خانهاخبار
مقایسه مشخصات و قابلیت‌های Honor Note 10 و Xiaomi Mi Max 3

مقایسه مشخصات و قابلیت‌های Honor Note 10 و Xiaomi Mi Max 3

فبلت‌های Honor Note 10 و Xiaomi Mi Max 3 اخیرا رسما معرفی شدند. در مطلب پیش رو می‌خواهیم این دستگاه‌های هوشمند تازه را از هر نظر مقایسه کنیم و ببینیم کدامیک ارزش خرید بیشتری دارند.
۱۳۹۷/۵/۲۱

فبلت‌های بزرگ برای کاربرانی طراحی شده‌اند که به گوشی‌های بزرگ با صفحه نمایش وسیع علاقه مند هستند و می‌خواهند از این دستگاه‌ها برای بازی کردن و مشاهده کلیپ‌های ویدیویی استفاده کنند. این دستگاه‌ها علاوه بر بهبود تجربه کاربری در مرور و تماشا همچنین باتری‌های بزرگی با ظرفیت بالا دارند. Honor Note 10 و Xiaomi Mi Max 3 که ماه گذشته رسما معرفی شدند، از بزرگ‌ترین فبلت‌های تازه موجود به شمار می‌روند. در این مطلب می‌خواهیم گوشی‌های مذکور را از هر نظر با هم مقایسه کنیم تا اگر قصد خرید هرکدام را دارید، بتوانید باتوجه به تفاوت‌های ظاهری و همچنین داخلی در نحوه و سرعت عملکرد مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

Honor Note 10

Xiaomi Mi Max 3

ابعاد و وزن

177 × 85 × 7.7 میلی متر، 230 گرم

176.2 × 87.4 × 8 میلی متر، 221 گرم

صفحه نمایش

6.95 اینچی، وضوح تصویر 1080 در 2220 فول اچ دی پلاس، تراکم پیکسلی 355، نسبت نمایش 19:9، پنل AMOLED

6.9 اینچی، وضوح تصویر 1080 در 2160 فول اچ دی، تراکم پیکسلی 350، نسبت نمایش 18:9، پنل IPS LCD

پردازنده داخلی

Huawei HiSilicon Kirin 970، 8 هسته‌ای با قدرت حداکثر 2.4 گیگاهرتز

کوالکام اسنپ‌دراگون 636، 8 هسته‌ای با قدرت پردازش حداکثر 1.8 گیگاهرتز

رم و حافظه داخلی

ترکیب 6 / 64 گیگابایت، 8 / 64 گیگابایت، 8 / 128 گیگابایت، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD

ترکیب 4 / 64 گیگابایت، 6 / 128 گیگابایت، پشتیبانی از کارت جانبی microSD

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو، پوسته EMUI 8.2

اندروید 8.1 اوریو، پوسته MIUI 9.5

امکانات ارتباطی

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4.2، GPS

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 5.0، GPS

دوربین

دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 16 و 24 مگا پیکسلی و دیافراگم 1.8، دوربین سلفی 13 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.0

دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 12 و 5 مگا پیکسلی و دیافراگم 1.9، دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.0

باتری

5000 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع 5 آمپر / 4.5 ولت

5500 میلی آمپر ساعت

سایر ویژگی‌ها

درگاه سیم کارت دوگانه هیبریدی

درگاه سیم کارت دوگانه هیبریدی

طراحی ظاهری

اگر فبلت بزرگی مانند Honor Note 10 یا Xiaomi Mi Max 3 انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید که این دستگاه‌های بزرگ اصلا به اندازه جیب‌تان نیستند. این فبلت‌ها ممکن است مانند گوشی‌های معمولی نباشند و نتوانید به راحتی آن‌ها را در دست بگیرید و حمل کنید اما قطعا برای سرگرمی مناسب هستند. Honor Note 10 و Xiaomi Mi Max 3 از حاشیه‌های باریکی بهره می‌برند و به همین خاطر از فبلت‌های رایج کوچک‌تر هستند. همین موضوع باعث می‌شود ارزشمندی آن‌ها از نظر ابعاد و اندازه کامپکت با صفحه نمبش بزرگ بهتر درک شود. Honor Note 10 در طراحی ظاهری زیباتر از Mi Max 3 شیائومی طراحی شده است چراکه پنل پشتی آن از جنس شیشه ساخته شده و فریم اصلی دستگاه هم آلومینیومی است. در مقابل آن، فبلت Xiaomi Mi Max 3 به صورت یکپارچه از جنس فلز ساخته شده است.

image

صفحه نمایش

Honor Note 10 از نظر صفحه نمایش هم از Xiaomi Mi Max 3 بهتر است. این فبلت از یکی از بهترین پنل نمایش‌های بزرگ تعبیه شده در فبلت‌های بزرگ بهره می‌برد. Honor Note 10 نه تنها با حاشیه‌های بسیار باریک طراحی شده است بلکه از تکنولوژی HDR10 و AMOLED هم پشتیبانی می‌کند. این دستگاه هوشمند متاسفانه با وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس توسعه نیافته است اما اگر از این کیفیت پشتیبانی می‌کرد، می‌توانست با صفحه 6.9 اینچی کیفیت خارق العاده‌ای را به نمایش بگذارد.

