خانهاخبار
Linux on DeX برای دستگاه‌های سامسونگی بیشتری عرضه می‌شود

Linux on DeX برای دستگاه‌های سامسونگی بیشتری عرضه می‌شود

بر اساس اطلاعیه رسمی سامسونگ، پلتفرم Linux on DeX قرار است برای دستگاه‌های بیشتری در دسترس قرار بگیرد تا کاربران بتوانند سیستم عامل لینوکس را روی دستگاه‌های خود اجرا کنند.
۱۳۹۸/۲/۳

Linux on DeX یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های شرکت سامسونگ برای تبدیل دستگاه‌های قابل حمل این شرکت به محیط‌های کارآمد رومیزی است. گلکسی نوت ۹ و گلکسی تب اس ۴ اولین دستگاه‌هایی بودند که از این سیستم پشتیبانی می‌کردند، اما در هفته جاری قرار است دستگاه‌های بیشتری به پشتیبانی از این قابلیت مجهز شوند.

بر اساس ایمیلی که به صورت رسمی از طرف این غول بزرگ کره‌ای برای کاربران ارسال شده است، Linux on DeX حالا برای سری گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۱۰ ای، گلکسی اس ۱۰ فایو جی و گلکسی تب اس ۵ ای در دسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ اولین بار نسخه بتای Linux on DeX را در ماه نوامبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد و به کاربران خود اجازه داد تا اوبونتو ۱۶.۰۴ را روی دستگاه‌های خود اجرا کنند. بتای این پروژه به ۴ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی نیاز داشت. علاوه بر این، برنامه‌های لینوکس برای اجرا شدن روی دستگاه‌های سامسونگ حتما باید با معماری Arm 64-bit ساخته می‌شدند.

این پلتفرم به توسعه‌دهندگان، مدیران شبکه و سایر کاربران علاقه‌مند به لینوکس اجازه می‌داد این سیستم عامل کارآمد را در دستگاه‌های جیبی خود داشته باشند. با توجه به این که تراشه‌های اسنپدراگون در دستگاه‌های ویندوزی در دسترس هستند، به نظر می‌رسد که تراشه‌های Arm هم بالاخره قرار است سیستم رومیزی مختص خود را داشته باشند. خوشبختانه با توجه به موج حرکت به سوی تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر Arm، مثل کروم، می‌توانیم منتظر برنامه‌های بیشتری برای پلتفرم سامسونگ باشیم.

اگر می‌خواهید از پلتفرم Linux on DeX استفاده کنید، از طریق این لینک به گوگل پلی مراجعه نمایید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)