خانهاخبار
آمار فروش کنسول PS4 از مرز 100 میلیون دستگاه عبور کرد

آمار فروش کنسول PS4 از مرز 100 میلیون دستگاه عبور کرد

سونی در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که بالاخره با کمک فروش سه‌ماهه منتهی به تیرماه توانسته در مجموع بیش از 100 میلیون PS4 بفروشد تا از این حیث سریع‌ترین کنسولی باشد که وارد باشگاه صد میلیونی‌ها می‌شود.
۱۳۹۸/۵/۱۰

کنسول پلی استیشن ۴ یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت سونی به حساب می‌آید و حالا اعلام شده که فروش این دستگاه از مرز ۱۰۰ میلیون عدد گذشته است. سونی در جدیدترین گزارش مالی خود بیان می‌کند که این شرکت در سه‌ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن (ابتدای تیر) ۳.۲ میلیون کنسول PS4 دیگر فروخته تا مجموع فروش این دستگاه از ۱۰۰ میلیون عدد بگذرد. این کمپانی در گزارش سه‌ماهه قبلی خود اعلام کرده بود که توانسته مجموعا ۹۶.۸ میلیون کنسول بفروشد.

بدین ترتیب، طبق گفته تحلیل‌گر ارشد شرکت Niko Partners، کنسول پلی استیشن ۴ به سریع‌ترین کنسولی تبدیل می‌شود که موفق شده بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه بفروشد. این آمار حتی از فروش پلی استیشن ۲ و کنسول محبوب Wii نینتندو هم سریع‌تر پیش آمده است. PS4 صرفا پس از گذشت ۵ سال و ۷ ماه به این دستاورد رسیده و این در حالی است که کمتر از ۳ سال از زمان اعلام آمار فروش ۵۰ میلیونی این دستگاه می‌گذرد.

آمار فروش PS4 در طول نسل فعلی پیوستگی و دوام قابل توجهی داشته است: این کنسول در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹ میلیون و در سال گذشته حدود ۱۷.۸ میلیون دستگاه فروخته است. سونی همچنین می‌گوید که آمار دانلود دیجیتال هم از مرز ۵۰ درصد عبور کرده و این یعنی اکنون تعداد کسانی که بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری می‌کنند از میزان فروش دیسک‌های فیزیکی بیشتر شده است.

image

نسل بعدی کنسول پلی استیشن که احتمالا PS5 نام خواهد داشت احتمالا در پاییز سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود. سونی وعده داده که PS5 از گرافیک 8K، صدای سه بعدی، فضای ذخیره‌سازی SSD و قابلیت پشتیبانی رو به عقب یا Backward Compatibility پشتیبانی می‌کند تا بازی‌های PS4 هم بر روی این دستگاه اجرا شود. پلی استیشن ۵ به پردازنده هشت هسته‌ای AMD Ryzen مجهز می‌شود و GPU آن از سیستم Ray-Tracing پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که بخش زیادی از موفقیت پلی‌استیشن مدیون پلی استیشن پلاس و خرید پلاس 14 روزه است. 

مایکروسافت هم مشغول آماده‌سازی کنسول جدید خود یعنی پروژه ایکس باکس اسکارلت است تا آن را در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند. این دستگاه هم مثل PS5 از گرافیک 8K، فضای ذخیره‌سازی SSD و Ray-Tracing پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که میزان فروش ایکس باکس چقدر است، چون مایکروسافت از چند سال پیش انتشار آمار فروش این کنسول را متوقف کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهزیار

۱۳۹۹/۱/۳۰
کلا ۱۰۰ ملون پلیر برای کنسول تو دنیا نیست اون وقت چطوره من ۱ دونشو ندارم

soroosh

۱۳۹۸/۵/۱۱
هی بازم بگید ایکس باکس