خانهاخبار
رابط کاربری One UI و پنل تاشوی Infinity Flex سامسونگ معرفی شدند

رابط کاربری One UI و پنل تاشوی Infinity Flex سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ روز گذشته کنفرانس توسعه دهندگان خود را در سان فرانسیسکو برگزار کرد. این غول تکنولوژی همچنین از رابط کاربری تازه و انحصاری One UI رونمایی کرد و به طور مختصر اولین گوشی هوشمند خود را با صفحه نمایش تاشو به نمایش گذاشت.
۱۳۹۷/۸/۱۷

اولین گزارش درباره توسعه گوشی هوشمند منعطف سامسونگ حدودا 5 سال پیش منتشر شد. از آن زمان تاکنون گزارش‌ها و خبرهای متعددی درباره این گوشی جالب هیبریدی منتشر شده و از جهات مختلف به آن پرداخته شده است. هر سال در نمایشگاه بین المللی CES منتشر ورود این گوشی منعطف بوده‌ایم اما هر سال ناامید از رونمایی رسمی آن نمایشگاه را به پایان رسانده‌ایم. البته سامسونگ هم برای چند سال متوالی اولین گوشی هوشمند منعطف خود را که از صفحه نمایش تاشو بهره می‌برد، در نمایشگاه CES تنها برای برخی از مشتریان مخصوص خود به نمایش درآورد تا نشان دهد که به طور جدی در پی توسعه و تکمیل طراحی این محصول هوشمند خلاقانه است.

در سال 2013 یکی از تحلیل گران کره‌ای که موفق شده بود در این جلسه خصوصی شرکت کند، درباره گوشی منعطف سامسونگ گفت:

اولین گوشی منعطفی که برایمان به نمایش گذاشتند به اندازه گوشی گلکسی اس 3 طراحی شده بود و صفحه نمایش آن از بالا به پایین خم می‌شد. طراحی ظاهری این گوشی درست مانند پودر آرایشی و بسته بندی آن به نظر می‌رسید. علاوه بر این یک گوشی منعطف دیگر هم به نمایش درآمد که در اندازه یک کیف پول جیبی معمولی توسعه یافته بود و به صورت افقی باز و بسته می‌شد تا به حالت تبلت درآید.

image

حالا باید بگوییم که مدیر ارشد سامسونگ روز گذشته در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان این سازنده روی صحنه رفت و در نطق اصلی جلسه عصر تازه‌ای را در صنعت موبایل آغاز کرد. این عصر تازه با معرفی گوشی هوشمندی آغاز می‌شود که بدون طراحی لولا در میان بدنه قادر است تا شود و به اندازه نصف ابعاد اصلی درآید تا بتوانید آن را درون جیب خود بگذارید و سپس هرگاه تمایل داشتید آن را باز کنید تا به شکل و اندازه یک تبلت واقعی عمل کند.

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ معمولا با اخبار کسل کننده درباره نرم افزارها و اپلیکیشن‌های این سازنده همراه بوده است اما سامسونگ امسال دلیل موجهی برای توضیح جزئیاتی درباره اولین گوشی هوشمند خود در خلال برگزاری این کنفرانس در سان فرانسیسکو دارد. این غول تکنولوژی ممکن است به خوبی از پس توسعه و ساخت سخت افزار درون گوشی هوشمند منعطف خود برآمده باشد اما درواقع این نرم افزار و رابط کاربری گوشی مذکور است که می‌تواند آن را به یک محصول قدرتمند تبدیل کند یا اصلا آن را از بین ببرد. قابلیت خم شدن گوشی باید به خوبی بتواند ثابت کند که مفید واقع می‌شود و در غیر این صورت طراحی آن تنها به شکل قالبی زیبا و البته غیرکاربردی در صنعت موبایل باقی خواهد ماند.

image

طراحی ظاهری و مشخصات فنی صفحه نمایش Infinity Flex سامسونگ

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی منعطف سامسونگ برای سهولت در طراحی و همچنین بهبود تجربه کاربری به گونه‌ای طراحی شده است که تنها به داخل تا می‌شود. بدین ترتیب که صفحه نمایش از میان دستگاه از لبه بالا تا پایین خم می‌شود و صفحه نمایش بزرگ درون پنل می‌ماند. اما اگر بخواهید نگاهی کوتاه به صفحه نمایش بیندازید چه؟ سامسونگ یک صفحه نمایش ثانویه هم در پنل بیرونی برای حالت بسته طراحی کرده که البته ابعادش کوچک‌تر است. گوشی منعطف و تاشوی سامسونگ ممکن است در نگاه اول شما را به یاد گوشی‌های تاشو قدیمی موتورولا بیندازد چراکه مفهوم کلی آن‌ها در استفاده از دو پنل نمایش کاملا یکسان است.

