خانهاخبار
نگاهی به مدل‌های مختلف شورلت بلیزر

نگاهی به مدل‌های مختلف شورلت بلیزر

شورلت بلیزر یکی از خودروهای محبوب این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود که به تازگی از نسل جدید آن رونمایی شده است. در این مطلب تاریخچه شورلت بلیزر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
۱۳۹۷/۴/۱۲

شرکت شورلت پس از سال‌ها تصمیم گرفت دوباره خودرو بلیزر را روانه بازار آمریکا کند. این کمپانی به تازگی از نسل جدید این خودرو محبوب رونمایی کرده است. این محصول در مقایسه با نسل‌های گذشته خود ابعاد کوچک‌تری دارد و در حقیقت یک کراس‌اوور محسوب می‌شود. شورلت تصمیم گرفته برای رقابت با اتومبیل‌هایی مانند فورد Edge و نیسان مورانو، خودرو بلیزر را با ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با گذشته معرفی کند.

شورلت در سال 1969 از خودرو بلیزر به عنوان یک شاسی بلند فول سایز رونمایی کرد. این خودرو بر اساس شاسی تراک K5 بلیزر توسعه یافته بود. این خودرو تراک به علت نحوه طراحی خود بسیار مناسب تبدیل شدن به یک خودرو SUV بود. این خودرو مجهز به موتورهای 6 و 8 سیلندر در دسترس خریداران قرار گرفت. قدرت تولیدی توسط این موتورها بر اساس سفارش خریدار به چرخ‌های عقب و یا چهار چرخ آن منتقل می‌شد.

image

نسل دوم شورلت بلیزر در سال 1973 با طراحی جدید معرفی شد. فاصله محور چرخ‌های این نسل در مقایسه با گذشته بیشتر بود. شرکت جنرال موتورز تغییراتی را در این خودرو ایجاد کرد. نسل دوم شورلت بلیزر در مدل‌های مجهز به جعبه دنده اتوماتیک از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

نسل سوم این خودرو محبوب در فاصله سال‌های 1992 تا 1994 تولید شد. شرکت شورلت این خودرو را به وسیله پلتفرم تراک‌های خود توسعه داد به همین علت نسل سوم شورلت بلیزر ابعاد بزرگی داشت. قدرت این نسل را یک موتور 8 سیلندر با حجم 5.7 لیتر تامین می‌کرد. برای انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخ‌ها از گیربکس 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شد. این نسل در نمونه‌ای مجهز به موتور 8 سیلندر دیزلی با حجم 6.5 لیتر نیز به بازار عرضه شد.

image

در فاصله سال‌های 1982 تا 1994 مدل جدیدی با نام S-10 بلیزر با موتورهای کوچک 4 و 6 سیلندر به بازار عرضه شد. این خودرو بر اساس پلتفرم تراک‌های این کمپانی توسعه یافته بود. S-10 بلیزر در دو نسل روانه بازار شد که نسل دوم آن‌ها در سال‌های 1995 تا 2005 بر روی خط تولید شورلت قرار داشت.

در سال 2002 تا 2009 شورلت تصمیم گرفت TrailBlazer را روانه بازار ایالات متحده آمریکا کند. این خودرو در چندین نمونه مجهز به موتور 6 سیلندر خطی و 8 سیلندر V شکل در اختیار خریداران قرار می‌گرفت. قدرت تولیدی توسط موتور به چرخ‌های عقب و یا چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شد. در سال 2006 مدل SS این خودرو به خط تولید شورلت اضافه شد. تولید TrailBlazer در سال 2009 در آمریکا متوقف شد با این حال TrialBlazer به عنوان یک تراک در بازارهای جهانی شناخته می‌شود.

image

شورلت بلیزر 2019 اولین بلیزری محسوب می‌شود که بر پایه پلتفرم خودروهای سواری توسعه یافته است. این خودرو خلا میان شورلت اکونیکس و شورلت تراورس را پر می‌کند. شورلت قصد دارد با این کراس‌اوور جدید با محصولات زیادی در بازار رقابت کند. از رقیبان بلیزر 2019 می‌توان به فورد Edge، نیسان مورانو، جیپ گرند چروکی و سوبارو اوت‌بک اشاره کرد.

image

جنرال موتورز برای این خودرو دو موتور 4 سیلندر خطی و 6 سیلندر V شکل در نظر گرفته است. این موتورها به ترتیب حجمی برابر با 2.5 و 3.6 لیتر دارند. موتور 6 سیلندر این خودرو قدرتی برابر با 305 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هر دو نسخه از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند که به وسیله جنرال موتورز توسعه یافته است. انتظار می‌رود نسل جدید این خودروی محبوب با استقبال بالایی از سوی علاقه‌مندان به صنعت خودرو قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۴۰۲/۱/۲۲
با سلام. میخواستم بدونم بلیزر مدل ۱۹۹۴ در ایران در حال حاضر موجود است و لطفا قیمت حدودا. باتشکر

maTin

۱۳۹۷/۴/۱۲
کجایی بلیزر که ابهتتو کشتن...