خانهاخبار
رقیب MacBook Air معرفی شد؛ MateBook 13 هوآوی

رقیب MacBook Air معرفی شد؛ MateBook 13 هوآوی

تازه‌ترین لپتاپ سطح بالای هوآوی تحت عنوان MateBook 13 با نمایشگر 13 اینچی و وضوح تصویر مناسب به همراه حاشیه‌های باریک اخیرا معرفی شده است. این نوت بوک ظاهرا قرار است برای رقابت با MacBook Air اپل به زودی روانه بازار شود.
۱۳۹۷/۸/۱۷

هوآوی کمپانی قدرتمندی در بازار موبایل به شمار می‌رود اما در عرصه لپتاپ و نوت بوک کاملا تازه کار است. این سازنده اخیرا در Wuhan Research Institute از MateBook 13 که اساسا یک نوت بوک سطح پایین ابتدایی و متفاوت با MateBook X، MateBook D و سری MateBook E به شمار می‌رود رونمایی کرده است. یو چنگ دانگ، مدیر عامل بخش مصرف کنندگان هوآوی، در خلال برگزاری کنفرانس خبری مرتبط با محصول هوشمند تازه اعلام کرد که کمپانی هوآوی قصد دارد تجربه زندگی هوشمند را به همراه ابزارهای کارآمد به کاربران ارائه دهد و کامپیوترهای شخصی هم از بخش‌های ضروری در این اکوسیستم به شمار می‌روند.

هوآوی در تلاش برای رقابت با MacBook Air اپل است!

هوآوی در ماه اکتبر رویداد رونمایی از پرچمداران تازه سری میت 20 خود را در لندن برگزار کرد و در خلال برگزاری آن مراسم هم به MateBook 13 و احتمال رونمایی قریب الوقوع آن اشاره کرد. این محصول هوشمند تازه حالا با نمایشگر 13 اینچی و وضوح تصویر 2160 در 1440 به همراه نسبت نمایش 3:2 معرفی شده است. باتوجه به حاشیه‌های بسیار باریک در این نوت بوک تازه، نسبت نمایشگر به بدنه آن تقریبا 88% است. نمایشگر MateBook 13 هوآوی همچنین از بازه رنگی صد در صد sRGB و روشنای تا 300 نیت پشتیبانی می‌کند.

image

بدنه نوت بوک تازه هوآوی از جنس فلز توسعه یافته در حالی که  پوسته خارجی‌اش از آلومینیوم و سرامیک با نمای نهایی سندبلست طراحی شده است. MateBook 13 همچنین در سه نسخه با سه رنگ متفاوت عرضه می‌شود و این رنگ‌ها Silver moon، Cherry Powder و Deep Space Gray نام دارند و اساسا نقره‌ای، آلبالویی و خاکستری فضایی تیره هستند. این نوت بوک تازه تنها 1.28 کیلوگرم وزن دارد و با ضخامت بدنه 14.9 میلی متر توسعه یافته است. MateBook 13 به آسانی می‌تواند با سایر نوت بوک‌های سبک موجود در بازار رقابت کند و البته MacBook Air تازه اپل هم یکی از این رقیبان سرسخت است.

MateBook 13 هوآوی به پردازنده نسل هشتم Intel Core i7 8565U Whiskey Lake مجهز شده است که همچنین از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX150 بهره می‌برد که قادر است از صدای دالبی و همچنین پخش ویدیو تا 10 ساعت به طور دائم پشتیبانی کند. لپتاپ مذکور 8 گیگابایت مموری LPDDR3 2133MHz و حافظ داخلی 256 گیگابایتی دارد و توان باتری آن 42 وات است. جک هدفون 3.5 میلی متری و پورت ارتباطی USB Type-C در کناره سمت راست بدنه MateBook 13 تعبیه شده‌اند و یک رابط USB Type-C دیگر هم در کناره سمت چپ آن دیده می‌شود.

MateBook 13 همچنین از ماژول NFC و Share 3.0 که هوآوی آن را در خلال برگزاری رویداد میت 20 معرفی کرد، پشتیبانی می‌کند. این قابلیت مبتنی بر NFC توسعه یافته است و امکان ارتباطی دستگاه را میسر می‌سازد و همچنین به اشتراک گذاری فایل‌ها میان دستگاه و گوشی همراه را سرعت می‌بخشد. سرعت انتقال فایل‌ها می‌تواند تا 30 مگابایت بر ثانیه باشد و برای آغاز روند انتقال اطلاعات تنها کافیست یک فرمان با یک ضربه صادر کنید. برای مثال، قادر خواهید بود 1000 تصویر را از گوشی میت 20 خود ظرف مدت تنها 2 ثانیه به MateBook 13 منتقل کنید. این قابلیت در حال حاضر انحصاری است و خارج از اکوسیستم هوآوی فعال نمی‌شود.

دکمه پاور تعبیه شده در بدنه MateBook 13 هوآوی همچنین مانند حسگر فیزیکی اثرانگشت عمل می‌کند. این نوت بوک همچنین از یک سیستم خنک کننده قوی بهره می‌برد و حتی در حالت استفاده سنگین هم دیگر لازم نیست نگران گرم شدنش باشید.

قیمت و عرضه نهایی

هنوز هیچ خبر رسمی درباره قیمت نهایی و تاریخ عرضه MateBook 13 در دسترس نیست اما از آنجا که کمپانی هوآوی قصد دارد نوت بوک تازه خود را به عنوان رقیبی توانمند برای MacBook Air اپل عرضه کند، احتمالا به زودی شاهد ورودش به بازار خواهیم بود چراکه محصول تازه اپل از فردا عرضه می‌شود. قیمت MacBook Air اپل از 1200 دلار آغاز می‌شود و انتظار می‌رود قیمت نهایی MateBook 13 از آن بسیار کمتر باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

عطا

۱۳۹۷/۸/۱۷
وقتی باهاش نمیشه برای آیفون برنامه نوشت (یا همون عدم وجود مکینتاش) گذاشتن اسم “رقیبی برای مک بوک” جز شوخی، چیزی نمیتونه باشه :)