خانهاخبار
گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رسما معرفی شدند

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رسما معرفی شدند

سامسونگ در خلال برگزاری رویداد آنپکد سرانجام از دو پرچمدار تازه نوت خود به نام‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی از نظر مشخصات داخلی بسیار شبیه هستند و در برخی موارد جزئی تفاوت دارند. از نظر ظاهری همان طور که انتظار می‌رفت، نسخه پلاس بزرگ‌تر توسعه یافته است.
۱۳۹۸/۵/۱۶

سامسونگ سرانجام از دو گوشی پرچمدار تازه خود به نام‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی تازه سامسونگ سری دوم پرچمداران سازنده کره‌ای پس از خانواده گلکسی اس 10 امسال هستند.

طراحی خارق‌العاده ظاهری

گوشی‌های نوت 10 (6.3 اینچی) و نوت 10 پلاس (6.8 اینچی) اساسا از نظر درونی یکسان هستند اما تفاوت‌هایی در توسعه آن‌ها اعمال شده است که باید به آن‌ها اشاره کنیم. به گلکسی نوت 10 به چشم جایگزین گلکسی نوت 9 نگاه کنید. این گوشی سال گذشته با طراحی ظاهری بی‌نظیر، پنل نمایش بزرگ و همچنین دو قابلیت تازه دیگر ازجمله درگاه microSD و حسگر ToF معرفی شد.

image

 

از طرفی گلکسی نوت 10 آغازگر مسیری تازه در حیات خانواده گلکسی نوت است. نوت 10 نسخه کامپکتی از نوت 10 پلاس با طراحی ظاهری فوق العاده مدرن و شیک است. نوت 10 در بسیاری از قابلیت‌های سطح بالایش با نوت 10 پلاس یکسان است اما از طرفی از درگاه microSD برخوردار نیست و حسگر عمق تصویر هم در دوربین آن به کار نرفته است.

نوت 10 و نوت 10 پلای از نظر طراحی ظاهری یک قدم جلوتر از نوت 9 هستند و سبک تازه‌تری دارند. این دو گوشی تازه بیشتر زبان طراحی خانواده گلکسی اس 10 را مجسم می‌کنند اما همچنان قالب سنتی مستطیلی خود حفظ کرده‌اند.

اما متریال ساخت چه؟ کاملا حرفه‌ای و سطح بالا! هر دو پنل پشت و جلوی این دو پرچمدار از جنس شیشه توسعه یافته و فریم استیل پولیش شده و باکیفیت این دو را در بر گرفته است. سامسونگ همچنین سعی کرده است رنگ بندی زیبایی را برای گوشی‌های نوت 10 ارائه دهد. یکی از معروف‌ترین نسخه‌ها Aura Glow نام دارد که رنگ میان سفید صدفی تا نوعی آبی است و با توجه به زاویه قرار گرفتن در نور تغییر می‌کند. در کنار این نسخه، دو رنگ دیگر به نام‌های Aura White و Aura Black هم وجود دارد. نوت 10 همچنین قرار است در یک نسخه صورتی اما تنها در برخی بازارهای محدود آسیایی عرضه شود.

حاشیه‌ها در اطراف پنل نمایش بی‌نظیر امولد در نوت 10 و نوت 10 پلاس بسیار باریک طراحی شده است. حاشیه‌ها در نوت 9 چندان ضخیم نبودند اما حالا حاشیه‌های تقریبا نامرئی در نسل تازه چیز دیگری است. سامسونگ بار دیگر حفره کوچکی در میان پنل نمایش طراحی کرده است تا لنز دوربین سلفی را در بر بگیرد. پیش از این رویکرد طراحی ناچ حفره‌ای در گلکسی اس 10 به کار گرفته شده بود.