مشخصات فنی و نرم افزاری

فبلت Honor Note 10 حتی از نظر سخت افزاری هم بر Mi Max 3 شیائومی برتری دارد. این دستگاه هوشمند از پردازنده قدرتمند Kirin 970 قدرت می‌گیرد و 8 گیگابایت رم دارد و به همین خاطر قادر است عملکردی در حد و اندازه برخی گوشی‌های پرچمدار از خود به نمایش بگذارد. ترکیب رم و پردازنده مذکور همچنین Honor Note 10 را برای مالتی تسکینگ و اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین‌ دستگاه مناسبی کرده است. کمپانی هوآوی چندی پیش تکنولوژی نوین و انحصاری GPU Turbo را به همراه CPU Turbo معرفی کرد و آنر هم که برند زیر مجموعه این غول تکنولوژی به شمار می‌رود، از تکنولوژی GPU Turbo در توسعه Note 10 خود بهره گرفت. بدین ترتیب عملکرد پردازش گرافیکی در Honor Note 10 حدودا 60% بهبود یافته است و همین موضوع بار دیگر به خوبی نشان می‌دهد که فبلت مذکور دستگاه بسیار مناسبی برای گیمینگ خواهد بود. در مقابل Honor Note 10 فبلت Mi Max 3 شیائومی از نظر عملکرد پردازشی و سخت افزاری درواقع یک میان رده معمولی به شمار می‌رود.

image

دوربین

هر دو فبلت مذکور از دوربین‌های قابل قبولی برخوردار هستند اما نمی‌توان آن‌ها را با گوشی‌های سطح بالا مقایسه کرد. متاسفانه هنوز هیچکدام از این دستگاه‌های هوشمند تازه رسما و به طور گسترده عرضه نشده‌اند و به همین خاطر نمونه تصاویر واقعی از دوربین آن‌ها هم منتشر نشده است. در این مبحث فعلا باید به مشخصاتی که سازندگان رسما منتشر کرده‌اند اشاره کنیم و به بررسی دوربین آن‌ها از نظر تئوریک بپردازیم. Honor Note 10 به دوربین دوگانه 16 و 24 مگا پیکسلی مجهز شده است که هر دو آن‌ها از دیافراگم 1.8 بهره می‌برند. در مقابل دوربین اصلی در Mi Max 3 به دو لنز 12 و 5 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.9 مجهز شده است. به نظر می‌رسد فعلا باید Honor Note 10 را برنده میدان دوربین قلمداد کنیم اما ممکن است در آینده با انتشار نمونه تصاویر دوربین هر دو نتیجه این بخش دستخوش تغییر شود.

image

باتری

ظرفیت باتری Mi Max 3 شیائومی 5500 میلی آمپر ساعت گزارش شده در حالی که Honor Note 10 به باتری کوچک‌تری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. فبلت شیائومی همچنین از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 قدرت می‌گیرد که در زمینه مصرف انرژی باتری بهینه سازی شده است. از آن‌جا که محصولات هوشمند کمپانی شیائومی به همین خاطر معروف هستند و سازنده آن‌ها در مقابل مصرف انرژی همواره بهینه توسعه می‌دهد، پیش بینی می‌شود که Mi Max 3 از نظر طول عمر باتری از Honor Note 10 بادوام‌تر باشد.

image

قیمت

Honor Note 10 در اغلب بخش‌های این مقایسه توانست از Mi Max 3 پیشی بگیرد اما اگر می‌خواهید فبلت تازه‌ای تهیه کنید که مشخصات پرچمدار آن برایتان اهمیت چندانی ندارد و همچنین مایل هستید برای خریدش کمتر هزینه کنید، Mi Max 3 شیائومی انتخاب بهتری خواهد بود. قیمت نسخه استاندارد Honor Note 10 در چین 410 دلار اعلام شده است در حالی که نسخه استاندارد Mi Max 3 شیائومی 252 دلار قیمت دارد.

image

در اخر باید اشاره کنیم که این دو دستگاه در اندازه‌های تقریبا مشابهی طراحی شده‌اند و به فاصله کوتاهی از هم معرفی شده‌اند اما بازار هدف‌شان کمی متفاوت است. Honor Note 10 را باید یک فبلت پرچمدار دانست در حالی که Mi Max 3 درواقع یک میان رده معمولی و ارزان قیمت است. از طرفی هر دو گوشی بسیار مناسب هستند و ارزش خرید دارند اما اگر فبلتی در سطح پرچمدار می‌خواهید و عملکرد فوق العاده در گیمینگ برایتان مهم است، Honor Note 10 را تهیه کنید. از طرفی اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند بزرگ اما ارزان تهیه کنید، Mi Max 3 شیائومی انتخاب مناسبی خواهد بود.

Honor Note 10

مزایا

  • صفحه نمایش بهتر
  • سخت افزار قدرتمندتر
  • دوربین باکیفیت‌تر
  • طراحی ظاهری مدرن و زیبا

معایب

  • قیمت بالا

Xiaomi Mi Max 3

مزایا

  • باتری بادوام‌تر
  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایش عریض
  • دوربین خوب

معایب

  • سخت افزار نه چندان سطح بالا

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Ashkan

۱۳۹۷/۵/۲۱
چه قیمت هایی ....! .واقعا شیاومی قیمت های پایینی میده وواقعا محصولات خوب و با کیفیتی میده .

امیرحسین

۱۳۹۷/۵/۲۱
ممنون ❤️ عالی بود نوشتتون فوق العاده بود

حسینیان*

۱۳۹۷/۵/۲۱
من چون به گوشی با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارم خیلی دوست دارم هرچه سریعتر نوت 10 رو از نزدیک ببینم و اگر قیمتش معقول بود که البته با این نرخ ارز امکان نداره در صورت نیاز بگیرم چون گوشی در حال حاضرم بیشتر از 5 سال عمر کرده.
انتظار دارم قیمتش تقریبا در حد میت 10 باشه.