خانهاخبار
سیستم عامل macOS Catalina در ماه اکتبر منتشر می‌شود

سیستم عامل macOS Catalina در ماه اکتبر منتشر می‌شود

با وجود این که macOS Catalina دیشب در مراسم اپل حضور نداشت و اشاره‌ای به آن نشد، اما با توجه به صفحه رسمی این سیستم عامل در وبسایت اپل، در ماه اکتبر باید منتظر انتشار آپدیت آن باشیم.
۱۳۹۸/۶/۲۱

اپل در مراسم دیشب خود حرفی از سیستم عامل macOS Catalina نزد، اما این بدان معنا نیست که آپدیت مذکور آن قدر مهم نبوده که جایی در نطق اصلی کوپرتینویی‌ها پیدا نکرده است. بر اساس تغییراتی که به‌تازگی در صفحه مخصوص این سیستم عامل در وبسایت اپل اعمال شده، نسخه پایدار کاتالینا در ماه اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) منتشر خواهد شد.

گفتنی است که هنوز در این صفحه به تاریخ انتشار این آپدیت اشاره‌ای نشده و صرفا می‌دانیم که در ماه اکتبر باید منتظر عرضه آن باشیم. علی‌رغم تمام این‌ها، اپل در مراسم شب گذشته خود اشارات غیرمستقیمی به توسعه پلتفرم مک هم داشت. آن‌ها در ابتدا از عرضه سرویس اشتراک بازی جدیدی به نام اپل آرکید خبر دادند که برای تمام دستگاه‌های اپلی از جمله مک‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

اپل آرکید از روز ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) در ۱۵۰ کشور در سراسر دنیا عرضه می‌شود. هزینه اشتراک ماهانه این سرویس ۴.۹۹ دلار است و شش عضو خانواده می‌توانند به صورت همزمان از آن استفاده کنند. در ابتدا نیز امکان برخورداری از اشتراک رایگان و آزمایشی یک ماهه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

image

خبر بعدی سرویس اشتراک محتوای اپل تی‌وی پلاس بود که آن هم قرار است برای مک‌ها عرضه شود. در نطق اصلی مراسم ویژه دیشب گفته شد که موج نخست برنامه‌های این سرویس از تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت اشتراک ماهانه این سرویس ۴.۹۹ دلار است و کسانی که از امروز مک یا دستگاه اپلی دیگری خریداری کنند از اشتراک رایگان یک ساله اپل تی‌وی پلاس بهره‌مند می‌شوند.

مک‌اواس کاتالینا چند ماه پیش در رویداد WWDC 2019 معرفی شد که از مهم‌ترین تغییرات آن می‌توانیم به تجزیه اپلیکیشن آیتونز و ایجاد اپلیکیشن‌های جدید و مستقل از این نرم‌افزار اشاره کنیم. کاتالینا حالا از نمایشگر ثانویه پشتیبانی می‌کند و البته بخشی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آن دستخوش تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)