خانهاخبار
مروری بر غایبان کنفرانس دوازدهم سپتامبر اپل

مروری بر غایبان کنفرانس دوازدهم سپتامبر اپل

هفته‌ی گذشته اپل از آیفون‌های جدید به همراه اپل واچ سری ۴ رونمایی کرد، اما انتظار می‌رفت رویداد اختصاصی دوازدهم سپتامبر میزبان محصولات بیشتری از این شرکت باشد. پس از یک هفته انتظار درباره‌ی خبرها یا اشاراتی به این محصولات، حال قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به دستگاه‌هایی که از کنفرانس اپل جا ماندند.
۱۳۹۷/۶/۳۰

آیپد پرو

‌آیپدها از زمان معرفی اولین نسل تا به حال، عضو مهمی از هسته‌ی اصلی محصولات اپل بوده‌اند که هر ساله فروش بالایی را برای این شرکت رقم می‌زنند و با وجود کاهش استقبال از تبلت‌ها، همچنان جایگاه خود را در بازار حفظ کرده‌اند. چند سالی است که اپل برای رقابت با سرفیس و افزایش بهره‌وری از تبلت‌هایش، رده‌ی جدیدی با پسوند پرو را به خانواده‌ی آیپد افزوده است، از معرفی آخرین آیپد پرو مدت زیادی می‌گذرد و انتظار داشتیم که همزمان با معرفی آیفون‌های جدید، آیپد پروهای جدید نیز رونمایی شوند. مدتی پیش این شرکت آیپدها و مک‌بوک‌های جدیدی را در کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) به ثبت رساند که همین موضوع ما را به نزدیک شدن زمان معرفی این دستگاه‌ها امیدوارتر می‌کرد.

image

پیش از این در مطلبی جداگانه به انتظارات‌ خود از آیپدهای جدید اپل پرداختیم که از طریق این لینک قابل دسترسی است. اما پس از عرضه‌ی نسخه‌ی بتا iOS 12.1 با بررسی‌های انجام شده روی این نسخه، ویژگی‌های جدیدی برای آیپد پروهای امسال کشف شد که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شده است. شاید مهم‌ترین ویژگی آیپدهای جدید را بتوان پشتیبانی از USB-C و امکان اتصال به نمایشگر ثانویه دانست.

ایرپاد ۲

تقریبا دو سال از معرفی نسل اول ایرپاد می‌گذرد و این محصول با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. اما زمان آن رسیده که نسل دوم این محصول با بهبودهای کلی از راه برسد. انتظار داشتیم ایرپاد ۲ را در کنار آیفون‌های XS و XS Max و XR ببینیم ولی کوپرتینویی‌ها معرفی این محصول را نیز به زمان دیگری موکول کرده‌اند و در رویداد ۱۲ سپتامبر خود هیچ اشاره‌ای به آن نکردند.

image

با توجه به تجهیز هدفون‌ها و هدست‌های مختلف به دستیارهای صوتی، انتظار داریم نسل جدید ایرپاد به دستیار صوتی سیری مجهز شود. پیش بینی می‌شود نسل دوم از نسخه‌ی جدید بلوتوث و شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند و بتوان از آن برای پایش ضربان قلب استفاده کرد؛ زیرا مدتی قبل اپل اعلام کرده بود به دنبال راهی برای قرار دادن سنسور ضربان قلب در ایرپادهاست. همچنین بلومبرگ مدعی است که نسل دوم ایرپاد به فناوری حذف نویز یا همان «نویز کنسلینگ» مجهز خواهد شد و مدتی است که اپل در تلاش است تا ایربادهای ضدآب تولید کند که می‌توان امیدوار بود ایرپاد ۲ از این ویژگی بهره ببرد. البته در گزارش بلومبرگ اعلام شده بود که ایرپاد ضد آب تا سال ۲۰۱۹ معرفی نخواهد شد که با توجه به این موضوع، اگر اپل قصد تجهیز نسخه‌ی دوم به این ویژگی را داشته باشد، ظاهرا در آینده‌ی نزدیک این محصول را رونمایی نخواهد کرد.

شارژر بی‌سیم ایرپاور

همزمان با معرفی آیفون X، اپل از شارژر بی‌سیمی با نام ایر پاور رونمایی کرد که قابلیت شارژ دستگاه‌های مختلف این شرکت را داشت و کاربران می‌توانستند از آن برای شارژ دو آیفون در کنار هم، یا شارژ همزمان آیفون و ایرپاد در کنار اپل واچ بهره بگیرند. با وجود این که کاربران بسیاری در انتظار این محصول بودند، اما ایرپاور تا کنون به بازار عرضه نشد و حتی در کنفرانس خبری ۱۲ سپتامبر این شرکت نیز هیچ اشاره‌ای به آن نشد که کمی ما را نسبت به آینده‌ی این محصول مردد نمود. البته ممکن است اپل در فرایند تولید ایرپاور با مشکل یا مشکلاتی مواجه شده باشد و به همین دلیل معرفی و عرضه‌ی آن را به تعویق انداخته باشد. مدتی قبل شایعاتی از مشکل داغ شدن این شارژر بی‌سیم به گوش می‌رسید که اپل به آن هیچ واکنشی نشان نداد. 

image

گفته می‌شود ایرپاور به ۲۲ حلقه‌ی شارژر مجهز است که هر یک به تنهایی و بدون درگیر کردن سایر حلقه‌ها می‌توانند کل سطح پد بی‌سیم را پوشش دهند و با توجه به شایعات قیمت این دستگاه حدود ‍۱۵۰ دلار خواهد بود. 

مک‌بوک یا مک‌بوک ایر جدید

رایانه‌های شخصی اپل نیز از دیگر محصولاتی است که همواره در کانون توجهات بوده‌اند؛ به ويژه از سوی کاربران خلاق و تولید کنندگان محتوای هنری. از مدت‌ها قبل در شایعات عنوان می‌شد که مک‌بوک‌های جدید در ماه اکتبر معرفی خواهند شد، اما امید ما برای معرفی زودهنگام آن‌ها در ماه سپتامبر و همراه با آیفون‌های جدید همچنان پا بر جا بود.

image

از جمله تغییرات عنوان شده برای مک‌بوک‌های جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کارگیری جدیدترین پردازنده‌های اینتل
  • وجود نسخه‌ی پایه‌ی ۱۲ یا ۱۳ اینچی (با وجه به این که نسخه‌ی ۱۱ اینچی در سال ۲۰۱۶ از این خانواده حذف شده بود)
  • استفاده از رزولوشن بالاتر در نمایشگر دستگاه
  • کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش 
  • معرفی نسل جدید مک‌بوک ایر

نظر شما درباره‌ی محصولات معرفی نشده‌ی اپل در سال جاری چیست و انتظار دارید چه ویژگی‌های جدیدی را در این دستگاه‌ها شاهد باشید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mmm

۱۳۹۷/۷/۳
Iphone se 2
All