image

صفحه نمایش این گوشی تاشو به نحوی حول محوری شبیه نیم دایره در میانه پنل می‌چرخد در حالی که بخشی از آن در پنل مقابل باید قدری کشیده شود تا به بسته شدن به طور کامل کمک کند. در همین بخش می‌توانیم به مزیت بزرگ گوشی منعطف تاشوی سامسونگ در مقایسه با سایر گوشی‌های مدرن امروزی که به پنل نمایش تما صفحه با حاشیه نواری و ناچ مجهز شده‌اند اشاره کرد. Infinity Flex در حالت بسته می‌تواند فضای کمتری را اشغال کند. البته نمی‌توان نادیده گرفت که این گوشی در حالت بسته ضخامت بیشتری دارد و برخی کاربران ممکن است گوشی بزرگتر اما باریک‌تر ار به آن ترجیح دهند. هرچند اگر ضخیم‌تر شدن بدنه دستگاه به معنی امکان بهره گرفتن کاربران از مشخصات و ویژگی‌های بیشتر باشد، می‌توان آن را نادیده گرفت.

image

سامسونگ در معرفی این محصول در خلال کنفرانس اعلام کرد که در روند طراحی آن موفق شده است پنل نمایش بسیار باریک Flex را با دو قطبی کننده، لایه کاور و لایه‌های بستر تازه توسعه دهد تا محصول نهایی همچنان تا حد امکان باریک‌ باقی بماند. این گوشی کوچک را تا کنید و در جیبتان بگذارید و هر گاه به صفحه نمایش بزرگ تبلتی در ابعاد 7.3 اینچ نیاز داشتید، آن را باز کنید.

رابط کاربری اختصاصی One UI برای گوشی‌های تاشو

رابط کاربری تازه One UI و Infinity Flex Display سامسونگ در کنار هم مخصوصا برای گوشی‌های منعطف این سازنده با پنل نمایش سامسونگ توسعه یافته‌اند تا کاربران را قادر سازند عملگرهایی به احرا درآورند و کارهایی انجام دهند که پیش از این برایشان روی گوشی‌های ساده امکان پذیر نبود.

image

سامسونگ محصول تازه و خلاقانه خود را بهترین محصول همراه در دو دنیا معرفی کرده است:

یک گوشی هوشمند کوچک که باز می‌شود تا با پنل نمایش بزرگش امکان مالتی تسکینگ و مشاهده محتوا را امکان پذیر کند.

تجربه اجرای اپلیکیشن در هنگام باز کردن گوشی به طرز بی نقصی از پنل نمایش کوچک به پنل نمایش بزرگ منتقل  و تنظیم می‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی و به شکل هم زمان سه اپلیکیشن فعال را روی صفحه نمایش بزرگ به اجرا درآورند؛ مرور و تماشا کنند؛ متصل شوند و در یک کلام مالتی تسکینگ کنند.

با خوشحالی مضاعفی در این باره باید بگوییم که سامسونگ توانسته است با معرفی این رابط کاربری اختصاصی سطح تجربه نرم افزاری کاربران را به خوبی ارتقا دهد. حالا کاربران قادر خواهند بود به کمک مفهوم Multi-active window سه اپلیکیشن را به صورت هم زمان به اجرا درآورند. هر زمان گوشی را باز کنید، اپلیکیشن‌ها در همان حالتی که رهایشان کرده بودید به نمایش درمی‌آیند. همچنین می‌توانید یک اپلیکیشن دیگر هم در پنل نمایش روی دستگاه به اجرا درآورید.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی هوشمند منعطف سامسونگ با صفحه نمایش تاشوی Infinity Flex

هنوز تاریخ رسمی رونمایی از گوشی تاشوی خلاقانه سامسونگ قطعا مشخص نشده است و احتمالا باید تا اوایل سال 2019 منتظر معرفی آن بمانیم. گفته می‌شود که این گوشی ملقب به Galaxy F ممکن است در ماه فوریه و در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2019 رونمایی شود. درباره قیمت احتمالی آن هم اطلاعاتی در دست نیست اما گفته می‌شود که روند تولید انبوه پنل‌های نمایش منعطف آن در خلال ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

دیگر چیزی تا معرفی رسمی و آغاز دوران تازه در صنعت موبایل باقی نمانده است. در ابتدای سال 2019 احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره این محصولات خلاقانه از برندهای مختلف خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

تارا

۱۳۹۷/۸/۲۰
عجیب است که هیچ رسانه داخلی جز تشویق و تمجید از افتضاح سامسونگ کاری نکرد. ظاهرا پول سامسونگ بی تاثیر نبوده. شما فقط نقدهای خارجی را با این تمجیدهای داخلی مقایسه کنید. سامسونگ یه نمایشگرو گذاشته رو یه جعبه پت و پهن، اونوقت خانم یاد جعبه آرایشش افتاده و میگه قابل اغماض است.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۷
۲۰۱۹ سالِ پُر برکتیه.. ولی خب حقِ انتخاب نداریم. حق‌انتخاب را "جیب" تعیین می‌کنه!
انتخابی جز "میان‌رده‌ها" باقی نمی‌مانه متاسفانه?
وقتِ آن رسیده با پرچمدارها خداحافظی کنیم