خانهاخبار
به زودی کورتانا می‌تواند ایمیل‌ها را برای شما بخواند

به زودی کورتانا می‌تواند ایمیل‌ها را برای شما بخواند

دستیار شخصی کورتانا به زودی به قابلیتی مجهز خواهد شد که از طریق آن می‌تواند ایمیل‌ها را بخواند و با چند فرمان صوتی امکان پاسخگویی، حذف یا علامت‌گذاری آن‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد.
۱۳۹۷/۱۰/۱
image

اگر مشغول رانندگی باشید یا به هر دلیلی نمی‌توانید موبایل‌تان را چک کنید و همزمان کلی ایمیل دریافت کردید، احتمالا شما هم مثل خیلی از کاربران دوست دارید قابلیتی برای خوانده شدن این پیام‌ها داشته باشید. ولی متاسفانه همه‌ دستیارهای صوتی قادر به انجام این کار نیستند، یا اگر باشند توانایی‌شان آن‌قدرها خوب نیست. حالا مایکروسافت می‌خواهد این شرایط را تغییر دهد و به زودی قابلیتی به کورتانا اضافه کند تا این دستیار صوتی امکان خواندن ایمیل‌های Outlook را داشته باشد. با توجه به شواهد به نظر می‌رسد که قابلیت مذکور بسیار کارآمد باشد.

کورتانا از نسخه‌ی ۳.۳ قادر به خواندن ایمیل‌هایی خواهد بود که در بخش Focused Inbox شما قرار دارد. وقتی موبایل به یک دستگاه بلوتوث جانبی مثل بلندگوی هوشمند، هدفون یا خودروی شما وصل می‌شود، یک دکمه‌ی مجازی ظاهر می‌گردد که به محض انتخاب آن، خواندن ایمیل‌ها آغاز می‌شود. این صدا بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و به صداهای رباتیک رایج شباهتی ندارد.

اگر می‌خواهید ایمیل خاصی را رد کنید، کافی است آن را سوایپ نمایید، ولی هدف ما این است که، مخصوصا در هنگام رانندگی، اصلا به موبایل دست نزنیم. در پایان هر ایمیل نیز می‌توانید از سه فرمان delete برای حذف، reply برای پاسخگویی یا flag برای علامت زدن ایمیل‌ها استفاده کنید. اما اگر بعد از چند ثانیه چیزی نگویید، کورتانا به صورت خودکار ایمیل بعدی را می‌خواند. البته این دکمه‌ها بر روی نمایشگر هم نشان داده می‌شود، ولی اگر مشغول رانندگی هستید بهتر است از همان فرمان‌های صوتی استفاده کنید.

علاوه بر این، کورتانا پیش از خواندن ایمیل‌ها به شما می‌گوید که خواندن هر ایمیل چقدر طول می‌کشد، و خودش با هوشمندی می‌تواند بخش‌های مهم ایمیل را از قسمت‌های غیرضروری آن تشخیص دهد. به علاوه، اگر محتوای تصویری ایمیل زیاد باشد، دستیار شخصی مایکروسافت به شما می‌گوید که بهتر است کدام ایمیل‌ها را از روی خود دستگاه بررسی کنید.

این قابلیت هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و تاریخ عرضه‌ آن مشخص نیست. ولی بر اساس پیش‌نمایشی که منتشر شده، از روی ظاهر آماده‌ آن می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به زودی در اختیار عموم کاربران قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)