 

 

 Galaxy Note 10Galaxy Note 10 Plus
سیستم عامل

اندروید 9.0 پای

اندروید 9.0 پای

رابط کاربری

Samsung One UI

 

Samsung One UI

 
ابعاد

151 × 71.8 × 7.9 میلی متر، 167 گرم

162.3 × 77.2 × 7.9 میلی متر، 196 گرم

رنگ بندی

Aura Glow، Aura Black، Aura White، Pink

Aura Glow، Aura Black، Aura White

پنل نمایش

6.3 اینچی داینامیک امولد

6.8 اینچی داینامیک امولد

وضوح تصویر

1080 در 2280

1440 در 3040

تأیید هویت

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر پنل نمایش

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر پنل نمایش

پردازنده 

اسنپدراگون 855 / اگزینوس 9825

اسنپدراگون 855 / اگزینوس 9825

رم

8 گیگابایت

12 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی

256 گیگابایت، UFS 3.0

256 یا 512 گیگابایت، UFS 3.0

حافظه جانبی نداردپشتیبانی از microSD
دوربین اصلی

12 مگا پیکسلی دیافراگم 1.5 تا 2.4، OIS

12 مگا پیکسلی دیافراگم 1.5 تا 2.4، OIS

لنز دوم

12 مگا پیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی دو برابر، دیافراگم 2.1، OIS

12 مگا پیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی دو برابر، دیافراگم 2.1، OIS

لنز سوم

16 مگا پیکسلی فوق عریض دیافراگم 2.2

16 مگا پیکسلی فوق عریض دیافراگم 2.2

لنز چهارمنداردحسگر ToF
دوربین سلفی10 مگا پیکسلی10 مگا پیکسلی
باتری

3500 میلی آمپر ساعتی

4300 میلی آمپر ساعتی
شارژ

حداکثر 25 وات با پورت USB-C، پشتیبانی از شارژ بی سیم

حداکثر 45 وات با پورت USB-C، پشتیبانی از شارژ بی سیم

دوربین‌ها و قلم استایلوس بهبود یافته

دوربین اصلی با لنزهای سه گانه 12، 16 و 12 مگا پیکسلی استاندارد، فوق عریض و تله فوتو موجود در نوت‌های 10 مشابه دوربین سه گانه گوشی گلکسی اس 10 است. از طرفی برخی قابلیت‌های تازه به آن‌ها اضافه شده است.

image

 

برای مثال قابلیت Live Focus Video به دوربین نوت 10 اضافه شده است. این نام اختصاصی سامسونگ برای وضعیت پرتره است و حالا می‌توانید آن را در ضبط ویدیو هم به کار بگیرید. این قابلیت ممکن است روی نوت 10 پلای بهتر اجرا شود زیرا این مدل از حسگر عمق تصویر ToF هم بهره می‌برد.

قابلیت جالب توجه دیگر AR Doodle نام دارد و کاربر می‌تواند با آن و به کمک قلم استایلوس دور اشیا موردنظرش خط بکشد. جالب اینکه نقاشی با حرکت فرد حرکت می‌کند. برای مثال می‌توانید گوش و سبیل خنده‌دار روی چهره فرد بکشید و هرگاه فرد در مقابل دوربین تکان خورد، نقاشی جالب شما هم با آن حرکت می‌کند.

قلم استایلوس با بدنه یکپارچه آلومینیومی طراحی شده و همچنین چند امکان تازه هم به آن افزوده شده است.

image

 

برخی از این قابلیت‌ها ژست‌های حرکتی S Pen Air هستند که کاربر را قادر می‌سازند از راه دور کنترل دوربین گوشی را در دست بگیرد. برای مثال دکمه روی استایلوس را فشار دهید و نگه دارید؛ سپس آن را مانند قلم سحرآمیز در هوا تکان دهید تا از دوربین سلفی به دوربین اصلی پشتی منتقل شوید.

سامسونگ حتی امکانات یادداشت‌برداری را هم در نوت 10 خود به روزرسانی کرده است. امکان تازه تشخیص دستخط می‌تواند خط بد شما را تشخیص دهد و آن را به متن تایپ شده تبدیل کند تا بتوانید آن را در فرمت‌های مختلف خروجی بگیرید.

اگر عاشق نقاشی کشیدن روی نوت هستید، حالا می‌توانید نقاشی‌های خود را در نوت 10 و نوت 10 پلاس بزرگنمایی و کوچک‌‎نمایی کنید و بدین ترتیب جزئیات را با دقت بیشتری توسعه دهید.

عملکرد، 5G و باتری

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 با ساختار 7 نانومتری قدرت می‌گیرند و البته نسخه بازار جهانی به اگزینوس 9825 مجهز شده است. این دو پردازنده سطح بالا و پرچمدار هستند و تفاوت چشمگیری در عملکردشان دیده نمی‌شود.

