خانهاخبار
بازی AR جدید مایکروسافت با نام Minecraft Earth به‌زودی منتشر می‌شود

بازی AR جدید مایکروسافت با نام Minecraft Earth به‌زودی منتشر می‌شود

مایکروسافت به‌تازگی بازی جدید به سبک ماینکرفت اما با ترکیب واقعیت افزوده ساخته که Minecraft Earth نام دارد و به‌زودی قرار است برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید به بازار بیاید.
۱۳۹۸/۲/۲۹

مایکروسافت از یک بازی جدید به نام Minecraft Earth رونمایی کرده که قرار است به زودی برای iOS و اندروید منتشر شود. این بازی در ابتدا به صورت بتا عرضه می‌شود و به گیمرها اجازه می‌دهد از فناوری واقعیت افزوده برای قرار دادن آیتم‌ها و حتی شخصیت‌های بازی ماینکرفت در دنیای واقعی استفاده کنند. این بازی کاربران را تشویق کند تا وارد دنیای واقعی شده و برای خودشان منابع جمع کنند تا بتوانند چیزهای مختلف بسازند.

طبق گفته کارگردان بازی، تورفی اولافسن، این عنوان نه ترجمه‌ای مستقیم، بلکه اقتباسی از روی ماینکرفت است که می‌تواند شکل‌ها و صورت‌های مختلفی را برای انجام بازی نسبت به نسخه قبلی در اختیار بازیکنان قرار دهد.

برای ساخت این بازی از داده‌های OpensStreetMap استفاده شده تا برخی ماجراجویی‌های تصادفی درون دنیای واقعی قرار داده شود. به گفته مایکروسافت، این ماجراجویی‌ها می‌تواند شامل ماموریت‌هایی برای مبارزه یا تعامل با هیولاها باشد.

وبسایت The Verge که موفق به آزمایش این بازی شده می‌گوید Minecraft Earth بسیار جذاب است، خصوصا اگر آن را با بقیه بازی کنید. نویسنده این سایت از تجربه خود این گونه نوشته است:

حدود ۱۰ دقیقه نشسته بودم و داشتم یک ساختمان ماینکرفتی می‌ساختم، ساختمانی که می‌توانستم آجرهای آن را در موبایل کسی که کنارم نشسته بود ببینم. بقیه می‌توانند به صورت آنی ببینند که من دارم چه کار می‌کنم، به همین خاطر می‌توانیم با هم ساختمان بسازیم. اگر می‌خواستم می‌توانستم آجرهای دوستم را بدزدم و از آن برای ساختن ساختمان خودم استفاده کنم. این شیوه کار تعامل اجتماعی عجیب و جذابی را به وجود می‌آورد، چون برخلاف اکثر بازی‌ها، عملا باید کنار شخصی قرار بگیرید که مشغول دزدی از او هستید.

نسخه بتای محدود این بازی تابستان امسال منتشر می‌شود و نسخه نهایی آن متعاقبا عرضه خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۲/۳۰
مانند اون بازی پیشین جلوشو نگیرن ی وقت