خانهاخبار
بررسی عملکرد iPhone Xs در بنچمارک‌های معتبر؛ بی‌همتا!

بررسی عملکرد iPhone Xs در بنچمارک‌های معتبر؛ بی‌همتا!

وب‌سایت Tom's Guide عملکرد پردازنده و واحد پردازش گرافیکی آیفون‌های 2018 اپل را با پرچمداران اندرویدی مقایسه کرده است و نتایج به‌دست آمده، برتری نسبی آیفون‌های جدید را نشان می‌دهد.
۱۳۹۷/۷/۱

شرکت اپل دیروز آیفون Xs و Xs Max را به بازار عرضه کرده است و وب‌سایت Tom's Guide عملکرد پرچمداران 2018 کوپرتینویی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، پرچمداران جدید اپل با فاصله چشمگیری از رقبای اندرویدی خود با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام پیش هستند.

بررسی عملکرد آیفون‌ Xs و Xs Max در گیک‌بنچ 4

image

همان‌طور که انتظار داشتیم، پرچمداران جدید اپل موفق شده‌اند تا رقبای اندرویدی خود را در بررسی عملکرد تمامی هسته‌های پردازشی فعال شکست دهند؛ در این لیست، عملکرد پرچمدارانی نظیر OnePlus 6، گلکسی نوت 9 سامسونگ، LG G7 ThinQ و Galaxy S9 Plus با iPhone Xs و iPhone Xs Max مقایسه شده. در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، چیپ‌ست Apple A12 Bionic (پردازنده آیفون‌های جدید) برتری فاحشی نسبت به نسل قبل یعنی A11 Bionic ندارد اما عملکرد تک هسته پردازشی آن به طور چشمگیری بهبود یافته.

بررسی عملکرد آیفون‌ Xs و Xs Max در 3DMark، اجرای بازی‌  و تبدیل ویدیو

image

این آزمون که عملکرد تراشه Apple A12 Bionic را در زمینه پردازش محتوای گرافیکی نشان می‌دهد، مدعی است OnePlus 6 عملکرد بهتری نسبت به iPhone Xs و iPhone Xs Max دارد. با این‌حال در آزمون‌های دیگر، واحد پردازش گرافیکی پرچمدار جدید اپل نسبت به GPU به‌کار گرفته شده در پرچمداران اندرویدی پیشتاز است. 

در اجرای برنامه‌ها نیز برتری iPhone Xs و iPhone Xs Max نسبت به رقبای اندرویدی محسوس است؛ برای اینکه عنوان Fortnite را روی آیفون‌های جدید اجرا کنید، تنها 20.8 ثانیه (نسخه Xs Max) زمان لازم است. در همین حال، مدت زمان اجرای Fortnite روی فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 سامسونگ به 35 ثانیه می‌رسد. iPhone X نیز که اواخر سال گذشته عرضه شده بود، می‌تواند این بازی را در مدت 26 ثانیه اجرا نماید. تقریبا در اجرای تمامی بازی‌ها، پرچمدار iPhone Xs Max توانسته است رقیبش یعنی گلکسی نوت 9 را با اختلاف 10 ثانیه‌ای پشت سر بگذارد؛ هرچند در برخی عناوین نظیر Pokemon Go یا Asphalt 9 این اختلاف کم‌تر بوده و به 3 ثانیه می‌رسد.

image

بررسی دیگری که روی آیفون Xs Max و Xs صورت گرفته، تبدیل ویدیویی 2 دقیقه‌ای با رزولوشن 4K به رزولوشن 1080p است. در این رابطه نیز پرچمداران 2018 اپل توانسته‌اند رقبای اندرویدی خود را با اختلاف فاحش پشت سر بگذارند؛ مدل Xs Max در کم‌تر از 40 ثانیه موفق به کاهش رزولوشن ویدیو شده است و در مقابل، Galaxy S9 Plus سامسونگ برای انجام این تبدیل به 2:32 دقیقه زمان احتیاج دارد. البته مشخص نیست گلکسی نوت 9 در تبدیل ویدیوی 2 دقیقه‌ای با رزولوشن 4K به 1080p چگونه عمل کرده است. OnePlus 6 نیز موفق شده تا ویدیوی 4K را در طی 3:45 دقیقه به ویدیویی با رزولوشن 1080p تبدیل نماید.

لازم به‌ذکر است که برتری آیفون‌های جدید در بنچمارک‌های جدید، لزوما به معنای برتری آن‌ها در استفاده روزمره نیست؛ باید مدتی منتظر ماند و دید که آیفون‌های Xs و Xs Max در استفاده روزمره تا چه اندازه با رقبای اندرویدی خود و همچنین نسل قبل یعنی iPhone X فاصله دارند. iPhone Xs Max با قیمت پایه 1100 دلار به فروش می‌رسد؛ iPhone Xs نزدیک به 1000 دلار قیمت‌گذاری شده است و iPhone Xr که ارزان‌قیمت‌ترین مدل است، حدودا 750 دلار قیمت‌گذاری شده.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مانی

۱۳۹۷/۷/۲
تا اونجایی که یادمونه گلگسی9 اصلا بین 5 گوشی اول بنچمارک نبوده، بعد چطور تو این لیست دیده میشه :|
این موضوع اعتبار مطلبو پایین میاره !