خانهاخبار
میت 20 پرو 3.5 برابر سریع‌تر از آیفون 10 اس مکس شارژ می‌شود

میت 20 پرو 3.5 برابر سریع‌تر از آیفون 10 اس مکس شارژ می‌شود

آیفون‌ 10 اس مکس گران‌ترین و سطح بالاتری آیفون 2018 اپل به شمار می‌رود. آزمایش شارژ این گوشی در کنار مهم‌ترین و تازه‌ترین پرچمداران اندرویدی موجود در بازار نشان می‌دهد که این گوشی از نظر مدت زمان لازم برای شارژ باتری از سایر رقیبانش شکست می‌خورد.
۱۳۹۷/۸/۸

پرچمدار آیفون 10 اس مکس اپل از باتری 3174 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و قادر است در صورت استفاده بیش از معمول هم حداقل یک روز کامل دوام بیاورد. این گوشی به پردازنده بهینه A12 Bionic مجهز شده است که به آن کمک می‌کند هوشمندانه‌تر انرژی باتری را مصرف کند. درواقع آیفون 10 اس مکس با همان باتری 3174 میلی آمپر ساعتی هم می‌تواند در برخی موارد بیش از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی با باتری بزرگ‌تر دوام بیاورد. از طرفی اپل این گوشی سطح بالا و گران‌قیمت را که حداقل 1099 دلار به فروش می‌رسد با شارژر 5 واتی روانه بازار کرده است.

شارژر 5 واتی برای این گوشی یعنی مدت طولانی برای شارژ باتری آن از 0 تا 100% باید منتظر بمانید. این مدت زمان مخصوصا زمانی طولانی و ناراحت کننده به نظر می‌رسد که آیفون 10 اس مکس را با سایر پرچمداران توانمند اندرویدی ازجمله پیکسل 3 ایکس ال گوگل، میت 20 پرو هوآوی و همچنین گلکسی نوت 9 سامسونگ مقایسه می‌کنیم.

پرچمدار میت 20 پرو هوآوی ماه گذشته با شارژر پیش فرض با توان 40 وات کعرفی شد. این شارژر توانمند قادر است باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده درون پرچمدار چینی مذکور را ظرف مدت 30 دقیقه از 0 تا 70% شارژ کند. حتی پرچمدار کوچک‌تر میت 20 این سازنده چینی هم با شارژر 22.5 واتی معرفی شده است و باتری 4000 میلی آمپری آن به سرعت شارژ می‌شود. در مقایسه باید به پرچمدار بزرگ و تازه گوگل به نام پیکسل 3 ایکس ال اشاره کنیم که شارژر 18 واتی دارد و گلکسی نوت 9 سامسونگ هم با شارژر توانمند 15 واتی روانه بازار شده است. در مقابل همه این پرچمداران تازه اندرویدی آیفون 10 اس مکس اپل را در نظر بگیرید که توان شارژر آن تنها 5 وات است.

image

پرسرعت‌ترین این گوشی‌ها میت 20 پرو است که باتری آن به کمک شارژر قدرتمند 40 واتی‌اش می‌تواند در مدت کمتر از 1 ساعت و 10 دقیقه از 0 تا 100% شارژ شود. اگر تنها یک ساعت فرصت دارید گوشی را به شارژر متصل کنید، نگران نباشید؛ این گوشی در مدت مذکور می‌تواند 95% شارژ شود. در مقایسه با پرچمدار مذکور آیفون 10 اس مکس اپل ظرف مدت یک ساعت اتصال به شارژر تنها 32% شارژ می‌شود. این مقایسه نشان می‌دهد که میت 20 پرو هوآوی می‌تواند 3 برابر و نیم سریع‌تر از سطح بالاتری آیفون 2018 اپل شارژ شود. در مقایسه با این گوشی همچنین گلکسی نوت 9 سامسونگ قرار دارد که با شارژر 15 واتی از سایر نمونه‌های اندرویدی مذکور توان کمتری دارد اما باتری آن در مدت یک ساعت حدودا 61% شارژ می‌شود که همچنان از شارژ 32 درصدی در آیفون 10 اس مکس بسیار بیشتر است.

