خانهاخبار
آمازون فروشگاه زنجیرهای مواد غذایی کم هزینه دایر میکند

آمازون فروشگاه زنجیرهای مواد غذایی کم هزینه دایر میکند

طبق گزارشات این فروشگاه‌ها طیف گسترده‌ای از مواد غذایی تا غذای کامل را ارائه می‌کنند.
۱۳۹۷/۱۲/۱۲

آمازون در حال برنامه ریزی برای باز کردن ده‌ها فروشگاه مواد غذایی در شهرهای بزرگ ایالات متحده است. این فروشگاه‌ها که تحت نام‌های تجاری مختلف فعالیت خواهند نمود، زنجیره غذایی کاملی را برای مشتریان عرضه خواهند کرد. وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که اولین فروشگاه قبل از پایان سال جاری در لس آنجلس افتتاح خواهد شد، در حالی که برای حداقل دو فروشگاه دیگر نیز مکان یابی صورت گرفته است.

ممکن است به نظر برسد این برنامه ریزی برای به دام انداختن فروشگاه‌های مواد غذایی محلی باشد. اما گفته می‌شود مذاکراتی برای مکان یابی فروشگاه‌ها در سان فرانسیسکو، سیاتل، شیکاگو، فیلادلفیا و واشنگتن نیز در حال انجام است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نام تجاری خاصی نیز برای نمایندگان دیکته نشده و آنها حق داشتن گستره بالایی از برندهای محلی را خواهند داشت. همچنین این نام‌ها می‌بایست تداعی کننده کالاهای حاوی مواد نگهدارنده مصنوعی، طعم دهنده‌ها یا شیرینی‌ها نباشد. این فروشگاه‌ها می‌توانند در مقایسه با غذاهای کامل، هزینه خرید کمتری نیز داشته باشند.

image

 

در حال حاضر آمازون یک سرویس تحویل مواد غذایی دارد و زنجیره گزارش دهی خرده فروشی‌های خود را نیز پیش از راه اندازی فروشگاه‌های جدید و فروشگاه‌های چهار ستاره گسترش می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا فروشگاه‌های برنامه ریزی شده جدید نیز بدون پرداخت پول نقد هستند یا خیر، هرچند این گزارش نشان می‌دهد که آنها به تمرکز بر روی خدمات مشتریان و داشتن حق انتخاب بیشتر تاکید دارند.

image

 

هدف گذاری فعلی آمازون برای حدود 35000 فوت مربع، شامل فروشگاه‌های مواد غذایی بزرگتر از سوپر مارکت معمولی خواهد شد. آمازون می‌تواند آنها را در مراکز خرید رو باز و همچنین مجتمع‌های تجاری قرار دهد، هر چند که هیچ محدودیتی برای فروش در آن وجود ندارد. وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند که اجاره این مراکز خرید اغلب فروشگاه‌ها را از فروش کالاهای خاص منع می‌کند، به طوری که آنها به رقابت بیش از حد با یکدیگر نخواهند پرداخت. اخیرا شاهد بودیم که آمازون مایل است فعالیت خود را در خانه دنبال کند. اما اگر این رویه را ادامه ندهد، از برنامه خود برای ساختن یک مرکز جدید کاری در نیویورک پرده برخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)