خانهاخبار
احتمال پرداخت غرامت 400 دلاری به مالکان دستگاه‌های معیوب نکسوس 6P

احتمال پرداخت غرامت 400 دلاری به مالکان دستگاه‌های معیوب نکسوس 6P

گوگل و هوآوی پیشنهاد کرده‌اند که به مالکان دستگاه‌های معیوب نکسوس 6P حداکثر مبلغ 400 دلار غرامت بدهند. البته این پیشنهاد هنوز در انتظار تایید نهایی دادگاه است.
۱۳۹۸/۱/۲۴

به نظر می‌رسد که پس از مدت‌ها مشاجره و اختلاف گوگل و هوآوی در نهایت مجبور شده‌اند که به مالکان نکسوس 6P های معیوب حداکثر ۴۰۰ دلار غرامت بدهند. این پرونده که نوعی دادخواهی سنخی است از سال ۲۰۱۷ در جریان قرار دارد.

این توافق حالا منتظر رای نهایی دادگاه است اما در مجموع حکم می‌کند که گوگل و هوآوی مبلغ ۹.۷۵ میلیون دلار غرامت بدهند. در این توافق آمده که در ازای برخی از دستگاه‌های معیوب که مستندات خود را رسما ثبت کرده‌اند باید تا مبلغ ۴۰۰ دلار به کاربران پول داده شود.

اما از آن سو، کسانی که مستنداتی ارائه نکرده‌اند، حداقل ۱۰ دلار دریافت می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که این اعداد هنوز نهایی نشده و منتظر تایید دادگاه است. گوگل از سپتامبر ۲۰۱۷ تعویض نکسوس 6P با پیکسل ایکس ال را از طریق گارانتی آغاز کرده بود.

چند سال پیش مشکلی نرم‌افزاری میان نکسوس‌های ساخت هوآوی پیش آمد که باعث می‌شد این دستگاه‌ها در چرخه بوت خود گیر کرده و نتوانند سیستم عامل را بالا بیاورند. این مشکل حتی با ریست فکتوری هم قابل حل نبود و در نهایت حدود دو سال پیش ابزاری غیررسمی توسط اعضای وبسایت XDA برای حل این ایراد منتشر شد. علاوه بر این، باتری نکسوس 6P مشکل دیگری داشت که باعث می‌شد دستگاه حتی با شارژ کامل هم خاموش شود.

نکسوس 6P یکی از آخرین نکسوس‌هایی بود که در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل منتشر شد. این دستگاه را هوآوی ساخته بود و نمایشگری ۵.۷ اینچی، ۳ گیگ رم و اسنپدراگون ۸۱۰ داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mahsa

۱۳۹۸/۱/۲۴
اینجا ایرانه.بپا جیبت رو نزنن طرح تعویض پیشکش.

amin

۱۳۹۸/۱/۲۴
سلام. من نکسوس 6p دارم و متاسفانه ایسی شارژ مشکل داره و هیچ جا قطعات این دستگاه نیست . لطفا در صورت داشتن اطلاعات راهنمایی کنید. حتی اگر از طرح تعویض اطلاعی در دست دارین لطفا راهنمایی کنید