خانهاخبار
اپل و سامسونگ در صدر برندهای محبوب گوشی‌های همراه

اپل و سامسونگ در صدر برندهای محبوب گوشی‌های همراه

تحقیق کوچکی در آمریکا اجرا شده است که نتایج آن نشان می‌دهد اغلب کاربران منتظر عرضه گوشی‌های 2018 اپل و Galaxy Note 9 سامسونگ هستند تا یکی از آن‌ها را تهیه کنند.
۱۳۹۷/۵/۲۲

خبرگزاری آنلاین PC Mag چندی پیش از 1555 نفر از کاربران آمریکایی پرسید به کدامیک از گوشی‌های تازه‌ای که به زودی معرفی می‌شوند تمایل دارند. Galaxy Note 9 سامسونگ که چند روز گیش رسما معرفی شد، در صدر قرار نگرفت اما همچنان با کسب 24% از کل آرا موفق شد دومین رتبه را از آن خود کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت آیفون‌های 2018 اپل با کسب 42% کل آرا در رتبه اول قرار گرفتند. اپل ظاهرا قصد دارد سه مدل تازه را به زودی در ماه‌های آینده معرفی کند.

image

پس از سامسونگ و اپل باید خبر بدی به سایر سازندگان دهیم. حدودا 11% از پاسخ دهندگان این پرسشنامه ادعا کرده‌اند که منتظر ورود هیچ گوشی تازه‌ای نیستند. بدین ترتیب حدود دو سوم از کل پاسخ دهندگان این تحقیق تازه منتظر ورود یکی از گوشی‌های تازه اپل یا سامسونگ هستند و کاربرانی که منتظر سایر گوشی‌ها ازجمله پرچمدار نسل تازه پیکسل گوگل هستند، بخش ناچیزی از این جمعیت را تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد همین موضوع عدم علاقه مندی کاربران به سایر گوشی‌ها دلیل مشکلات مالی برخی سازندگان ازجمله اچ تی سی باشد. به بیان دیگر، حتی پیش‌تر از آنکه اچ تی سی تصمیم بگیرد طراحی گوشی‌های پرچمدار خود را دستخوش تغییر کند کاربران دیگر به ورود آن‌ها تمایلی نشان ندادند.

حدودا 7% از کل پاسخ دهندگان به ورود پرچمدار Google Pixel 3 / 3 XL ابراز تمایل کردند. سه گوشی دیگر هم LG V40 ThinQ با 4%، Huawei Mate 20 با 3%  و OnePlus 6T با 2% آرا در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

image

پرچمدار تازه Galaxy Note 9 در نتیجه این تحقیق در رتبه دوم قرار گرفت اما ممکن است که برخی کاربران و دارندگان آیفون اپل هم منتظر ورود این گوشی سطح بالا باشند. حدودا 76% از افرادی که به Galaxy Note 9 تمایل نشان داده‌اند، در حال حاضر یکی از گوشی‌های سامسونگ را در دست دارند، اما گوشی فعلی 8% از آن‌ها از آیفون‌های اپل است. در نتیجه پایش پرسشنامه مذکور ذکر شده است که تنها 3% از علاقه مندان به ورود Galaxy Note 9 گفته‌اند که این گوشی را به صورت پیش خرید هم تهیه می‌کنند و 2% دیگر هم ادعا کرده‌اند که قصد دارند پرچمدار تازه سامسونگ را به محض عرضه عمومی خریداری کنند. 12% از کاربران ادعا کرده‌اند که بررسی‌های تخصصی این گوشی را در خلال ماه‌های آینده دنبال می‌کنند و سپس تصمیم می‌گیرند که آیا مایل هستند آن را تهیه کنند یا خیر. 28% دیگر هم پاسخ داده‌اند که هر زمان تصمیم گرفتند گوشی خود را ارتقا دهند، Galaxy Note 9 می‌خرند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۵/۲۲
این برای خیلی وقت پیشه مخصوصا اینکه الجی که 25 درصد از بازار آمریکا رو داره فظ 4.7 درصد انتظار معرفی داره با عقل جور در نمیاد حالا امین چاخان یا همون سعید چاخان نیاد...

علی

۱۳۹۷/۵/۲۲
معیار گوشی در هر کشور و قاره‌ای فرق میکنه
مثلا اگر نظر سنجی در اروپا یا کشوری مثل هند انجام میشود نتیجه فرق میکرد اما قطعا آیفون همیشه در رتبه نخست خواهد بود و اون هم بخاطر جذابیت این برند هست ولی میزان فروش یه گوشی میتونه متفاوت با محبوبیتش باشه مثل همین نوت که با کاهش فروش همراه بوده

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۲۲
دلیلش بخاطر حجم‌انبوه تبلیغاته.
اگه بَنرِ بزرگی(مال جی‌ال‌ایکس) را بزنن وسط خیابان وال‌استریت‌نیویورک یا مثلاً ورودی سازمان‌ملل‌متحد، اینطوری همه ترغیب میشن و برای GLX لَه‌لَه میزنن