خانهاخبار
شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی و اندروید 9 معرفی شد

شیائومی ردمی نوت 7 با دوربین 48 مگاپیکسلی و اندروید 9 معرفی شد

شرکت شیائومی بالاخره به طور رسمی از گوشی موبایل ردمی نوت 7 رونمایی کرد. این دستگاه مجهز به اندروید 9 و دوربین دوگانه‌ای است که سنسور 48 مگاپیکسلی آن توسط سامسونگ تولید شده است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

شیائومی بالاخره از موبایل میان رده و مورد انتظار Redmi Note 7 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد. ردمی نوت ۷ جدیدترین موبایل از خط تولید محبوب‌ترین دستگاه این شرکت است، چرا که بخش عمده‌ای از موفقیت شیائومی مرهون دو برند پرطرفدار ردمی و ردمی نوت است. این دستگاه تحت عنوان فرعی Redmi by Xiaomi در چین معرفی شده، اما احتمالا به زودی مثل نسخه‌های قبلی خود به تعدادی از بازارهای بزرگ دنیا هم وارد می‌شود. بنابراین در آینده می‌توانیم در هند و اروپا منتظر این تلفن هوشمند باشیم.

طراحی

ردمی نوت ۷ دارای ناچ قطره‌ای است ولی بریدگی آن بسیار کوچک است و ما را به یاد اسنشال PH-1 می‌اندازد. در پایین نمایشگر این موبایل حاشیه مشکی رنگی دیده می‌شود که نسبتا ضخیم است ولی آن قدرها بد به نظر نمی‌رسد. دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست بدنه قرار گرفته، و طراحی نمایشگر گوشه‌های گرد دارد. در بالای سمت چپِ قسمت پشتی دستگاه، دو دوربین عمودی قرار گرفته و فلش LED هم زیر این دو دوربین تعبیه شده است. اسکنر اثر انگشت هم در وسط بدنه پشتی در کنار برند Redmi دیده می‌شود. این دستگاه در رنگ‌های سیاه، آبی و ارغوانی به بازار می‌آید و این طور که از تصاویر پیداست ظاهرا فقط مدل سیاه آن فاقد حالت گرادیان است.

image

سخت‌افزار و سایر قابلیت‌ها

تلفن هوشمند جدید شیائومی در زمینه سخت‌افزار عملکرد خوبی داشته است. این دستگاه از نمایشگر ۶.۳ اینچی +FHD (با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰) استفاده می‌کند که نسبت تصویر آن ۱۹.۵:۹ است. گوریلا گلس ۵ وظیفه محافظت از این صفحه نمایش را برعهده دارد. علاوه بر این، ردمی نوت ۷ به پردازنده هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۶۰ مجهز شده، هرچند خیلی‌ها فکر می‌کردند این دستگاه از اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده خواهد کرد. مدل پایه این تلفن هوشمند از ۳ گیگ رم + ۳۲ گیگ حافظه داخلی، مدل متوسط از ۴ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی، و مدل رده بالای آن از ۶ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی استفاده می‌کند. این سه مدل همگی قابلیت استفاده از حداکثر ۲۵۶ گیگابایت کارت حافظه microSD را خواهند داشت.

این دستگاه برای دوربین اصلی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.8 و PDAF و EIS) و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی ثانویه استفاده می‌کند، در حالی که دوربین سلفی از نوع ۱۳ مگاپیکسلی است. سنسور ۴۸ مگاپیکسلیِ پشت بدنه توسط سامسونگ تولید شده و همان سنسور ISOCELL Bright GM1 است. شیائومی ابتدا قصد داشت سنسور IMX586 سونی را به کار بگیرد ولی ظاهرا به خاطر مشکلات موجود در تولید انبوه این قطعه، آن‌ها در نهایت به سامسونگ روی آوردند. باتری این دستگاه ۴۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد، غیرقابل جداسازی است و از فناوری شارژ سریع ۴ پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، ردمی نوت ۷ به صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 10 به بازار می‌آید. این دستگاه همچنین دارای مادون قرمز، بلوتوث ۵، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و 4G VoLTE دوگانه است، و دو درگاه سیم کارت نانو هم دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

همان طور که گفتیم این موبایل در چین معرفی شده بنابراین فعلا فقط از اطلاعات مربوط به قیمت و تاریخ عرضه آن در کشور چین خبر داریم. ردمی نوت ۷ با ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی ۱۴۷ دلار، با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی ۱۷۶ دلار، و با ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی ۲۰۵ دلار قیمت‌گذاری شده است. هر سه مدل مذکور از امروز برای پیش‌خرید در دسترس کاربران قرار گرفته و از ۱۵ ژانویه به مغازه‌ها می‌آید. علاوه بر این، شیائومی این دستگاه را به جای ۱۲ ماه گارانتی استاندارد، ۱۸ ماه گارانتی کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

میبد

۱۳۹۸/۲/۲۶
بی ارزشی پول چه ربطی به آخوندا داره؟
چرا همه چی رو باهم قاطی میکنی. کلا ایرانی جماعت اکثرا همینن. قاطی.
بی ارزشی پول از بی تدبیری مسئولین کت شلواری و بعضی آخوندا است نه همشون.
لطفا قاطی نکنید.

hesam

۱۳۹۷/۱۰/۲۲
همینو اگه سامسونگ میزد قیمتش حداقل ۳۵۰ دلار بود با این سخت افزار و این دوربین و این باتری فقط ۱۵۰ دلار که البته به لطف بی ارزشی پول ( آ خ و ن د ی ) بازم گرون درمیاد اگه بیاد ایران معلوم نیست چندتا دستمال توالت باید بدیم اینو بخریم !!!

محمود

۱۳۹۷/۱۰/۲۱
ایران هم میاد؟؟

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۲۰
قدرت، کیفیت، زیبایی، کارایی بسیار بالا در مقابل قیمتی بسیار کم، این شیوه رقابت از نظر من بهترین در دنیاس، کیفیتی که میانرده های شیائومی دارن به راحتی میتونن کاربران گوشی‌های گران قیمت و پرچمدار رو به سمت خودشون بکشونن!
این واقعا تحسین برانگیزه!!!