خانهاخبار
دستبند سلامت شیائومی Mi Band 4 در یک قدمی معرفی

دستبند سلامت شیائومی Mi Band 4 در یک قدمی معرفی

مجوز تازه‌ای برای دستبند سلامت Mi Band 4 شیائومی منتشر شده که به همراه آن برخی تصاویر زنده هم از این نسل تازه گجت‌های هوشمند به انتشار رسیده است. Mi Band 4 احتمالا دارای قابلیت اسکن نوار قلب کاربر خواهد بود.
۱۳۹۸/۲/۱۳

در ماه مارس گزارش شد دستبند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 3 به قدری خوب بوده است که این سازنده چینی احتمالاً به این زودی‌ها به فکر توسعه و معرفی نسل بعدی نخواهد افتاد. Mi Band 3 حدوداً 30 دلار قیمت دارد و همین مورد یکی از مهم‌ترین عوامل فروش چشمگیر آن است. دستبند محبوب کمپانی شیائومی دارای قابلیت‌های متعددی مانند پایش ضربان قلب، گام‌شمار، پایش خواب و برخی موارد مفید دیگر است؛ اما همین گجت پوشیدنی محبوب هم دیگر باید جای خود را به یک مدل پیشرفته‌تر با امکانات بیشتر واگذار کند. روز گذشته Tech Radar به نقل از DroidShout اولین تصاویر از نسل تازه گجت‌های سلامت شیائومی را به نام Mi Band 4 منتشر کرد. به نظر می‌رسد که این دستبند هوشمند در دو نسخه متفاوت توسعه یابد؛ زیرا اسناد تازه درباره صدور مجوز NCC برای یکی از این نسخه‌ها است.

Mi Band 4 با شناسه XMSH07HM مجوز NCC دریافت کرده است و به نظر می‌رسد که این نسخه فاقد قابلیت NFC باشد. نسخه دیگر این دستبند با شناسه XMSH08HM و با پشتیبانی از NFC طراحی می‌شود تا کاربران بتوانند از آن برای خدمات پرداخت موبایلی Xiaomi Pay هم استفاده کنند. البته ممکن است این مدل تنها مخصوص بازار چین معرفی و عرضه شود. هر دو نسخه Mi Band 4 در ماه مارس از Bluetooth Special Interest Group مجوز دریافت کردند و بدین ترتیب می‌دانیم که از بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برند. Mi Band 3 فعلی به بلوتوث نسخه 4.2 LTE مجهز شده است.

 

برخی تصاویر زنده منتسب به ماژول اصلی بدنه Mi Band 4 هم به همراه این مجوز تازه توسط NCC منتشر شده است. پیش بینی می‌شود این دستبند تازه با قابلیت ECG توسعه پیدا کند و مشابه اپل واچ سری 4 اپل از امکان اسکن ضربان قلب (نوار قلب) بهره ببرد. قابلیت ECG مخصوصا برای تشخیص آریتمی و ضربان نامنظم قلب (AFib) که در برخی مواقع به حمله قلبی، سکته و مرگ ختم می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنوز تاریخ معرفی و عرضه این دستبند سلامت تازه مشخص نیست؛ اما از آنجا که از ماه مارس تا به حال مجوزهای متعددی برای دو نسخه‌اش منتشر شده است، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فرهاد

۱۳۹۸/۲/۱۴
قیمت مقرون به صرفه ای داره