خانهاخبار
میان رده Nokia 5.1 Plus به زودی معرفی می‌شود

میان رده Nokia 5.1 Plus به زودی معرفی می‌شود

کمپانی HMD قصد دارد تازه‌ترین گوشی نوکیا را به نام Nokia 5.1 Plus تا چند روز آینده معرفی کند. این سازنده فنلاندی همچنین ممکن است نسل تازه Nokia 7 و پرچمدار بعدی خود را تا اواخر پاییز رونمایی کند.
۱۳۹۷/۴/۱۷

پوستر تبلیغاتی گوشیPlus  Nokia 5.1 که همچنین آن را به نام Nokia X5 می‌شناسیم، روز گذشته منتشر شد و از تاریخ رونمایی آن خبر داد. انتظار می‌رود که این میان رده تازه 11 ژوئیه (20 تیر) در چین با قیمت حداقل 120 دلار برای نسخه استانداردش با 32 گیگابایت حافظه داخلی رسما معرفی شود. همچنین گفته می‎‌شود نسخه سطح بالای گوشی تازه نوکیا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و به قیمت 150 دلار به بازار راه می‌یابد.

image

البته این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که کمپانی HMD Global معمولا دستگاه‌های مخصوص بازار چین را به قیمت پایین‌تری عرضه می‌کند و بدین ترتیب زمانی که دو نسخه تازه گوشیPlus  Nokia 5.1 به بازارهای جهانی راه یابند، احتمالا قیمت بالاتری خواهند داشت.

image

پیش از این در تصاویر فاش شده توسط آژانس رگولاتوری TENAA و همچنین تصاویر رندری منتشر شده و منتسب به گوشیPlus  Nokia 5.1 شاهد طراحی بریدگی حاشیه (ناچ) در بالای صفحه نمایش آن بودیم. حالا تصاویر تبلیغاتی پیش رو هم این طراحی را مورد تأیید قرار می‌دهند.

image

پیش از این پایگاه رگولاتوری TENAA اسناد مجوز و همچنین فهرستی از مشخصات فنی این گوشی تازه منتشر کرده بود و توانستیم با برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شویم.Plus  Nokia 5.1 احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون سری 600 یا Helio P60 قدرت می‌گیرد و به 3، 4 یا 6 گیگابایت رم مجهز می‌شود و همان‌طور که اشاره کردیم، حافظه داخلی نسخه‌های سطح پایین و سطح پایین آن به ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود. گوشیPlus  Nokia 5.1 همچنین صفحه نمایش 5.86 اینچی با وضوح تصویر 720 در 1520 دارد و لنزهای دوگانه دوربین اصلی‌اش 13 و 5 مگا پیکسلی هستند. یک لنز 8 مگا پیکسلی سلفی قرار است در بریدگی حاشیه این گوشی تازه تعبیه شود و ظرفیت باتری‌اش هم احتمالا معادل 3000 میلی آمپر ساعت خواهد بود.

image

جالب توجه است که این خبر تازه تنها درباره گوشیPlus  Nokia 5.1 نیست بلکه اطلاعاتی هم درباره احتمال رونمایی از دو گوشی دیگر نوکیا با خود به همراه دارد. یکی از این گوشی‌ها میان رده سطح بالاست و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 قدرت می‌گیرد در حالی که مدل دیگر احتمالا پرچمدار است چراکه ظاهرا به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز خواهد شد. پیش از این هم خبرهای مختلفی درباره این گوشی مرموز منتشر شده بود اما اطلاعات کاملی از آ«ن‌ها در دسترس نیست.

پیش از این گفته شده بود که میان رده سطح بالای مذکور با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 درواقع نسل بعدی Nokia 7 است و در پاییز رونمایی می‌شود. حالا با توجه به گزارش پیش رو پیش بینی می‌شود که در ماه سپتامبر و در خلال برگزاری رویداد سالانه IFA 2018 شاهد رونمایی از آن باشیم.

درباره پرچمدار مذکور هم باید بگوییم انتظار می‌رود که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شود و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و همچنین دوربین اصلی سطح بالا بهره ببرد. شایعه شده است که نوکیا قصد دارد در سه ماهه سوم یا حداکثر چهارم سال جاری میلادی از آن پرده بردارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)