 

یکی از نقاط تمایز نوت 10 و نوت 10 پلاس، مموری یا رم آن‌ها است. نوت 10 به 8 گیگابایت رم مجهز شده است در حالی که مدل نوت 10 پلاس از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین هر دو به ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده‌اند و البته نوت 10 پلاس یک نسخه 512 گیگابایتی هم دارد.

قابلیت دیگر که این روزها بسیار محبوب شده، پشتیبانی از 5G است.  سامسونگ درست مانند خانواده اس 10 خود باز هم تنها یک نسخه با پشتیبانی از 5G معرفی کرد. این نسخه از مدل پیشرفته‌تر گلکسی نوت 10 پلاس انتخاب شده است و هیچ نسخه‌ای از نوت 10 از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند.

گلکسی نوت 10 همچنین به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و نوت 10 پلاس هم از باتری 4300 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد.

قیمت و تاریخ عرضه

گلکسی نوت‌های سامسونگ هرگز گوشی‌های ارزانی نبوده‌اند اما خبر خوش آنکه گلکسی نوت 10 از آنچه انتظارش را داشتیم ارزان‌تر است.

  • گلکسی نوت 10 با ظرفیت 256 گیگابایت: 950 دلار
  • گلکسی نوت 10 پلاس با ظرفیت 256 گیگابایت: 1100 دلار
  • گلکسی نوت 10 پلاس با ظرفیت 512 گیگابایت: 1200 دلار
  • گلکسی نوت 10 پلاس 5G : 1300 دلار

روند عرضه این دو پرچمدار تازه سامسونگ از هفته آینده آغاز می‌شود. نظر شما درباره این گوشی‌های پرچمدار سامسونگ چیست؟

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

حمید ایزد پناه

۱۳۹۸/۵/۲۴
فقط چرتو پرت تایپ کردیا چرتو پرت خالص کسی که نمیدونه نوت تن چقدر اپشن اضافه کرده بره همون هنگاویش بگیره دست .بزرگترین کمپانی اسمارت فون جهان میگه رو به پایان هست اون هواویه که با سیستم عامل هنگ منگ که معلومه چی ازش بیرون میاد رو به پایانه اگه ادم اهل فنی بودی میفهمیدی بیسترین فروش پایین رده و میانرده و حتی پرچمدار مربوط به سامسونگه هواوی چی ساخته که بدرد بخور باشه که این دومیش باشه حالا اگه میگفتی ایفون یا وانپلاس یا سونی یا حتی اچ تی سی قابل مقایسه بود نه هواوی که صبح میخری سه روز بعد باید بردش عوض کنی

امین

۱۳۹۸/۵/۲۰
حقو خوب اومدی?
سری میت میاد و دوباره مث سال های قبل نوت رو به خاک و خون میکشه

Salar

۱۳۹۸/۵/۱۹
در خوب بودن این گوشی که شکی نیست
ولی نه با حقوق ماهیانه ۱ تومن!
با این آشفته بازاری قیمت موبایل
فکر نمیکنم این گوشی زیر ۲۰ میلیون تومن قیمت بخوره !
که همون باید از راه دور نگاش کنیم فقط

?

۱۳۹۸/۵/۱۷
دوره طلایی سامسونگ رو به پایانه. سامسونگ چیزی تو این گوشی برای جلب توجه نداشت جز این که فقط عدد رم رو به 12 تو نسخه پلاس رسونده در مورد طراحی چیزی نمیشه گفت چون سلیقه ای هستش ولی ساده و زیباست. باید دید رقیب های اصلیش که تو راه هستن چطور وارد میشن مخصوصا رقیب اصلی این گوشی هواوی سری میت که تو این چند سال بسیار قدرتمند حضور داشته و سامسونگ نفسش رو خیلی جدی داره کنار خودش حس میکنه. البته حضور اپل و گوگل رو نمیتوان ندیده گرفت. به هر حال عمل کرد رقیب های سامسونگ بسیار تایین کنید در فروش این گوشی تو بازار هستن. هر چند که ورود خیلی سریع این گوشی تو بازار سود خوبی رو در اوایل ورود میتونه به این کمپانی برسونه

سعید

۱۳۹۸/۵/۱۷
ما هم glx داریم