خانهاخبار
تلفن جدید میزو هیچ پورت یا دکمه‌ای ندارد

تلفن جدید میزو هیچ پورت یا دکمه‌ای ندارد

موبایل جدید شرکت Meizu که Zero نام دارد فاقد هرگونه پورت یا دکمه است و هیچ حفره‌ای روی بدنه خارجی آن دیده نمی‌شود. این دستگاه به جای موارد مذکور از راهکارهای جایگزین استفاده کرده است.
۱۳۹۷/۱۱/۴

تلفن‌های هوشمند از مدتی پیش شروع به حذف پورت‌ها و دکمه‌های خود کردند. جک هدفون کم‌کم دارد از روی دستگاه‌های موبایل منقرض می‌شود، و دکمه‌های هوم و بازگشت نیز در تقریبا اکثر تلفن‌های پلتفرم اندروید و iOS با راهکارهای نرم‌افزاری جایگزین شده‌اند. حالا گوشی جدید Meizu Zero اولین دستگاهی است که می‌خواهد این ترند را به سطح جدیدی ببرد؛ در این موبایل هیچ پورت، دکمه یا حفره‌ای روی بدنه خارجی دستگاه وجود ندارد.

به گفته میزو تلفن زیرو هیچ دکمه، حفره بلندگو، درگاه سیم کارت و پورتی برای شارژ کردن ندارد. بخش عمده‌ای از بدنه این دستگاه به صورت یکپارچه از سرامیک ساخته شده است (فقط قسمت کوچکی در بدنه پشتی به دوربین اختصاص یافته و به نظر می‌رسد که در بخش پایینی تلفن هم چند حفره برای میکروفن قرار داده شده).

تبلیغات میزو این دستگاه را به عنوان اولین تلفن بدون حفره دنیا معرفی می‌کند، از این رو موبایل مذکور به استفاده از راهکارهای جایگزینی برای برخورداری از کارکردهای متداول دستگاه متوسل شده است. میزو زیرو نمایشگری ۵.۹۹ اینچی دارد که به جای ناچ نوار باریکی در بالای بدنه قرار داده، و علاوه بر سنسور اثر انگشت درون-صفحه‌ای، از تکنولوژی mSound 2.0 استفاده می‌کند که نقش بلندگو را دارد.

موبایل جدید میزو به صورت بیسیم شارژ می‌شود و گفته شده که این دستگاه از روشی اختصاصی موسوم به Super mCharge Wireless استفاده می‌کند که توان آن ۱۸ وات است و از شارژ ۷.۵ واتی اپل یا شارژر ۹ واتی سامسونگ قدرت بسیار بیشتری دارد.

image

بر روی بدنه زیرو هیچ دکمه‌ای وجود ندارد ولی میزو از نوعی سیستم بازخورد هپتیک استفاده کرده که برای تنظیم صدا و خاموش و روشن کردن دستگاه به عنوان دکمه مجازی بر روی کناره‌های این تلفن هوشمند عمل می‌کند. علاوه بر این، تکنولوژی eSIM جایگزین درگاه سیم کارت شده است. بدین ترتیب با توجه به این که هیچ حفره‌ای روی این دستگاه وجود ندارد، میزو زیرو موفق به کسب استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 شده است.

البته هنوز اطلاعات کاملی از این موبایل در اختیار نداریم، و به جز پردازنده که گفته شده چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود، نمی‌دانیم که سایر سخت‌افزارهای این دستگاه چه مشخصاتی دارند. پس باید صبر کنیم تا این تلفن به بازار بیاید و شخصا بتوانیم آن را امتحان کنیم.

تا این لحظه هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه یا قیمت موبایل Zero در دسترس نیست، ولی با توجه به این که زمان زیادی تا کنگره جهانی موبایل باقی نمانده، شاید در این مراسم بتوانیم اطلاعات جدیدی درباره این گوشی دریافت کنیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رهاان

۱۳۹۷/۱۱/۵
میزو همیشه پیشرو در گوشی بوده صفحه دو طرفه گرفته تا سیستیم عامل محبوبش flyme فقط حیف شد نمایندگی ایرانش دیگه از محصولات جدیدش به ایران نیاورد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۴
من خواستگارِ zero هستم?