به طور کلی پرچمداران میت 20 پرو و میت 20 اولین دستگاه‌هایی بودند که در مقایسه مدل‌های مذکور توانستند 100% شارژ شوند. پس از آن‌ها پیکسل 3 ایکس ال و گلکسی نوت 9 توانستند کاملا شارژ شوند و البته شایان ذکر است که مدت زمان کافی برای شارژ کامل باتری‌های آن‌ها تنها کمی کمتر از 2 ساعت بود. در آخر ایفون 10 اس مکس اپل قرار دارد که پس از مرور 2 ساعت تنها 67% شارژ شد. مدت زمان لازم برای شارژ کامل این گوشی حدودا 3 ساعت و 22 دقیقه برآورد شده است که حدودا 202 دقیقه  خواهد بود. این مدت زمان به قدری زیاد است که برای درک بهتر موضوع می‌توانیم بگوییم در خلال آن می‌توانید 4 بار باتری موجود در میت 20 پرو و میت 20 هوآوی را شارژ کنید. حتی گلکسی نوت 9 هم با شارژر 15 واتی‌اش می‌تواند 1.6 بار در این مدت طولانی شارژ شود.

 

نتیجه‌گیری

البته دوام باتری آیفون 10 اس مکس اپل بسیار خوب است و می‌تواند با بسیاری از پرچمداران اندرویدی مذکور رقابت کند؛ اما مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری هم عامل بسیار مهمی است. هیچ کاربری دوست ندارد 3 تا 4 برابر بیشتر از سایر پرچمداران مذکور برای شارژ کامل دستگاه گران قیمت خود زمان صرف کند.

کاربران علاقه مند به افزایش سرعت شارژ در آیفون 10 اس مکس می‌توانند شارژ پرسرعت USB-PD تهیه کنند اما برای استفاده از این قابلیت باید مبلغ جداگانه‌ای را بپردازید. استفاده از این ویژگی به کاربران کمک می‌کند بتوانند باتری آیفون 10 اس مکس خود را ظرف مدت 1 ساعت و 50 دقیقه از 0 تا 100% شارژ کنند. از طرفی آیفون 10 اس مکس از همه پرچمداران مذکور گران‌قیمت‌تر است و همچنین گران‌ترین مدل آیفون 2018 اپل به شمار می‌رود. به همین خاطر هیچ توجیه منطقی وجود ندارد که چرا اپل آن را با شارژر توانمندتری روانه بازار نکرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

POUYA

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
اقا محمد این حرفی که میزنی مشکلات اول معرفی بود بعد مشکل صفحه نمایش برای بعضی گوشی های میت 20 پرو بود که تو یه کشور اتفاق افتاد و هواوی فراخوانی داد و گوشی سالم تحویل مشتری داد این یعنی احترام!! مشکل تشخیص چهره با یه بروز رسانی نرم افزاری ساده حل شد و تازه قدرتمند تر قبل و سریع تر شده ..پس با اینچیزا نمیتونی هوآوی رو خراب کنی حاجی

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۲
فعلا یکی یکی داره مشکلاتش مشخص میشه اون از تشخیص چهره داغونش اینم از صفحه نمایش بی کیفیتش با پنل های بی کیفیت ال جی:
گفته بودم صفحه نمایش این گوشی بدرد نمیخوره و از یک برند ناشناخته استفاده شده بیاین اینم مدرکش:
https://www.gsmarena.com/huawei_responds_to_the_mate_20_pros_screen_light_bleeding_issue-news-34037.php
به هر حال جنس چینیه دیگه نباید انتظاری داشت

alireza

۱۳۹۷/۸/۸
اپل فقط پول سیستم عامل میخوره وگرنه هیچی‌ نیست

305

۱۳۹۷/۸/۸
اوفففففففففف یا حضرت برق

salim

۱۳۹۷/۸/۸
قیافه خودشیفته های سامسونگی با این همه ادعاشون دیدنیه وقتی نوت نه توی هیچ زمینه ای به جز صفحه نمایش بر میت بیست پرو برتری نداره این همه جیک جیکشون واسه چیه اخه وقتی یه برندی یه نواوری یا پیشرفت میکنه به جای تعصب کورکورانه باید به طرفدار هاش تبریک گفت و حقیقت رو پذیرفت