خانهاخبار
با سریع‌ترین خودروهای 4 سیلندر جهان آشنا شوید

با سریع‌ترین خودروهای 4 سیلندر جهان آشنا شوید

خودروهای زیادی در بازار به موتور 4 سیلندر مجهز شده‌اند. در این مطلب به معرفی سریع‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۶/۷

بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت خودرو در محصولات خود از موتورهای 4 سیلندر استفاده می‌کنند. در حالی که این موتورها در مقایسه با نمونه‌های 6 و 8 سیلندر قدرت کمتری تولید می‌کنند، شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند با استفاده از توربوشارژر قدرت آن‌ها را افزایش دهند. یکی از مزیت‌های این موتورها، مصرف سوخت مناسب آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های بزرگتر است. شرکت‌ها با استفاده از توربوشارژر و کاهش وزن خودرو سعی می‌کنند عملکرد خودروهای مجهز به این موتورها را بهبود دهند. در ادامه سریع‌ترین خودروهای دارای موتور 4 سیلندر را معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است؛ این خودروها در برخی از نقاط جهان به فروش می‌رسند.

مرسدس-ای‌ام‌جی CLA45 با شتاب 4.1 ثانیه

image

در حال حاضر این دستگاه سریع‌ترین خودروی مجهز به موتور 4 سیلندر در جهان محسوب می‌شود. در این خودروی آلمانی از موتور 4 سیلندر به همراه توربوشارژر استفاده شده که قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت است. این خودروی جذاب از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. سرعت این خودرو در مدت زمان 4.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در مقایسه با بی‌ام‌و M2 مجهز به موتور 6 سیلندر، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

آلفارومئو 4C با شتاب 4.1 ثانیه

image

این خودروی ایتالیایی علاوه بر ظاهر جذاب خود، به موتور 4 سیلندر قدرتمندی نیز مجهز شده است. آلفارومئو برای کاهش وزن این خودرو در ساخت بدنه آن از فیبر کربن استفاده کرده است. در این خودرو شاهد قرارگیری یک موتور 4 سیلندر با حجم 1.75 لیتری در میانه بدنه هستیم. این موتور قدرتی برابر با 237 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور آن برابر با 350 نیوتون متر است. وزن مناسب به همراه موتور قدرتمند باعث شده سرعت آلفارومئو 4C در مدت زمان 4.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودروی محور عقب به علت سیستم تعلیق سفت خود مناسب رانندگی روزانه نیست ولی در جاده عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی GLA45 با شتاب 4.3 ثانیه

image

این خودرو بر پایه پلتفرم خودروی CLA45 توسعه یافته و دارای موتور مشابهی با این محصول است. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می‌برد. این موتور با استفاده از توربوشارژر قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت است. این خودرو در مقایسه با برادر خود 0.2 ثانیه کندتر است. سرعت مرسدس-ای‌ام‌جی GLA45 در مدت زمان 4.3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این شتاب آن را تبدیل به یکی از سریع‌ترین خودروهای مجهز به موتور 4 سیلندر در جهان می‌کند. این خودرو برخلاف بسیاری از محصولات موجود در این لیست، سواری نسبتا نرمی دارد.

پورشه 718 باکستر S با شتاب 4.4 ثانیه

image

شتاب این محصول پورشه تفاوتی با پورشه کایمن و نسخه GTS آن ندارد. شتاب پورشه 718 باکستر S برابر با 4.4 ثانیه است. بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو به علت استفاده از موتور 4 سیلندر در محصولات سری 718 به پورشه خرده گرفتند. این خودرو از شاسی بی‌نظیری بهره می‌برد با این حال موتور آن صدای کمتری در مقایسه با موتور 6 سیلندر تولید می‌کند که برای بسیاری از افراد ناامیدکننده است. موتور 2.5 لیتری تخت این خودرو قدرتی برابر با 350 اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو لذت رانندگی فوق‌العاده‌ای را برای صاحب خود به ارمغان می‌آورد با این حال استفاده از موتور 6 سیلندر می‌توانست این لذت را دو چندان کند.

فولگس واگن گلف R با شتاب 4.5 ثانیه

image

فولکس واگن با جذاب‌ترین خودروی هاچ‌بک خود در این لیست حضور دارد. فولکس واگن گلف R به موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با امکان تولید 292 اسب بخار مجهز شده است. سرعت این خودرو در مدت زمان 4.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. فولکس واگن برای این محصول خود سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دو کلاچه در نظر گرفته است. فورد فوکوس RS رقیب مستقیم این خودروی آلمانی محسوب می‌شود که عملکرد ضعیف‌تری دارد. فولکس واگن گلف R در مقایسه با رقیبان خود قیمت تقریبا بالاتری را از خریدار طلب می‌کند.

آئودی S3 سدان و آئودی TT S با شتاب 4.6 ثانیه

image

این دو خودروی آئودی به وسیله پلتفرم MQB توسعه یافته‌اند. علاوه بر پلتفرم، آئودی در این دو محصول از موتور 2.0 لیتری، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دو کلاچه یکسان استفاده کرده است. این دو خودروی لوکس شتاب مناسبی دارند. رانندگان این محصولات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 4.6 ثانیه زمان نیاز دارند. موتور 2.0 لیتری مورد استفاده در این خودروهای آئودی قادر به تولید 292 اسب بخار قدرت است.

فورد فوکوس RS با شتاب 4.7 ثانیه

image

این خودروی شرکت فورد جایگاه مناسبی در این لیست ندارد که علت آن شتاب 4.7 ثانیه‌ای است. این خودرو مانند بسیاری از محصولات موجود در این لیست از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد با این تفاوت که مناسب دریفت کردن است. فورد برای این محصول یک موتور 2.3 لیتری توربوشارژر با امکان تولید 350 اسب بخار قدرت و 475 نیوتون متر گشتاور در نظر گرفته است.

بی‌ام‌و 230i xDrive با شتاب 5.2 ثانیه

image

این خودرو طراحی شبیه به بی‌ام‌و M240i دارد ولی بی‌ام‌و به جای موتور 6 سیلندر، آن را به موتور 4 سیلندر مجهز کرده است. در این خودرو شاهد استفاده از موتور 2.0 لیتری توربوشارژر هستیم. این موتور قادر به تولید 248 اسب بخار است که این قدرت به وسیله گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF به تمامی چرخ‌های بی‌ام‌و 230i منتقل می‌شود. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک xDrive شرکت بی‌ام‌و بهره می‌برد. سرعت بی‌ام‌و 230i xDrive در مدت زمان‌ 5.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.1 ثانیه از نمونه محور عقب خود سریع‌تر است.

خودروهای موجود در این لیست به ما این نکته را یادآوری می‌کنند که استفاده از موتورهای کوچک‌تر لزوما به معنای کارایی کم نیست. این موتورهای 4 سیلندر با استفاده از توربوشارژر قادر به تولید قدرت بالایی هستند. لازم به ذکر است؛ شتاب‌های موجود در این لیست از سوی سازندگان اعلام شده است و امکان تغییر آن‌ها در دنیای واقعی وجود دارد. انتظار می‌رود نتایج واقعی تفاوت چندانی با اعداد اعلام شده نداشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نادر

۱۳۹۷/۶/۱۰
میشه جایی در مورد ماشین های 4 سیلندر مقاله نوشت و حرفی از Lancer Evo X FQ360 یا FQ400 نزد؟!!! لیستتون ضعف خیلی بزرگی داره!!!