خانهاخبار
چگونه در جلسه مذاکره باهوش به نظر برسیم

چگونه در جلسه مذاکره باهوش به نظر برسیم

اگر می‌خواهید در یک جلسه مذاکره شرکت کنید و هیچکدام از افراد طرف مقابل را نمی‌شناسید، احتمالا برایتان مهم است که به شکلی تأثیرگذار در این جلسه شرکت کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید باهوش به نظر برسید.
۱۳۹۸/۲/۲۴

وقتی می‌خواهید در یک جلسه مذاکره حرفه‌ای شرکت کنید و با افرادی به صحبت بنشینید که آن‌ها را نمی‌شناسید، باید کاملاً آماده شوید و بهترین نسخه از خودتان را نشان دهید. ساده‌ترین راهکار برای اینکه فردی باهوش به نظر برسید این است که نام این افراد را به خاطر بسپرید.

استفاده از اسامی افراد در جلسه مذاکره و صدا زدن آن‌ها به نام خودشان، از گذشته‌های دور از فنون مدیریت به شمار می‌رفته است. اگر موفق شوید و در حالی که افراد ناآشنای متعددی در جلسه حضور دارند آن‌ها را به نامشان موردخطاب قرار دهید، این حس را به دیگران القا می‌کنید که نه تنها به افراد حاضر در جلسه اهمیت می‌دهید و برای نظراتشان ارزش قائل هستید؛ بلکه همچنین قادر هستید اطلاعات تازه را به سرعت دریافت کنید و به خاطر بسپارید. آن‌ها به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که شما توانسته‌اید در ابتدای آشنایی اسامی‌شان را به خاطر بسپارید.

image

 

از طرفی یادگیری اسامی تازه و متعدد اصلا کار آسانی نیست. به همین خاطر می‌خواهیم روشی آسان را برای این منظور به شما معرفی کنیم. این روش بسیار ساده است؛ اسامی افراد را یادداشت کنید.

وقتی وارد جلسه مذاکره می‌شوید، روی یک تکه کاغذ تصویری از میز بکشید. سپس یک نقطه کوچک در کنار هر صندلی بگذارید. به محض آنکه افراد خودشان را در جلسه مذاکره معرفی می‌کنند، نام آن‌ها را در کنار هر صندلی یادداشت کنید. همچنین می‌توانید برخی جزئیات را هم از این معارفه کوتاه در کنار اسامی یادداشت کنید.

با یادداشت کردن اسامی افراد درواقع به نوعی به خودتان تقلب می‌رسانید تا از این یادداشت و تصویر دستی میز در خلال مذاکره استفاده کنید. برای مثال زمانی که می‌خواهید یکی از این افراد را موردخطاب قرار دهید، با نگاهی اجمالی روی یادداشت، اسم او را دوباره به خاطر می‌آورید و بر زبان می‌اورید. این برگه تقلب حتی بعد از اتمام جلسه مذاکره هم می‌تواند به کارتان بیاید. شاید پس از اتمام جلسه بخواهید به خودتان یادآوری کنید آقایی که نظرش را درباره موضوع بیان کرد و در گوشه میز نشسته بود چه نام داشت.

این راهکار بسیار ساده است و اجرای آن زمان بسیار کوتاهی از شما می‌گیرد؛ اما می‌توانید بر افراد حاضر درون جلسه مذاکره تأثیر چشمگیری بگذارد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mahdi

۱۳۹۸/۲/۲۴
نکته جالبی بود ولی خب توقع داشتم وقتی این پستو باز میکنم بیشتر از یک نکته داشته باشه این ضعفی که در بعضی از پست های سایت دیده میشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۲/۲۴
خوبه ولی اگه وسط جلسه یکی‌شون پا بشه بره دستشویی، وقتی برمی‌گرده میشینه اون یکی صندلیه که دسته‌ش لَق نباشه، نفر بعدی که میاد عدل میشینه همون‌جا?? شما هم حسابی با کاغذ ماغذها درگیری، صدا میکنی آقای سلیمانی? در صورتیکه او خانم شامرادیه