خانهاخبار
دوربین آیفون Xs Max حریف پرچمدار هوآوی نشد؛ چینی‌ها همچنان در صدر!

دوربین آیفون Xs Max حریف پرچمدار هوآوی نشد؛ چینی‌ها همچنان در صدر!

DxOMark با ارزیابی دوربین iPhone Xs Max مدعی است که پرچمدار 6.5 اینچی اپل همچنان در مقایسه با هوآوی پی 20 پرو که به دوربین سه‎تایی مجهز شده، ضعف‌هایی در زمینه عکاسی دارد.
۱۳۹۷/۷/۱۴

شرکت اپل در ماه سپتامبر از آیفون Xs و Xs Max رونمایی کرد و DxOMark که عملکرد گوشی‌های هوشمند را در زمینه عکاسی بررسی می‌کند، به‌تازگی دوربین آیفون Xs Max اپل را مورد ارزیابی قرار داده است. به‌نظر می‌رسد پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها موفق شده تمامی گوشی‌های اندرویدی را به جزء P20 Pro هوآوی شکست دهد؛ پرچمدار هوآوی به سه دوربین مجهز شده است و با توجه به عملکرد ضعیف‌تر iPhone Xs Max، هوآوی پی 20 پرو همچنان بهترین گوشی برای عکاسی به شمار می‌رود.

image

وب‌سایت DxOMark عملکرد دوربین یک گوشی را با بررسی امتیاز آن در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری اعلام می‌کند. iPhone Xs Max موفق به کسب 105 امتیاز شده که نسبت به 97 امتیاز iPhone X در زمینه عکاسی، بالاتر است. باید اشاره کرد که DxOMark تنها عملکرد iPhone Xs Max را ارزیابی کرده است اما مدل کوچک‌تر یعنی iPhone Xs نیز احتمالا عملکردی نزدیک به برادر 6.5 اینچی خود دارد زیرا هر دو به دوربین مشابه مجهز شده‌اند.

image

 DxOMark مدعی است که تغییرات جزئی صورت گرفته در سخت‌افزار دوربین ارزشمند هستند اما تفاوت‌های نرم‌افزاری، باعث شده تا آیفون‌های جدید جزو بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری محسوب شوند.

در زمینه نرم‌افزار و پردازش تصاویر، پیشرفت‌ دوربین گوشی به وضوح مشخص است. در طول ثبت تصویر، دوربین به طور مداوم چندین فریم را با شرایط نوری مختلف به ثبت می‌رساند؛ تأخیر شاتر صفر است و پردازش HDR چیزی است که آیفون‌ جدید را در حال‌حاضر متمایز می‌کند.

DxOMark به آیفون جدید اپل خرده می‌گیرد زیرا مدعی است که کوپرتینویی‌ها می‌توانستند بزرگ‌نمایی آیفون 6.5 اینچی خود را در هنگام عکس‌برداری بهبود دهند؛ با این‌حال، پرچمدار اپل موفق به کسب 110 امتیاز شده است. 

به طور کلی، همچنان کیفیت تصاور بسیار خوب است و iPhone Xs Max موفق شده تا امتیاز عالی 110 را در زمینه عکاسی به ثبت برساند. علاوه‌بر ثبت تصاویر عالی در روشنایی، iPhone Xs Max دوربین باثباتی دارد و عکس‌ها را یکی پس از دیگری به خوبی ثبت می‌کند. فوکوس خودکار جزو بهترین ویژگی‌هایی است که ارزیابی شده؛ تصاویری که در حالت پرتره به ثبت رسانده شده، به خوبی از پس‌زمینه متمایز هستند.

image

DxOMark به قابلیت فیلم‌برداری iPhone Xs Max امتیاز 96 را اعطا کرده است؛ ظاهرا دوربین پرچمدار 1100 دلاری اپل در محیط‌های پوشیده، دچار مشکلاتی است. به گفته‌ی این لابراتوار، ناپایداری تعادل رنگ سفید در محیط‌های سرپوشیده یکی از ضعف‌های iPhone Xs Max است. عملکرد عالی در زمینه فیلم‌برداری در محیط‌های روشن نیز نقطه قوت پرچمدار جدید اپل محسوب می‌شود.

iPhone Xs Max  اپل به لطف عملکرد بی‌نظیر در محیط‌های روشن، موفق به کسب امتیاز عالی 96 در زمینه فیلم‌برداری شده است. در زمینه فوکوس خودکار، آیفون Xs Max موفق به کسب 91 شده؛ امتیاز این گوشی در نوردهی و دقت رنگ در حالت فیلم‌برداری فیلم‌برداری 88 و 88 است. با احتساب نویز فیلم‌های به ثبت رسیده، iPhone Xs Max در زمینه حذف نویز موفق شده تا امتیاز 75 را به دست آورد. همچنین دقت گوشی در ثبت بافت تصاویر 58 است. سیستم لرزش‌گیر iPhone Xs Max امتیاز 94 را به دست آورده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

آرش

۱۳۹۷/۷/۱۴
هوآوی کارشو بلده اگه بازار ارز هم دست هوآوی بدن تو کمترین زمان شرایط رو درست میکنه
خوش به حال چینی ها که شرکتی دارند موفق در جهان و بهش افتخار میکند. مثل ما که به سایپا افتخار میکنیم.

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۴
این مطلب که فقط مقایسه ایفون x با ایفون xs max هست!

salim

۱۳۹۷/۷/۱۴
حالا حالاها مونده شرکت های دیگه به دوربین های هواوی برسن دیگه گویی ک تصاحب کرده تو این زمینه قصد نداره به همین سادگی پس بده بزار دوگانه غول های میت جدید معرفی بشن تا امسال هم بهترین گوشی های سال بشن مثل پارسال ک میت ده پرو شدهواوی ستودنیست

Milad

۱۳۹۷/۷/۱۴
باید منتظر ماند تا شاهد پیشروی Mate 20 از P20 Pro باشیم با توجه به اطلاعات در دسترس از منابع معتبر قطعا دوربین Mate 20 از P20 Pro باکیفیت تر است و حتی گفته میشه از قابلیت Video Bokeh و Underwater Mode نیز پشتیبانی میکنه !

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۱۴
این حالا p20 بوده، ببین میت‌ِ20 دیگه چیه?
باریک‌الله‌داری‌هوآوی/باریک‌الله
نداری رقیبِ‌دوربینی/باریک‌الله