خانهاخبار
گلکسی اس 11 هم بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی می‌شود

گلکسی اس 11 هم بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی می‌شود

به دنبال انتشار شایعه‌ها درباره توسعه گلکسی نوت 10 بدون جک هدفون، حالا پیش بینی می‌شود که گلکسی اس 11 هم سال آینده بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی شود.
۱۳۹۸/۳/۲۰

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سامسونگ قصد دارد پرچمدار گلکسی نوت 10 خود را به زودی بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی کند. در کنار این شایعه همچنین شاهد انتشار برخی تصاویر رندر منتسب به گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو بودیم که در آن‌ها هم جک هدفون 3.5 میلی متری هیچ جایی در بدنه دستگاه نداشت. این خبر همچنین برای کاربرانی که منتظر ورود گلکسی اس 11 هستند هم خبری ناخوشایند است.

image

 

اگر پرچمداران سامسونگ از گلکسی نوت 10 به بعد دیگر جک هدفون 3.5 میلی متری نداشته باشند، بدین ترتیب گلکسی اس 11 هم دیگر از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. همچنین بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که حذف جک هدفون از بدنه گوشی‌ها کاملا اجتناب ناپذیر است و سامسونگ در سال‌های اخیر سرسختانه تلاش کرده است از وقوع آن پیشگیری کند.

جک هدفون از گلکسی اس 11 حذف می‌شود!

ظاهرا سامسونگ به طور جدی تصمیم گرفته است جک هدفون را از طراحی پرچمداران خود حذف کند. اگر این سازنده قابلیت مذکور را از نوت 10 خود حذف کند و آن را بدون جک هدفون روانه بازار سازد، درواقع به کاربران و طرفداران خود این پیام را منتقل کرده است که در آینده هم این روند را در طراحی ادامه خواهد داد. پرچمداران گلکسی نوت همواره مخصوص کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند. اگر این واقعیت را هم در نظر بگیریم، احتمال بسیار ضعیفی برای حفظ جک هدفون در گلکسی اس 11 باقی می‌ماند.

البته این اولین باری نیست که سامسونگ جک هدفون را از محصولات خود حذف می‌کند و در حال حاضر هم محصولاتی دارد که فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری هستند. برای مثال، گلکسی فولد جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد و خانواده میان رده‌های سطح بالای Galaxy A80 هم فاقد آن هستند. حتی Galaxy Tab S5e هم بدون جک هدفون توسعه یافته است. از طرفی هیچکدام از این مدل‌ها و سری‌ها به اندازه خانواده‌های گلکسی اس و گلکسی نوت نیستند. به همین خاطر تصمیم سازنده برای حذف جک هدفون از این سری‌ها اهمیت بیشتری هم دارد.

از طرفی سامسونگ قطعا از تصمیم خود طرفداری می‌کند و در توجیه آن می‌گوید حذف جک هدفون به طراحی باریک بدنه و همچنین تهیه فضای بیشتر برای تعبیه باتری بزرگ کمک می‌کند. همچنین واقعیت این است که سامسونگ تنها سازنده گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که پرچمدارانش هنوز هم از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برند.

تنها راهکار مؤثر این است که سامسونگ هدفون بی سیم ایرباد را به طور رایگان به خریداران گوشی‌های بدون جک هدفون ارائه دهد. البته این غول تکنولوژی همین پروموشن را با پیش فروش اس 10 خود هم اجرا کرد. اگر هم از کاربران بسیار مشتاقی هستید که مصرانه تلاش می‌کنند از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنند، می‌توانید از اکسسوری تبدیل USB-C برای این کار استفاده کنید.

اگر گلکسی نوت 10 را صرفا به این خاطر تهیه نکنید که جم هدفون 3.5 میلی متری ندارد، آیا گلکسی اس 11 را خواهید خرید؟ به محض آنکه جک هدفون از یک پرچمدار حذف شد، احتمال بازگشت آن بسیار ضعیف می‌شود. بسیاری از کاربران هنوز هم درخواست می‌کنند سازندگان باتری‌های قابل تعویض در دستگاه‌های خود بگذارند، اما به خوبی می‌دانیم که این طراحی دیگر بازنمی‌گردد.

سامسونگ هم می‌داند که سایر پرچمداران ساخته شده توسط برندهای رقیب دیگر دوباره با جک هدفون معرفی نمی‌شوند. بدین ترتیب هر کاربری که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار باشد، نمی‌تواند تنها به خاطر وجود جک هدفون نوت 10 را ترک کند و یک گوشی دیگر بخرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

moh

۱۳۹۸/۳/۲۲
الان که سامسونگ کرد اینجوری میفرمایید. وقتی آیفون اول از همه حذف کرد یادمونه چجوری بال بال میزدی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۲۰
جک 3.5 میلی‌متری بکارِ خیلی‌ها نمیاد، بکار خیلی‌ها هم میاد.
هدفون‌ایرباد هم که اشاره فرمودید باز بکار خیلی‌ها نمیاد، بکار خیلی‌ها هم ممکنه بیاد.