خانهاخبار
9 قابلیت Google Assistant که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

9 قابلیت Google Assistant که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

دستیار صوتی گوگل موسوم به Google Assistant در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری کرده اما خیلی از کاربران از این ویژگی‌ها مطلع نیستند. در این مطلب به بررسی 9 قابلیت از این دستیار شخصی می‌پردازیم که احتمالا از وجود آن‌ها بی‌خبرید.
۱۳۹۷/۱۰/۱۱

این روزها هر شرکت بزرگی یک دستیار صوتی برای خودش دارد. اپل از سیری، آمازون از الکسا، مایکروسافت از کورتانا و گوگل هم از Google Assistant استفاده می‌کند.

دستیار صوتی گوگل شاید به اندازه رقبا، خصوصا الکسا، نتوانسته باشد توجه مردم را به خود جلب کند، ولی کابردهایش اگر از الکسا بیشتر نباشد کمتر نیست. در واقع، Google Assistant قادر به انجام کارهایی است که بسیاری از کاربران از آن خبر ندارند.

در این مطلب می‌خواهیم ۹ ویژگی Google Assistant را به شما معرفی کنیم که احتمالا تا به حال از آن‌ها استفاده نکرده‌اید ولی از این به بعد حتما مشتری آن‌ها خواهید شد.

پیدا کردن مسیر (و اطلاع از ترافیک جاده‌ها)

image

اگر از قبل مثلا محل خانه خود را بر روی نقشه گوگل مشخص کرده باشید، برای استفاده از ویژگی مسیریابی Google Assistant کافی است فرمان Get me home را به زبان بیاورید، تا بر اساس اطلاعات نقشه، بهترین مسیر برای رفتن به خانه به شما نشان داده شود.

علاوه بر این با سایر فرمان‌های صوتی می‌توانید از وضعیت ترافیک جاده‌ها باخبر شوید و در جریان جدیدترین فرعی‌ها یا مسیرهایی که به تازگی بسته شده قرار بگیرید.

ایجاد فهرست خرید

image

اگر می‌خواهید به راحتی فهرست اقلام مورد نیاز خانه را یادداشت کنید، کافی است از فرمان Add [item] to my shopping list کمک بگیرید. هنگام استفاده از این دستور باید به جای item نام کالای مورد نظر خود را به زبان بیاورید.

بدین ترتیب همه چیزهایی که با این فرمان اعلام می‌کنید، در یک فهرست کنار هم ذخیره شده و دستیار شخصی‌تان آن‌ها را برای شما می‌خواند تا مطمئن شوید که چیزی را از قلم ننداخته‌اید.

اطلاع از سرخط جدیدترین خبرها

image

این روزها سر همگی ما خیلی شلوغ است و گاهی حتی وقت نمی‌کنیم به توئیتر یا خوراک خبرخوان‌مان سر بزنیم. در این شرایط به راحتی می‌توانیم به دستیار خود بگوییم Play the news تا جدیدترین خبرها از منابع خبری منتخب برایمان خوانده شود.

با سایر فرمان‌های صوتی می‌توانید خواندن خبرها را متوقف کنید یا از دستیارتان بخواهید که فقط اخبار مربوط به یک منبع خبری خاص را برایتان بخواند. به این ترتیب، در کمترین زمان می‌توانید در جریان مهم‌ترین خبرها قرار بگیرید.

کنترل خانه‌های هوشمند

image

اگر یواش یواش دارید خانه خود را هوشمندسازی می‌کنید و دستگاه‌های هوشمندی بیشتری به زندگی شما وارد شده، با استفاده از Google Assistant می‌توانید آن‌ها را با صدایتان کنترل کنید.

Google Assistant را اجرا کنید، از گوشه بالای سمت راست صفحه منوی آن را باز کرده و گزینه Settings را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید وسایل هوشمند خود را به این صفحه اضافه کنید تا امکان کنترل آن‌ها فراهم شود.

تبدیل پول، واحدهای اندازه‌گیری و غیره

image

Google Assistant به راحتی می‌تواند واحدهای مختلف اندازه‌گیری، پولی یا غیره را به یکدیگر تبدیل کند. علاوه بر این، امکان استفاده از سرویس ترجمه هم به همین صورت ممکن است. مثلا اگر می‌خواهید بدانید سلام به سوئدی چه می‌شود، کافی است بگویید What’s the Swedish word for hello تا دستیار گوگل به شما بگویید پاسخ Heji است.

پاسخگویی به تماس‌ها

image

همه ما گاهی اوقات در بدترین زمان ممکن با تماس‌های تبلیغاتی مواجه می‌شویم، تماس‌هایی که سعی می‌کنند کالاها و خدمات مختلف را به شما بفروشند.

اگر پیکسل ۳ یا پیکسل ۳ ایکس ال دارید، با استفاده از قابلیتی موسوم به Call Screen می‌توانید از Google Assistant بخواهید که پاسخ این نوع تماس‌ها را بدهد تا بعدا در صورت تمایل بتوانید متن نوشتاری تماس‌ها را بخوانید.

مشاهده برنامه‌های نتفلیکس

image

این روزها نتفلیکس به همه دستگاه‌های هوشمند راه پیدا کرده و اگر شما هم کاربر این سرویس هستید می‌توانید با استفاده از Google Assistant فرمان پخش برنامه‌های مورد علاقه خود را بدهید.

اگر سرویس نتفلیکس بر روی دستگاه شما تنظیم شده باشد و وارد اکانت‌تان شده باشید، برای مثال کافی بگویید Play Mowgli: Legend of the Jungle on Netflix تا فیلم موگلی در عرض چند ثانیه روی دستگاه پخش شود.

این قابلیت بر روی تلویزیون‌هایی که از Google Assistant پشتیبانی می‌کنند کاربردی بسیار بیشتری دارد، چون شما را از هر گونه ریموت کنترل یا سایر دستگاه‌های جانبی بی‌نیاز می‌سازد.

بررسی ایمیل‌ها و قرارهای ملاقات

image

اگر از جیمیل به عنوان اکانت کاری خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از Google Assistant بخواهید که ایمیل‌های جدید را برای شما بخواند یا در ایمیل‌ها به دنبال کلیدواژه خاصی بگردد یا قرار ملاقاتی را که به تقویم‌تان اضافه کرده‌اید به شما نشان دهد.

علاوه بر این، با استفاده از دستیار شخصی خود می‌توانید به راحتی و بدون فوت وقت در سرویس Google Keep یادداشت بنویسید.

سرگرم شدن با Assistant

image

اگر به دنبال کسی هستید که در زمان استراحت‌تان با او بازی کنید یا چند کلامی حرف بزنید، Google Assistant در اختیار شماست. این دستیار صوتی قادر است برایتان جوک تعریف کند یا اگر می‌خواهید روحیه خود را تقویت کنید، برایتان نقل‌قول‌های انگیزشی بخواند. به‌علاوه، می‌توانید از او بخواهید تا با بررسی ویدیوهای پربازدید یوتیوب، یکی از آن کلیپ‌های بامزه را برای شما پخش کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دستیار صوتی گوگل به زبان فارسی هم مجهزه ؟