrome OS استفاده کند.

منابع مختلف می‌گویند این لپتاپ به صورت اختصاصی طراحی شده تا قابل حمل باشد. از آن مهم‌تر، گفته شده که پیکسل‌بوک گو به لطف استفاده از آلیاژ منیزیم در طراحی بدنه نسبت به پیکسل‌بوک اول سبک‌تر است.

در خصوص مشخصات این دستگاه با استناد بر اطلاعاتی که در کد منبع کرومیوم پیدا شده می‌توانیم به سرنخ‌های بسیار زیادی برسیم. در بخش نمایشگر، تمام مدل‌های پیکسل‌بوک گو نمایشگری ۱۳.۳ اینچی از نوع لمسی و با نسبت تصویر ۱۶:۹ دارند که کیفیت آن‌ها بسته به انتخاب شما FHD یا 4K است. گفته می‌شود که فقط مدل‌های پیشرفته نمایشگر 4K خواهند داشت و نام این نمایشگر مثل پیکسل اسلیت Molecular Display یا «نمایشگر مولکولی» خواهد بود. این دستگاه پس از Lenovo Yoga Chromebook C630 دومین کروم‌بوکی خواهد بود که از نمایشگر 4K استفاده می‌کند.

پیکسل‌بوک گو هم مثل پیکسل‌بوک و پیکسل اسلیت در مدل‌ها و قیمت‌های گوناگونی به بازار می‌آید که هر یک بسته به توان پردازشی، رم و نوع نمایشگر فرق می‌کند. گفته می‌شود پیکسل‌بوک گو از پردازنده اینتل Core m3, i5 & i7 استفاده می‌کند و با ۸ یا ۱۶ گیگ رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی به بازار می‌آید.

یکی از منابع مدعی است که پیکسل‌بوک گو از بلندگوی بسیار قدرتمندتری نسبت به پیکسل‌بوک استفاده می‌کند. علاوه بر این، (مثل پیکسل اسلیت) دو میکروفون در جلوی این دستگاه قرار گرفته و همراه با یک دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی عرضه می‌شود که قادر است ویدیوهای 1080p را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند. در کنار این‌ها، سایر مشخصات پیکسل‌بوک گو مثل تراشه Titan C و WiFi و بلوتوث این لپتاپ مشابه پیکسل اسلیت خواهد بود.

image

درگاه‌های پیکسل‌بوک گو شبیه پیکسل‌بوک نسخه اول است. پیکسل‌بوک گو دو درگاه USB-C و یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد. این دستگاه در دو رنگ مشکی و صورتی تولید می‌شود.

در حال حاضر هیچ صحبتی از قیمت این محصول به میان نیامده، ولی انتظار داریم که قیمت آن در رده پیکسل‌بوک و پیکسل اسلیت باشد که چیزی حدود ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده بودند.

انتظار می‌رود که پیکسل‌بوک گو ماه آینده همزمان با رونمایی از سری پیکسل ۴ در رویداد Made by Google معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)