خانهاخبار
برای دریافت جوایز عکاسی فقط به یک اکسپریا نیاز دارید

برای دریافت جوایز عکاسی فقط به یک اکسپریا نیاز دارید

دومینیکا کوزوفسکا عکاسی حرفه‌ای است که در سال 2018 برنده جایزه عکاسی با موبایل شده و می‌گوید برای ثبت بهترین تصاویر فقط به یک موبایل اکسپریا نیاز دارید.
۱۳۹۷/۱۲/۲۵

دومینیکا کوزوفسکا عکاسی است که برای تصویربرداری فقط از یک تلفن هوشمند استفاده می‌کند و این تلفن هوشمند اکسپریای سونی است. او که عکاس منظره و پرتره است در سال ۲۰۱۸ با کمک اکسپریا XZ1 و XZ2 برنده جایزه عکاسی با موبایل شد.

حالا سونی به‌تازگی با دومینیکا تماس گرفته تا از او بپرسد که چه نکاتی را در هنگام عکاسی با موبایل رعایت می‌کند، و معمولا دوست دارد از چه چیزهایی عکس بگیرد و چگونه این کار را انجام می‌دهد.

دومینیکا دوست دارد با حالت Manual یا دستی تصویربرداری کند تا بر خروجی کار خود کنترل کامل داشته باشد. او در مصاحبه خود به مقوله ویرایش اشاره‌ای نمی‌کند، ولی مثل روز روشن است که وی علاوه بر عکاسی مهارت زیادی در زمینه ویرایش دارد.

image

او در محیط‌های کم‌نور از سه پایه استفاده می‌کند تا بتواند با کمترین ISO ممکن تصاویری با نوردهی بالا ثبت کند. این یعنی شاید دومینیکا از حالت ISO بالای سونی استفاده نکند، اما چنین امری در هنگام تهیه عکس‌های باکیفیت طبیعی و مورد انتظار است.

دومینیکا می‌گوید برای گرفتن عکس‌های خوب در طول روز باید بهترین استفاده را از نور داشته باشید و از ساعات طلایی مثل قبل و بعد از طلوع یا غروب حداکثر بهره را ببرید.

البته حقیقت این است که همیشه می‌توانید برای گرفتن عکس‌های خوب از تنظیمات خودکار استفاده کنید. موبایل‌های مدرن امروزه طوری ساخته می‌شوند که با کمترین تلاش و دانش فنی بتوانید بهترین خروجی را داشته باشید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Ali ghorbani

۱۳۹۷/۱۲/۲۶
عالی بود!

نادر

۱۳۹۷/۱۲/۲۶
قبلا به گوشی اکسپریا با کامپیوتر و فوتوشاپ نیاز داشتیم حالا نوکیا گوشی با دوربین ۵گانه معرفی کرده با نرم‌افزار Adobe پیش فرض نصب شده روی گوشی که عکس‌هاش از نظر جزئیات و عمق تصویر رقیب نداره! باور نمی‌کنید خودتون نمونه عکس های Nokia9 pureview رو ببینید

قطاری

۱۳۹۷/۱۲/۲۶
برندهای: سونی : بلک بری : ورتو : گوگل :
مثل: سامسونگ . اپل . هواوی . شیائومی
نیستن در دستان همه دیده بشه : مشتریان خاص خودشو داره
و نیازی هم نداره تو دستان همه دیده بشه
اینطوری بهتره :
دنیای تکنولوژی همیشه با سونی بوده و خواهد بود :

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶
من اکسپریا xz داشتم واقعا کیفیت دوربیناش حرف نداشت فیلمبرداریش در حد دوربینهای حرفه ای بود با لرزشگیر چهار محورش کیفیت بی نظیری میداد وقتی تو تی وی فور کا میدیدی فیلماشو تازه میفهمیدی چه محشریه حتی عکساش تو تی وی به قدری عمق داشت دقیقا ادمو میبرد داخل عکس ولی فقط یه مشکل اساسی داشت اونم داغ کردن بیش از حد بود اخرش نفهمیدم گوشی من این مشکل و داشت یا همشون این مشکل و داشتن

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ولی چه فایده ما هم چنان در حسرت گوشی های پرچمدار سونی در بازار ایران هستیم و متاسفانه گوشی های نسل قبل تر هم به سختی در بازار پیدا می شوند.