خانهاخبار
آیفون 10 آر 25 درصد سریع‌تر از گلکسی نوت 9 است!

آیفون 10 آر 25 درصد سریع‌تر از گلکسی نوت 9 است!

آیفون 10 آر یکی از جدیدترین محصولات اپل به شمار می‌آید اما این گوشی قدرتمندترین آن‌ها نیست. با این حال تصمیم گرفته‌ایم بنچمارک‌های آیفون 10 آر را با گلکسی نوت 9 سامسونگ مقایسه کنیم.
۱۳۹۷/۸/۹

اکنون نزدیک به یک هفته است که آیفون 10 آر وارد بازار شده و فروش نسبتا خوبی را تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد اپل با عرضه این گوشی برگ برنده خود را رو کرده است، هر چند آیفون 10 آر برخی از قابلیت‌های بالارده آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس را ندارد، با این حال کاربران برای خرید آن 250 دلار کمتر از ارزان‌ترین آیفون 10 اس پرداخت می‌کنند و در عوض بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های اصلی آن را دریافت می‌نمایند. بنابراین مبلغ استثنایی‌ای برای این گوشی در نظر گرفته شده است که آن را نسبت به دیگر محصولات اپل متمایز می‌کند.

به همین دلیل، برخی از خبرگزاری‌ها آیفون 10 آر را مهم‌ترین محصول 2018 اپل در حوزه‌ گوشی‌های هوشمند برشمرده‌اند و اکنون با توجه به بررسی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد این گوشی به راحتی می‌تواند با پرچمداران اندرویدی به رقابت بپردازد و حتی از آن‌ها نیز پیشی بگیرد.

با وجود اینکه قیمت آیفون 10 آر 749 دلار است اما از جدیدترین تراشه‌ اپل، یعنی A12 Bionic برای پردازش داده‌ها بهره می‌برد، آیفون 10 اس نیز از این تراشه استفاده می‌کند. پردازنده A12 Bionic قدرت نسبتا بالایی را ارائه می‌دهد، در واقع سرعت این پردازنده به حدی است که در بنچمارک‌ها بهترین گوشی‌های سامسونگ در مقابل آن کم می‌آورند و طبق نتایج به دست آمده، سرعت این گوشی 25 درصد بیشتر از آن‌ها است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ توانست در بنچمارک Geekbench در بخش‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای به ترتیب امتیازاتی برابر با 8765 و 2442 را به دست بیاورد. با این حال قیمت این گوشی معادل 999 دلار است و کاربران برای خرید آن باید 250 دلار بیشتر نسبت به آیفون 10 آر بپردازند. در سوی دیگر، گلکسی اس 9  پلاس توانست در بخش‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای به ترتیب امتیازاتی معادل 8661 و 3371 را از آن خود کند، در حالی که امتیاز‌های برادر کوچک‌ترش یعنی گلسی اس 9 در این بخش‌ها 8518 و 3273 بوده است. سامسونگ در حال حاضر این دو گوشی را به قیمت‌های 840 و 720 دلار به فروش می‌رساند که تقریبا هم‌قیمت با آیفون 10 آر هستند.

با این حال، آیفون 10 آر با به دست آوردن امتیاز 10,980 در بخش چند هسته‌ای و امتیاز 4795 در بخش تک هسته‌ای، تمامی گوشی‌های بالارده سامسونگ را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد تصمیم اپل مبنی بر قرار دادن پردازنده A12 Bionic به جای A11 Bionic جواب داده است. به جز آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس، هیچ گوشی هوشمند دیگری نمی‌تواند به چنین سرعتی دست یابد و محصولات جدید اپل در این زمینه بی‌رقیب هستند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۴
راستی چرا دیگه نوت ۸ ابدیت نمی شه آنقدر از سامسونگ تعریف نکنین ایفون ۶ اس هنوز ابدیت میشه نوت ۸ اس ۸ از اندروید ۱۰ محروم شدن

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۴
دوست عزیز نوت ۸ با ۶ اس امتحان کردم ۶ اس سریع تر بود شما چه طوری میگی از ایفون ۱۰ سریع تره نوت ۸

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۴
بعضی جوری میگن اس ۱۰ از اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده میکنه انگار خبر ندارن که اسنپدراگون نسخه مخصوص امریکا اونی که ایران میاد از اگزینوس استفاده میکنه

دانشمند

۱۳۹۷/۸/۹
گوشی ای که ۶ ماه پیش تولید شده قطعا باید ضعیف تر باشه هرچند در عملکرد ادم چیزی نمیفهمه رقیب اینا اس ۱۰ است

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۹
بخاطر اینکه از A12 قدرت می‌گیره. ولی در قیاس با گلکسی۱۰ دیگه چنین نیست چون از اسنپ ۸۵۵ قدرت می‌گیره☺