خانهاخبار
اوبر به رانندگان زن عربستانی اجازه انتخاب مسافران زن را می‌دهد

اوبر به رانندگان زن عربستانی اجازه انتخاب مسافران زن را می‌دهد

شرکت اوبر اخیرا قابلیتی را در اختیار رانندگانی زن عربستانی قرار داده تا آن‌ها بتوانند از میان مسافران خود فقط زنان را انتخاب و آن‌ها را جابجا کنند.
۱۳۹۸/۱/۳۰

اوبر مدتی پیش در عربستان سعودی قابلیتی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد تا رانندگان زن بتوانند راحت‌تر مسافران زن را پیدا کنند. طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، حدود ۷۴ درصد از رانندگان زن عربستانی ترجیح می‌دهند که صرفا مسافران زن را جابجا کنند. این ویژگی از ماه سپتامبر به صورت آزمایشی در اختیار کاربران این کشور قرار گرفته بود اما حالا به صورت عمومی عرضه شده است. البته به گفته مسئولان اوبر این شرکت فعلا قصد ندارد که قابلیت مذکور را در سایر کشورها عرضه کند. علاوه بر این، در حال حاضر صحبتی از ارائه قابلیتی مشابه برای مسافران به میان نیامده است. تاکنون گزارشات زیادی درباره اذیت و آزار کاربران و رانندگان اوبر و لیفت در کشورهای مختلف شنیده شده است.

عربستان سعودی از ماه ژوئن سال گذشته ممنوعیت رانندگی زنان را کنار گذاشت تا قدم مهمی در راستای احقاق حقوق زنان این کشور بردارد. این طرح بخش مهمی از برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰» محمد بن سلمان برای توسعه اقتصادی عربستان است که در آن قرار است سهم مشارکت زنان در نیروی کار از ۲۲ به ۳۰ درصد برسد.

سرویس اوبر و کریم (که توسط اوبر خریداری شده) نیز برنامه‌های خاصی برای جذب زنان عربستانی به سوی خدمات خود انجام داده‌اند. به گزارش CNBC، شرکت کریم مدعی است که تاکنون حدود ۲ هزار راننده زن در این سرویس ثبت نام کرده و مشغول فعالیت‌اند.

علاوه بر این، عربستان سعودی اخیرا قوانین جدیدی تدوین کرده تا از آسایش زنان در محیط کار اطمینان یابد. در این قوانین که توسط وزارت کار و توسعه اجتماعی ارائه شده از کارمندان خواسته می‌شود تا محیط مناسبی برای زنان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام داده و البته حقوقی برابر با مردان دریافت کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

erfan

۱۳۹۸/۱/۳۰
از دیگر چشم اندازهای زیبای سند ۲۰۳۰ قانونی کردن همجنسبازی و آموزش مسائل جنسی به کودکان زیر ۵ سال است.
جی اس ام جان لطف کن تو همون حوزه تکنولوژی کار کن.
آفرین

erfan

۱۳۹۸/۱/۳۰
خیلی عجیبه، در حالی که ما در ایران خلبان زن داریم، عربستان تازه اجازه داده به زن‌ها گواهینامه بگیرن.
خودم فیلمی رو دیدم که گردن یک زن رو در عربستان وسط خیابون می‌زدن. منتها حقوق بشر لجن کاری بهشون نداره.
فقط مشکلون ماییم که روسری داریم.