خانهاخبار
MWC 2019: اریکسون و اینتل به نمایش سیستم اشتراک‌گذاری 4G و 5G پرداختند

MWC 2019: اریکسون و اینتل به نمایش سیستم اشتراک‌گذاری 4G و 5G پرداختند

شرکت اریکسون با همکاری اینتل در کنگره جهانی موبایل امسال سیستمی را به نمایش گذاشته که اجازه می‌دهد طیف‌های فرکانسی 4G و 5G به طور همزمان با یکدیگر عمل کنند.
۱۳۹۷/۱۲/۵

اریکسون در کنگره جهانی موبایل امسال مشغول رونمایی از نرم‌افزار جدید اشتراک‌گذاری طیف ارتباطی این شرکت است که از پلتفرم آزمایشی موبایل 5G اینتل و یک تلفن هوشمند 4G استفاده می‌کند. این دو غول بزرگ دنیای تکنولوژی می‌گویند اپراتورها می‌توانند ترافیک 4G و 5G را به صورت همزمان در یک فرکانس داشته باشند.

نرم‌افزار اریکسون، که می‌تواند روی همه سیستم‌های رادیویی این شرکت که از سال ۲۰۱۵ به بعد تولید شده‌اند فعال شود، به لطف «الگوریتم‌های برنامه‌ریزی هوشمند» به طور همزمان از هر دو شبکه 4G و 5G پشتیبانی می‌کند.

این دو شرکت می‌گویند در هر میلی ثانیه، ترکیبی از امواج 4G و 5G به طور همزمان بر اساس دستگاه‌های فعال در شبکه تنظیم می‌شوند.

مدیر بخش محصولات شبکه اریکسون می‌گوید: 

راهکار جدید اشتراک طیفی ما به سرویس‌دهندگان اجازه می‌دهد هوشمندانه، با انعطاف‌پذیری، و به سرعت شبکه 5G را به زیرساخت‌های موجود برای شبکه‌های 4G اضافه کنند.

مشتریان ما می‌توانند همزمان با ادامه سرمایه‌گذاری روی 4G، به ارائه خدمات 5G بپردازند، و اطمینان داشته باشند که در زمان مقتضی می‌توانند از تجهیزات خود برای کوچ کردن به شبکه 5G استفاده کنند.

در ابتدای ماه فوریه، اینتل و اریکسون با یکدیگر وارد همکاری شده بودند تا برای شبکه 5G پلتفرم‌های مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، سیستم‌های مجازی‌سازی عملکردهای شبکه (NFV) و راهکارهای غیرمتمرکز ابری بسازند.

این دو شرکت می‌خواهند طی یک پروژه چندساله، زیرساخت نرم‌افزاری (SDI) اریکسون را با طراحی قفسه‌ای اینتل ترکیب کنند.

image

ساندرا ریورا، مدیر گروه پلتفرم شبکه‌ای اینتل، می‌گوید:

همکاری با اریکسون در زمینه مدیریت زیرساخت به سرویس‌دهندگان شبکه کمک می‌کند تا موانع پیش روی خود را بردارند، هزینه‌ها را کاهش دهند، شبکه 5G را سریع‌تر فراهم کنند و خدمات خود را با سرعت ابری در شبکه‌ای منعطف، برنامه‌پذیر و هوشمند ارائه نمایند.

اینتل در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که فناوری این شرکت توسط اریکسون و نوکیا در نخستین پیاده‌سازی‌های مربوط به شبکه 5G مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ریورا با اشاره به این‌که اینتل در پی توانمندسازی اولین موج از شبکه‌های 5G است، گفته بود:

ما با شروع به کار روی اولین مودم‌های رادیویی جدید 5G در حال ایجاد قابلیت‌های جدیدی هستیم که می‌تواند به صدها میلیون دستگاه مودمی کمک کند که قبلا آن‌ها را برای شبکه‌های 4G آماده کرده بودیم.

اینتل و اریکسون با همکاری اپراتورهایی مثل تی-موبایل، اسپرینت، AT&T، ورایزن، دویچه تلکام، وودافون، بی‌تی، تلیا، سوئیس‌کام، تلفونیکا، لایف‌سل، اتصالات، ام‌تی‌ان، ترک‌سل، اوردو، اورنج، چاینا موبایل، چاینا یونی‌کام، سافت‌بنک، ان‌تی‌تی دوکومو، کی‌دی‌دی‌آی، چونگ‌وا تلکام، فار ایستون و تلسترا به دنبال فراهم‌سازی بستر شبکه 5G هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)