خانهاخبار
طرح دو فوریتی مجلس برای تحریم شرکت اپل

طرح دو فوریتی مجلس برای تحریم شرکت اپل

نمایندگان مجلس در حال تدوین طرح دو فوریتی برای تحریم شرکت اپل توسط کشورهای اسلامی هستند.
۱۳۹۸/۱/۲۷

مدتی است که کاربران iOS با مشکلات زیادی در رابطه با برنامه‌های ایرانی نصب شده روی محصولات اپلی خودشان مواجه هستند. پیش از این اپل سنگ‌های فراوانی جلوی پای توسعه‌دهندگان برنامه‌های ایرانی قرار داده بود و در جدیدترین محدودیت‌های به وجود آمده از سوی این شرکت بسیاری از برنامه‌هایی که کاربران ایرانی روی گوشی‌هایی خودشان از راهی به جز اپ استور نصب کرده بودند از کار افتاد. اگرچه این محدودیت‌های اخیر صرفا ربطی به ایرانی‌ها نداشته و محدودسازی اپل در استفاده از گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) سبب شده تا بسیاری از برنامه‌های ایرانی که از این روش استفاده می‌کردند از کار بیافتند اما به هر حال بعضی‌ها این محدودیت‌ها را اقدام خصمانه این شرکت امریکایی علیه ایرانی‌ها می‌دانند.

به سبب این محدودیت‌هایی که برای ایرانی‌ها به همراه آمده امروز خبرنگارهای پارلمانی خبرگزاری‌های مختلف گزارش داده‌اند که تعدادی از نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در حال تدوین طرح دوفوریتی برای تحریم شرکت اپل از سوی کشورهای اسلامی هستند.

در همین راستا رئیس کمیسیون امنیت ملی پیش از این اعلام کرده بود: ۱۵ طرح برای مقابله با اقدامات امریکا علیه ایران تدوین شده است که به تدریج در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد اقدامات اپل علیه ایرانی‌ها و نحوه رفتار ایرانی‌ها در مقابل این اقدامات چیست؟

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

مهدی

۱۳۹۸/۱/۲۹
مرگ بر اپل

محسن

۱۳۹۸/۱/۲۸
مگه اصلا اپل تو ایران نمایندگی داره که ایران بخواد تحریمش کنه، اصلا به ایران جنس میفروشه؟???

حمیدرضا

۱۳۹۸/۱/۲۸
تروخدا به اپل رحم کنید!!!

رضا

۱۳۹۸/۱/۲۸
الان دقیقا ما چه سرویسی به اپل داریم میدیم که تحریمش کنیم ؟

رضو

۱۳۹۸/۱/۲۷
نظر من اینه ک اونا دست بالارو دارن تو این قضیه و مثلا ما اگر بخواهیم ضربه بزنیم نهایت استفاده از گوشی آیفون و ممنوع کنیم ک کاری هک برای دولت نداره یا تعرفه وارداتشو زیاد کنیم که مردم ناراضی میشن چون حدود ۵ میلیون ایفون تو ایرانه اینجور ک شنیدم در کل کاری نمیشع کرد