خانهاخبار
سیستم عامل فوشیا گوگل از اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز پشتیبانی می‌کند

سیستم عامل فوشیا گوگل از اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز پشتیبانی می‌کند

گوگل به زودی از سیستم عامل جدیدی رونمایی می‌کند که فوشیا نام دارد و احتمالا جایگزین سیستم عامل‌های فعلی این شرکت خواهد شد. به تازگی اعلام شده است که احتمالا این پلتفرم جدید از اپلیکیشن‌هاای توسعه داده شده برای اندروید نیز پشتیبانی خواهد کرد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۲

دست کم دو سال است که با خبر شده‌ایم گوگل در حال کار بر روی سیستم عامل جدیدی است که با اسم رمز فوشیا (Fuchsia) شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد به تازگی توسعه‌ی آن کمی جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. از مدت‌ها قبل در شایعات به این موضوع اشاره شده است که تیم بزرگی متشکل از ۱۰۰ مهندس به دنبال توسعه‌ی جانشینی برای اندروید هستند.

image

همچنین با توجه به این که به نظر می‌رسد گوگل به‌طور خصوصی تست سیستم عامل فوشیا را روی دستگاه‌های اندرویدی فعلی آغاز کرده است، احتمالا زمان زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد ورود این پلتفرم به بازار باشیم که انتظار می‌رود محصولات سخت افزاری گوگل را یکپارچه کند. با توجه به طیف وسیع محصولات اندرویدی و همچنین تعداد بسیار زیاد کاربران این سیستم عامل، تعجبی ندارد اگر سیستم عامل جدید قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز باشد. در واقع، با توجه به شواهدی که توسط 9To5Google از پروژه‌ی منبع باز اندروید به دست آمده است، فوشیا از اپ‌های اندرویدی نیز پشتیبانی می‌کند.

توسعه دهندگان گوگل تا به حال درباره‌ی اهداف‌ خود برای ساخت ART برای فوشیا حرفی به میان نیاورده‌اند. ART مخفف Android Runtime است که به سایر پلتفرم‌ها امکان می‌دهد اپلیکیشن‌هایی را که به طور اختصاصی برای اندروید طراحی شده‌اند اجرا کنند.

image

اما فارغ از اجرای اپ‌های اندرویدی، نکته‌ی مهم دیگری که مدتی است درباره‌ی فوشیا بیان می‌شود این است که گوگل قصد دارد سیستم عامل جدید را جایگزین تمامی پلتفرم‌های نرم افزاری محصولاتش نماید که شامل اندروید، Chrome OS و سیستم عامل بی‌نامی است که در اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمندش استفاده می‌شود. اما گوگل هر چقدر هم که تلاش کند، فوشیا بدون وجود یک گنجینه‌ی مناسب از اپلیکیشن‌ها در مقابل رقبای قدرتمندی مانند پلتفرم‌های مایکروسافت و اپل حرفی برای گفتن نخواهد داشت و به همین دلیل است که به سازگاری با اپ‌های اندرویدی نیاز خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Milad

۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ایول داداش نظر ملوکانه ای دادی اما میدونی این اتفاقا برا ما ایرانیا هیچ فرقی نمیکنه مثال ما مثال اون مرغیه ک هم تو عزا هم تو عروسی خورده میشه این محصولات نامبر وان بیان ایران ب قیمت ی ماشین عادی فروش میرن و ب دست همه نمیرسن چ بسا الان آیفون های اپل مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باوجود دو سال تولید بودن از قیمت اول ورود ب بازار ایران گرون تر فروخته میشن

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۲۲
گوگل در حال همکاری با هواوی برای توسعه سیستم عامل "فیوشا" هست و این سیستم عامل رو روی یکی از مدل‌های آنر تست کرده، هواوی قصد داره به طور کامل مستقل بشه و احتمال داره در کنفرانس CES ژانویه ۲۰۲۰ سیستم عامل جدیدش رو معرفی کنه.
تا چند سال آینده شاهد گسترش سیستم عامل ها و رقابتی جذاب بین برندها خواهیم بود.